Şarkıcıların takma isimleri listesi
Şarkıcıların takma isimleri listesi, ses sanatçılarına takılan adların listesi. Takma isimler, dinsel, ailevi ya da aristokratik unvanlardan seçilir. Bu lakaplar sanatçının medya tarafından ifade edilmesinde kullanılır ve sanatçının hayranları için değerini gösterir. Takma adlar Avrupa'da ilk olarak 19. yüzyılda klasik müzik sanatçıları için kullanılmıştır. Bu bağlamda Mozart'a "modern müziğin babası", Bach'a ise "modern piyano müziğinin babası" denilmiştir.
1950'lerde ise Rock and Roll popülerleşmeye başlamıştır. Bu dönemde halkın ihtiyaçlarına cevap veren ve bu müziği en iyi icra eden işi olan Elvis Presley de "Rock and Roll'un Kralı" olarak adlandırılmıştır.
Türkiye'de ise Türk sanat müziğinin önemli isimlerinden kabul edilen Zeki Müren "Sanat Güneşi", Müzeyyen Senar ise "Cumhuriyetin Divası" olarak tanınmaktadır. 1990'lı yıllarda yaşadığı çıkışla ünlenen Tarkan ise "Boğazın Prensi" ve "Megastar" olarak bilinmektedir.
Erkek sanatçılar[değiştir | kaynağı değiştir]
|Architect of Rock and Roll (Türkçe: Rock and Roll'un Mimarı)||Les Paul||ABD|||
|El Puma||José Luis Rodríguez||Venezuela|||
|The Boss (Türkçe: Patron)||Bruce Springsteen||ABD|||
|The Voice (Türkçe: Ses)||Frank Sinatra||ABD|||
|Crown Prince of Reggae (Türkçe: Reggae'nin Veliahtı)||Dennis Brown||Jamaika|||
|Father of Bluegrass (Türkçe: Bluegrass'ın Babası)||Bill Monroe||ABD|||
|Father of Chinese Rock (Türkçe: Chinese Rock'ın Babası)||Cui Jian||Çin|||
|Father of Country Music (Türkçe: Country'nin Babası)||Jimmie Rodgers||ABD|||
|Father of Death Metal (Türkçe: Death Metal'in Babası)||Chuck Schuldiner||ABD|||
|Father of Disco (Türkçe: Disco'nun Babası)||Giorgio Moroder||İtalya|||
|Father of Mediterranean Music (Türkçe: Mediterranean'in Babası)||Amr Diab||Mısır|||
|God (Türkçe: Tanrı)||Eric Clapton||Birleşik Krallık|||
|God of Song (Türkçe: Şarkının Tanrısı)||Jacky Cheung||Hong Kong|||
|Sam Hui||Hong Kong|||
|Godfather of Britpop (Türkçe: Britpop'un Babası)||Ray Davies||Birleşik Krallık|||
|Godfather of Cantopop (Türkçe: Kantopop'un Babası)||Joseph Koo||Hong Kong|||
|Roman Tam||Hong Kong|||
|Godfather of Goth (Türkçe: Goth'un Babası)||Peter Murphy||Birleşik Krallık|||
|Godfather of Grunge (Türkçe: Grunge'ın Babası)||Neil Young||Kanada|||
|Godfather of Italo Disco (Türkçe: Italo Disco'nun Babası)||Alexander Robotnick||İtalya|||
|Godfather of Metal (Türkçe: Metal'in Babası)||Ozzy Osbourne||Birleşik Krallık|||
|Godfather of Punk (Türkçe: Punk'ın Babası)||Iggy Pop||ABD|||
|Godfather of Rap (Türkçe: Rap'in Babası)||Rudy Ray Moore||ABD|||
|Godfather of Ska (Türkçe: Ska'nın Babası)||Laurel Aitken||Jamaika|||
|Godfather of Soul (Türkçe: Soul'un Babası)||James Brown||ABD|||
|Grandfather of Rock and Roll (Türkçe: Rock and Roll'un Babası)||Robert Johnson||ABD|||
|His Purple Majesty (Türkçe: Mor Majeste)||Prince||ABD|||
|His Royal Badness||Prince||ABD|||
|King (Türkçe: Kral)||Jimmy Zambo||Macaristan|||
|King of the Blues (Türkçe: Blues'un Kralı)||John Lee Hooker||ABD|||
|King of Britpop (Türkçe: Britpop'un Kralı)||Noel Gallagher||Birleşik Krallık|||
|King of Calypso (Türkçe: Calypso'nun Kralı)||Harry Belafonte||ABD|||
|King of Chinese Pop (Türkçe: Chinese Pop'un Kralı)||Jay Chou||Tayvan|||
|King of Country (Türkçe: Country'nin Kralı)||Roy Acuff||ABD|||
|King of Dangdut (Türkçe: Dangdut'un Kralı)||Rhoma Irama||Endonezya|||
|King of Freestyle (Türkçe: Freestyle'ın Kralı)||Stevie B||ABD|||
|King of the High C's (Türkçe: Yüksek C'nin Kralı)||Luciano Pavarotti||İtalya|||
|King of the Jukebox (Türkçe: Jukebox'ın Kralı)||Louis Jordan||ABD|||
|King Of Islamic Pop (Türkçe: İslami Pop'un Kralı)||Sami Yusuf||Birleşik Krallık|||
|King of Pop (Türkçe: Pop'un Kralı)||Michael Jackson||ABD|||
|King of Persian Pop (Türkçe: Fars Pop'un Kralı)||Shadmehr Aghili||İran|||
|The Four Heavenly Kings of Chinese Pop (Türkçe: Chinese Pop'un Dört İlahi Kralı)||Jacky Cheung||Hong Kong|||
|Leon Lai||Hong Kong|||
|Andy Lau||Hong Kong|||
|Aaron Kwok||Hong Kong|||
|King of Jazz (Türkçe: Jazz'ın Kralı)||Paul Whiteman||ABD|||
|King of Latin Pop (Türkçe: Latin Pop'un Kralı)||Juan Gabriel||Meksika|||
|King of R&B (Türkçe: R&B'nin Kralı)||R. Kelly||ABD|||
|King of Ragtime (Türkçe: Ragtime'ın Kralı)||Scott Joplin||ABD|||
|King of Raï (Türkçe: Raï'nin Kralı)||Khaled||Cezayir|||
|King of Rap (Türkçe: Rap'in Kralı)||Kurtis Blow||ABD|||
|King of Rockabilly (Türkçe: Rockabilly'nin Kralı)||Carl Perkins||ABD|||
|King of Rock and Roll (Türkçe: Rock and Roll'un Kralı)||Chuck Berry||ABD|||
|King of Rock 'n' Soul (Türkçe: Rock 'n' Soul'un Kralı)||Solomon Burke||ABD|||
|King of Salegy (Türkçe: Salegy'nin Kralı)||Eusèbe Jaojoby||Madagaskar|||
|King of Skiffle (Türkçe: Skiffle'ın Kralı)||Lonnie Donegan||Birleşik Krallık|||
|King of Soul (Türkçe: Soul'un Kralı)||James Brown||ABD|||
|King of the Surf Guitar (Türkçe: Surf Guitar'ın Kralı)||Dick Dale||ABD|||
|King of Swing (Türkçe: Swing'in Kralı)||Benny Goodman||ABD|||
|King of Tejano (Türkçe: Tejano'nun Kralı)||Emilio||ABD|||
|Maestro of Kroncong (Türkçe: Kroncong'un Ustası)||Gesang||Endonezya|||
|Megastar ya da Boğazın Prensi (İngilizce: Megastar / Prince of the Bosphorus)||Tarkan||Türkiye|||
|Metal God (Türkçe: Metal Tanrısı)||Rob Halford||Birleşik Krallık|||
|Mister Country Music (Türkçe: Bay Country)||Red Foley||ABD|||
|Mister Excitement (Türkçe: Bay Coşku)||Jackie Wilson||ABD|||
|Modfather||Paul Weller||Birleşik Krallık|||
|Musician of Sounds (Türkçe: Melodilerin Müzisyeni)||Pierre Schaeffer||Fransa|||
|Pope of Mope (Türkçe: Üzgün Papa)||Morrissey||Birleşik Krallık|||
|Prince of Motown (Türkçe: Motown'ın Prensi)||Marvin Gaye||ABD|||
|Prince of Darkness (Türkçe: Karanlıklar Prensi)||Ozzy Osbourne||Birleşik Krallık|||
|Prince of Euro (Türkçe: Avrupa'nın Prensi)||Sniper||Birleşik Krallık / Kıbrıs|||
|Prince of Pop (Türkçe: Pop'un Prensi)||Justin Bieber||Kanada|||
|Prince of R&B (Türkçe: R&B'nin Prensi)||Usher||ABD|||
|Prince of Soul (Türkçe: Soul'un Prensi)||Marvin Gaye||ABD|||
|Sanat Güneşi (İngilizce: Sun of Art)||Zeki Müren||Türkiye|||
Kadın sanatçılar[değiştir | kaynağı değiştir]
|Asia's Songbird (Türkçe: Asya'nın Bülbülü[?])||Regine Velasquez||Filipinler|||
|Dajieda ("Big Sister") (Türkçe: Abla)||Mao Amin||Çin|||
|Empress of the Blues (Türkçe: Blues'un İmparatoriçesi)||Bessie Smith||ABD|||
|Empress of Pop (Türkçe: Pop'un İmparatoriçesi)||Ayumi Hamasaki||Japonya|||
|Empress of Soul (Türkçe: Soul'un İmparatoriçesi)||Gladys Knight||ABD|||
|Mary J. Blige||ABD|||
|Eternal Idol (Türkçe: Ebedi İdol)||Seiko Matsuda||Japonya|||
|Eternal Queen (Türkçe: Ebedi Kraliçe)||Vivian Chow||Hong Kong|||
|First Lady of Celtic Music (Türkçe: Celtic'in Başbayanı)||Moya Brennan||İrlanda|||
|First Lady of Country (Türkçe: Country'nin Başbayanı)||Tammy Wynette||ABD|||
|First Lady of Song (Türkçe: Şarkının Başbayanı)||Ella Fitzgerald||ABD|||
|Five Mighty Pop Divas of the Sixties (Türkçe: 60'ların Beş Büyük Pop Divası)||Aretha Franklin||ABD|||
|Dusty Springfield||Birleşik Krallık|||
|Goddess of Grunge (Türkçe: Grunge'ın Tanrıçası)||Courtney Love||ABD|||
|Goddess of Pop (Türkçe: Pop Tanrıçası)||Cher||ABD|||
|Godmother of Punk (Türkçe: Punk'un Anası)||Patti Smith||ABD|||
|High Priestess of Soul (Türkçe: Soul'un Rahibesi)||Nina Simone||ABD|||
|Indie Rock Queen (Türkçe: Indie Rock'ın Kraliçesi)||Liz Phair||ABD|||
|Pop Punk Princess (Türkçe: Pop Punk'ın Prensesi)||Avril Lavigne||Kanada|||
|Princess of Pop (Türkçe: Pop'un Prensesi)||Christina Aguilera||ABD|||
|Princess of R&B (Türkçe: R&B'nin Prensesi)||Aaliyah||ABD|||
|Princess of Crunk&B (Türkçe: Crunk&B'nin Prensesi)||Ciara||ABD|||
|Princess of Rock and Roll (Türkçe: Rock and Roll'un Prensesi)||Lisa Marie Presley||ABD|||
|Queen of American Folk Music (Türkçe: Amerikan Folk Müzik'in Kraliçesi)||Odetta||ABD|||
|Queen of Ballads (Türkçe: Ballad'ın Kraliçesi)||Misia||Japonya|||
|Lee Soo Young||Güney Kore|||
|Queen of the Blues (Türkçe: Blues'un Kraliçesi)||Koko Taylor||ABD|||
|Queen of Canadian R&B (Türkçe: Canadian R&B'nin Kraliçesi)||Jully Black||Kanada|||
|Queen of Canto Pop (Türkçe: Kanto Pop'un Kraliçesi)||Anita Mui||Hong Kong|||
|Queen of Christian Pop (Türkçe: Hristiyan Pop'un Kraliçesi)||Amy Grant||ABD|||
|Queen of Country (Türkçe: Country'in Kraliçesi)||Kitty Wells||ABD|||
|Dansbandsdrottning (Türkçe: Dansband'ın Kraliçesi)||Kikki Danielsson||İsveç|||
|Queen of Disco (Türkçe: Disco'nun Kraliçesi)||Donna Summer||ABD|||
|Queen of Folk (Türkçe: Folk'nun Kraliçesi)||Joan Baez||ABD|||
|Vinjamuri Anasuya Devi||Hindistan|||
|Queen of Gospel (Türkçe: Gospel'in Kraliçesi)||Mahalia Jackson||ABD|||
|Queen of Heavy Metal Rock (Türkçe: Heavy Metal Rock'ın Kraliçesi)||Lee Aaron||Kanada|||
|Queen of Hip Hop (Türkçe: Hip Hop'ın Kraliçesi)||Missy Elliott||ABD|||
|Mary J. Blige||ABD|||
|Nicki Minaj||Trinidad ve Tobago|||
|Queen of Hip Hop Soul (Türkçe: Hip Hop Soul'un Kraliçesi)||Mary J. Blige||ABD|||
|Queen of Japanese Pop (Türkçe: Japanese Pop'un Kraliçesi)||Namie Amuro||Japonya|||
|Queen of Jazz (Türkçe: Jazz'ın Kraliçesi)||Ella Fitzgerald||ABD|||
|Queen of Latin Pop (Türkçe: Latin Pop'un Kraliçesi)||Gloria Estefan||ABD|||
|Queen of Melody (Türkçe: Melodilerin Kraliçesi)||Noor Jehan||Britanya Hindistanı/Pakistan|||
|Queen of Pop (Türkçe: Pop'un Kraliçesi)||Beyoncé||ABD|||
|Katy Perry||ABD||[272 1]|
|Queen of R&B (Türkçe: R&B'nin Kraliçesi)||Beyoncé||ABD|||
|Mary J. Blige||ABD|||
|Queen of Rave (Türkçe: Rave'in Kraliçesi)||Rozalla||Zambiya|||
|Queen of Reinvention (Türkçe: Reinvention'ın Kraliçesi)||Cher||ABD|||
|Queen of Rock and Roll (Türkçe: Rock and Roll'un Kraliçesi)||Janis Joplin||ABD|||
|Queen of Salsa (Türkçe: Salsa'nın Kraliçesi)||Celia Cruz||Küba|||
|Queen of Soul (Türkçe: Soul'un Kraliçesi)||Aretha Franklin||ABD|||
|Queen of Tejano (Türkçe: Tejano'nun Kraliçesi)||Laura Canales||ABD|||
|Selena||ABD / Meksika|||
|Seven Great Singing Stars (Türkçe: Yedi Muhteşem Şarkıcı)||Bai Guang||Çin|||
|Queen of Doo-Wop (Türkçe: Doo-Wop'un Kraliçesi)||Meghan Trainor||ABD|| 273</ref>|
|Soul Queen of New Orleans (Türkçe: New Orleans'ın Soul Kraliçesi)||Irma Thomas||ABD|||
|Star of The East veya Diva of Arabic Song (Türkçe: Doğu'nun Yıldızı / Arap Müziği'nin Divası)||Umm Kulthum||Mısır|||
|White Queen of Soul (Türkçe: Soul'un Beyaz Kraliçesi)||Dusty Springfield||Birleşik Krallık|||
Gruplar[değiştir | kaynağı değiştir]
|America's Band (Türkçe: Amerika'nın Grubu)||The Beach Boys||ABD|||
|America's Greatest Rock and Roll Band (Türkçe: Amerika'nın Büyük Rock and Roll Grupları)||Aerosmith||ABD|||
|Tom Petty and the Heartbreakers||ABD|||
|The Best Band In The World (Türkçe: Dünyanın En İyi Grubu)||Die Ärzte||Almanya|||
|The Big Four of Thrash (Türkçe: Thrash'ın Büyük Dörtlüsü)||Anthrax||ABD|||
|The Fab Four (Türkçe: Muazzam Dörtlü)||The Beatles||Birleşik Krallık|||
|First Family of Soul (Türkçe: Soul'un İlk Ailesi)||Five Stairsteps||ABD|||
|The Godfather of Rave (Türkçe: Rave'in Babası)||The Prodigy||Birleşik Krallık|||
|The Greatest Rock and Roll Band in the World (Türkçe: Dünyanın En Büyük Rock and Roll Grubu)||The Rolling Stones||Birleşik Krallık|||
|Kings of Korean Pop and Hallyu Wave (Türkçe: Korean Pop ve Hallyu Wave'in Kralları)||TVXQ||Güney Kore|||
|The Most Rock 'n' Roll Band (Türkçe: En Rock 'n' Roll Grup)||The Black Crowes||ABD|||
|The Only Band That Matters||The Clash||Birleşik Krallık|||
Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]
- Albümleri en çok satan sanatçılar listesi
- Dünya çapında en çok satan albümler listesi
- ABD 1 numara şarkılar listesi
- Popüler kültür
- Teen Idol
Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]
- ^ A. R. Frey, Sobriquets and Nicknames (1888, published online by BiblioBazaar, 2009), p. 115.
- ^ Y. Bynoe, Stand and deliver: political activism, leadership, and hip hop culture (Soft Skull Press, 2004), p. 155.
- ^ M. T. Bertrand, Race, rock, and Elvis: Music in American life (Chicago: University of Illinois Press, 2000), p. 220.
- ^ G. B. Rodman, "A hero to most?; Elvis, myth and the politics of race", Cultural Studies vol. 8 (3), (1994), p. 474.
- ^ A. Kempton, Boogaloo: the quintessence of American popular music (University of Michigan Press, 2005), p. 58.
- ^ Christopher P. Andersen, MJ Michael Jackson: unauthorized (Simon & Schuster, 1994), p. 215.
- ^ R Jones and S. Brown, Michael Jackson, the man behind the mask: an insider's story of the king of pop (Select Books, 2005), p. 49.
- ^ "Sanat Güneşi'ne vefasızlık". haberturk.com. 24 Eylül 2009. 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Aralık 2010.
- ^ "'Cumhuriyetin Divası' sergisi açıldı". haberturk.com. 29 Ekim 2009. 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Aralık 2010.
- ^ a b Hamon, Pascale (28 Ocak 1999). "Tarkan" (İngilizce). rfimusique.com. 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Aralık 2010.
- ^ a b Avcı, Deniz (30 Kasım 2010). "Tarkan'dan Enbe'ye destek". sabah.com.tr. 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Aralık 2010.
- ^ "Guitar legend, 'architect of rock 'n' roll' Les Paul dies at 94", Philadelphia News, 14/08/09
- ^ "Les Paul", Artist biography on display in the Rock and Roll Hall of Fame
- ^ "Called the 'Architect of Rock and Roll,' the flamboyant piano virtuoso is known for the classic hits Tutti Frutti, Long Tall Sally, Good Golly Miss Molly and Lucille." in "Little Richard, Gladys Knight & The Pips Inducted Into Apollo Theater Legends Hall Of Fame; Ella Fitzgerald...", Jet, 110, s. 59, 10 Temmuz 2006, ISSN 0021-5996
- ^ https://elpais.com/elpais/2019/01/18/gente/1547812691_942019.html
- ^ "Initially a cult figure, by 1985, 'The Boss', as he became known to his fans, was the world's most successful white rock star since Elvis." in Shuker, Roy (2001), Understanding Popular Music, Routledge, s. 123, ISBN 9780415235099
- ^ "'He is the most imitated, most listened to, most recognized, voice of the second half of the twentieth century,' the New York disk jockey William B. Williams said in the fifties, tagging him forever with the epithet Chairman of the Board." in J. Lahr, Show and Tell: New Yorker Profiles (University of California Press, 2002), p. 52.
- ^ "Dennis produced an enormous catalogue of albums and singles, and earned the undisputed title of 'Crown Prince of Reggae'.""Remembering Dennis Brown, reggae royal", Jamaica Star, erişim tarihi: 25 Ekim 2008
- ^ "Others will point to the likes of the 'crown prince of reggae' Dennis Brown, for his contribution to roots reggae and his influence on a generation of reggae artistes." in The reggae debate: still unresolved, 17 Ekim 2008, erişim tarihi: 25 Ekim 2008
- ^ "Musical pioneer Bill Monroe is known as 'the father of bluegrass music'.", at Rock and roll hall of fame, http://www.rockhall.com/inductee/bill-monroe, retrieved 06/09/09.
- ^ Gunde, Richard.  (2002) Culture and Customs of China. Greenwood Press. ISBN 0-313-30876-4
- ^ B. Mazor, Meeting Jimmie Rodgers: How America's Original Roots Music Hero Changed the Pop Sounds of a Century (Oxford: Oxford University Press, 2009), ISBN 0-19-532762-4, pp. 197-238.
- ^ allmusic ((( Death > Biography )))
- ^ Metal Rules Interview with Chuck Schuldiner
- ^ The Best Of NAMM 2008: Jimmy Page, Satriani Models Among The Highlights | News @ Ultimate-Guitar.Com
- ^ "This record was a collaboration between Philip Oakey, the big-voiced lead singer of the techno-pop band the Human League, and Giorgio Moroder, the Italian-born father of disco who spent the '80s writing synth-based pop and film music." Evan Cater, Philip Oakey & Giorgio Moroder: Overview, allmusic, erişim tarihi: 21 Aralık 2009
- ^ "Not only has he sold more albums than anyone in the Middle East, but over the past two decades Diab has forged a unique and exciting dance style of music that has lent him an honorary title as 'Father of Mediterranean Music.'" in Sounds of the Middle East, Minnesota provide options for listeners, The DePauw, 6 Ekim 2009, erişim tarihi: 20 Aralık 2009
- ^ Crane, Kelly (22 Nisan 2010), "Egyptian superstar Amr Diab is set to rock Dubai", Gulf News
- ^ "A common sight towards the end of the sixties in New York and London announced 'Clapton is God'." in Vinita, Profiles in Popular Music (Sura Books, 2005), p. 71.
- ^ a b c d e "What happens when the 'God of Song' descends on Genting Highlands during a cold and wet weekend? He warms and melts the hearts of both young and old with his charm and huge repertoire of hits, that's what! And that was precisely what Hong Kong superstar Jacky Cheung - arguably the most popular and enduring of the four Heavenly Kings - did at his two sold-out concerts last Friday and Saturday at the Arena of Stars. (For the uninitiated, Cheung, Andy Lau, Aaron Kwok and Leon Lai are the four "Heavenly Kings" of Chinese pop, the over-the-top title probably bestowed by the imaginative Hong Kong media because of the singers' immense popularity. Cheung, of course, has been elevated even higher on the celestial plane!)" Ming, Fong (9 Kasım 2002), "Jacky, oh!", New Straits Times, s. 3
- ^ "Recently, the girls proved their credibility as live performers, appearing as guests to Hong Kong's legendary "God of Songs" Sam Hui during his two live dates in Malaysia for the 50,000-strong crowds at Bukit Jalil National Stadium in Kuala Lumpur." in "Sounds of the East", The Bangkok Post, s. 1, 15 Mart 2005
- ^ "Affectionately referred to as the 'Godfather of Brit pop,' Davies is co-founder, lead singer and rhythm guitarist of the Kinks, one of the most long-lived and influential rock groups of the 1960s British Invasion." in Ray Davies To Be Honored as BMI Icon at Annual London Awards October 3, Broadcast Music Incorporated, 8 Ağustos 2006, erişim tarihi: 22 Ocak 2009
- ^ "For Koo, who credits his music studies at Berklee with having an influence “mainly on the theory and inspiration” of his musical arrangements, went on to make such a major impact on the local popular music scene that he was bestowed the title ‘The Godfather of Cantopop’. " Yvonne Teh, the godfather of cantopop, bc magazine, erişim tarihi: 3 Ocak 2010
- ^ "For Koo, who credits his music studies at Berklee with having an influence “mainly on the theory and inspiration” of his musical arrangements, went on to make such a major impact on the local popular music scene that he was bestowed the title ‘The Godfather of Cantopop’. " Riding a Melodic Tide – The Development of Cantopop in Hong Kong, Hong Kong Heritage Museum, erişim tarihi: 3 Ocak 2010
- ^ Gill, Andy (16 Ağustos 2002), "Album: Peter Murphy", The Independent, Londra: Independent News & Media, erişim tarihi: 7 Kasım 2008
- ^ Theiner, Manny (19 Haziran 2008), "Music Preview: Bauhaus frontman Peter Murphy tours with solo retrospective", Pittsburgh Post-Gazette, PG Publishing Co, erişim tarihi: 7 Kasım 2008
- ^ "It had already been noted that Neil Young was an important influence on grunge musicians, and in the mid- 1990s it became common to see Neil Young described as 'the godfather of grunge'." in Echard, William (2005), Neil Young and the Poetics of Energy, Indiana University Press, s. 43, ISBN 9780253217684
- ^ "Considered the Godfather of Italo Disco, Robotnick has also produced ambient, world music and even film soundtracks, first coming to prominence under his Robotnick alias with the track 'Problemes d'amour' in 1983." Dave Noonan (18 Şubat 2006), ES#2 with Ellen Allien & Alexander Robotnick, Dublin, Resident Advisor, erişim tarihi: 21 Aralık 2009
- ^ Gabriella (1 Haziran 2008), Ozzy Osbourne: The Godfather of Metal, NY ROCK, erişim tarihi: 9 Haziran 2008
- ^ "But somewhere between his last album, "Naughty Little Doggie," and his latest one, "Avenue B," the godfather of punk turned 50, a change that apparently has provided him with plenty of food for thought, judging by the song subjects on the record, scheduled for release September 14 on Virgin." in Christman, Ed (7 Ağustos 1999), "Iggy Pop opens a 'window into the soul' on Virgin's contemplative 'Avenue B'", Billboard, 111, s. 14, ISSN 0006-2510
- ^ "Looking remarkably healthy for a man who nurtured a world-class drug habit for many years, the "Godfather of Punk" Iggy Pop is set to close the Other Stage on Saturday night." in "Godfather of punk still has lust for life", Western Daily Press, s. 30, 5 Haziran 2007
- ^ MTV News obituary
- ^ a b "Rudy Ray Moore has been called the Godfather of Rap (a title that has also been used to describe sociopolitical soulster Gil Scott-Heron)." in Bogdanov, Vladimir (2003), All Music Guide to Soul: The Definitive Guide to R&B and Soul, Backbeat Books, s. 482, ISBN 9780879307448
- ^ "Known as "the Godfather of Ska," Laurel Aitken was Jamaica's first real recording star." Laurel Aitken Biography on Allmusic, retrieved 23 November 2009.
- ^ "And today, James Brown's status as "The Godfather of Soul" remains undiminished." in David Pullman to Securitize "Godfather of Soul" James Brown, Business Wire, 3 Mayıs 1999, s. 1
- ^ "...the musical legacy of Robert Johnson has entranced later generations of rock and blues musicians such as the Rolling Stones and Led Zeppelin. Fans and experts alike call him the "grandfather of rock and roll", in "The grandfather of rock'n'roll: The devil's instrument", The Independent, 26 July 2006, http://www.independent.co.uk/news/world/americas/the-grandfather-of-rocknroll-the-devils-instrument-409317.html, retrieved 09/09/09.
- ^ "Three weeks after the press conference, with almost no advance notice, a new album by His Purple Majesty suddenly arrived in stores" in Carcieri, Matthew (2004), Prince: A Life in Music, iUniverse, s. 15, ISBN 9780595320127
- ^ "The highlight of the evening was an impromptu performance by his 'Purple Majesty'." in "Prince Throws Lavish Bash to Mark His 27th Birthday", Jet, 68 (15), s. 6, 24 Haziran 1985, ISSN 0021-5996
- ^ "This is the year of His Royal Badness! Prince was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame, he just dropped a new cd Musicology, and he is currently on a tour that is selling out multiple dates in major cities" in Prince: Royal Rocker Still Reigns After 25 Years Of Music, 105 (17), Jet, 26 Nisan 2004, s. 58, ISSN 0021-5996
- ^ "Depending on whom you speak with, especially former employees who have dealt with Prince's madness on various levels, 'His Royal Badness' can either be especially charming or the most bugged bastard since batman took residence inside a cave." in McKeen, William (2000), Rock and Roll is Here to Stay: An Anthology, W. W. Norton & Company, s. 554, ISBN 9780393047004
- ^ "The 42-year-old singer, who was known in his home country as 'King', died in hospital on Tuesday." in BBC – "Hungary's pop 'King' dies", retrieved 09/09/09.
- ^ "Zambo, 42, who was known by his fans as the "King," died on January 2 after shooting himself in the head with a pistol in his home.", in CNN – "Crowds say farewell to Hungarian pop king", retrieved 09/09/09.
- ^ "One other artist, John Lee Hooker is by most standards the undisputed 'king of the blues'." in Wald, Elijah (2004), Escaping the Delta: Robert Johnson and the Invention of the Blues, HarperCollins, s. 208, ISBN 9780060524234
- ^ "Much later, as the reigning King of the Blues, BB would explain that the "blues isn't just some sad music about a broken heart, a busted dream, or a painful love affair. Blues is much more than any of these things. If I could pick three descriptions of it, I'd say it ain't nothing but living, laughing and loving." in Nazel, Joe (1998), B.B. King: King of the Blues, Holloway House Publishing, s. 60, ISBN 9780870677922
- ^ "Inevitably called 'King of the Blues', BB King is today probably the most commercially successful blues singer with black audiences." in Oakley, Giles (1997), The Devil's Music: A History of the Blues, Da Capo Press, s. 228, ISBN 9780306807435
- ^ "But it also reminds us that Brown, despite his lack of a good singing voice, could still provide tough competition to Noel Gallagher in the fight for the title "King of Britpop" in Ian Brown - Golden Greats Reviews, 110, MTV Asia, 10 Temmuz 2006, s. 59, ISSN 0021-5996
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 16 Haziran 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Aralık 2010.
- ^ 
- ^ "Dubbed the 'king of Chinese pop' by local media, Jay Chou has released eight studio albums, spawning several hits." in Song, Berwin (9 Ağustos 2008), "5 Chinese Acts Using The Games To Boost Their Profile", Billboard, 120 (32), s. 28, ISSN 0006-2510
- ^ "His nickname, 'The King of Country Music,' may sound a bit mawkish and old- fashioned, but, in many ways, it is remarkably accurate." in Wolfe, Charles K. (2001), Classic Country: Legends of Country Music, Routledge, s. 19, ISBN 9780415928274
- ^ http://www.acountry.com/music/george_strait/
- ^ "Garth Brooks To Retire", CBS News, 16 Aralık 1999
- ^ http://uk.real.com/music/artist/Garth_Brooks/articles/359211/-related-articles-page-9/
- ^ http://www.aarpmagazine.org/travel/george_jones.html
- ^ Dangdut King Says Bill Condemning Unregistered Marriages Was Drafted by 'Atheists', Jakarta Globe, erişim tarihi: 20 Şubat 2010
- ^ "Stevie B was highly influential in the Latin freestyle and High-Energy dance music scene, mostly from Miami, of the late 1980s. Many referred to him as “The King of Freestyle” and is bestknown for his 1990 number one hit, “Because I Love You” off the “Love & Emotion” album." in King Of Freestyle, Stevie B, And Others Come To San Manuel, Black Voice News, 22 Temmuz 2009, erişim tarihi: 17 Eylül 2009 [ölü/kırık bağlantı]
- ^ "His North American breakthrough came in 1972, when he sang the role of Tonio in Donizetti's Daughter of the Regiment at New York's Metropolitan Opera. In his big number, "Pour mon ame", he had to sing nine high C's, a feat that virtually every tenor pulls off by singing falsetto. Not Pavarotti. ... He was from then on known as 'The King of the High C's'." Enman, Charles (7 Eylül 2007), The King of the High C's, Ottawa Citizen, erişim tarihi: 5 Nisan 2009
- ^ "He was known as 'King of the Jukebox' and was one of the first black artists to have both white and black supporters following his jazz, blues, and boogie-woogie tunes." in Brewer Jr., John M. (2007), Pittsburgh Jazz, Arcadia Publishing, s. 95, ISBN 9780738549804
- ^ O'Connell, Sheldon (1987), Dick Todd: King of the Jukebox, OLB Jazz, ISBN 9780969302308
- ^ Yusuf, Sami (1 Ekim 2008), "Riz Khan", Rolling Stone, erişim tarihi: 9 Temmuz 2009
- ^ "Michael Jackson's Black or White Blues". Entertainment Weekly. 29 Kasım 1991. 6 Ekim 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2009.
[A] highly placed source at MTV says the network was obligated to refer to Jackson on air as the King of Pop in order to be allowed to show "Black or White." An MTV spokeswoman denies that, but the phrase was part of MTV's ads for the video and was repeatedly used by its VJs. A source at Fox confirms that Jackson's people did request that Bart use the phrase "King of Pop" in the video and that the phrase also be used in the network's press releases; "King of Pop" also crops up in Fox's print ads for the video and in press releases by Jackson's publicists, Solters/Roskin/Friedman.
- ^ He wears the crown as the King Of Pop because no artist has broken his record of selling nearly 60 million copies of a single Album (Thriller). Lewis Jones, Jel D. (2005). Michael Jackson, the King of Pop: The Big Picture: the Music! the Man! the Legend! the Interviews: an Anthology. Amber Books Publishing. s. 3. ISBN 9780974977904.
- ^ "Shadmehr Aghili (King of Persian Pop) lived in Hashemi Street, Tehran." in  8 Eylül 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., retrieved on 2008-10-06
- ^ "Shadmehr Aghili born in 1972 known as "King of Persian Pop"." in  22 Eylül 2010 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., retrieved on 2009-05-11
- ^ "Shadmehr Aghili live in concert in Los Angeles after 3 years with a brand new album. Shadmehr is known as the King of Persian Pop among Iranian people." in , retrieved on 2009-09-08.
- ^ Mabry, Marcus (29 Haziran 2009). "In Jackson's Death, Black Ambivalence Fades". The New York Times. 13 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Mayıs 2010.
- ^ "Known as the king of Latin pop, Gabriel also has sold more than 35 million albums worldwide." in Ryon, Ruth (26 Mart 2000), Latin Pop King Quitting Castle, Los Angeles Times, s. 1, ISSN 0458-3035
- ^ "If R. Kelly is the current king of R&B, Usher is the reigning prince." in Johnson, Kevin C. (1 Nisan 2004), "Side Woes Trouble A Grown-Up Usher", St. Louis Post - Dispatch, s. F.3
- ^ Edward A. Berlin, King of Ragtime: Scott Joplin and his Era (Oxford: Oxford University Press US, 1995).
- ^ Khaled: Return of the king of rai, Londra: The Independent, 13 Ağustos 2004, erişim tarihi: 4 Mayıs 2010
- ^ "In the past five years, Western music critics have reached into their grab bag to label him the 'Algerian Elvis' and the 'poster boy for the modern form of Algerian desert blues.' In the decade before that, he was known as Cheb Khaled (cheb means "young man" in Algeria's Arabic dialect) or, more simply, the 'King of Rai.'" in Curiel, Jonathan (10 Temmuz 2005), The 'King of Rai' Seeks a New Name, San Francisco Chronicle
- ^ "Considered by some the 'King of Rap,' Kurtis Blow is at the very least one of the genre's leading pioneers." in Henderson, Ashyia N. (2002), Contemporary Black Biography: Profiles from the International Black Community, Gale Research International, s. 7, ISBN 9780787652821
- ^ a b Reeves, Marcus (2009), Somebody Scream!: Rap Music's Rise to Prominence in the Aftershock of Black Power, Macmillan, ss. 143, 185, ISBN 9780865479975
- ^ "Kanye West: King of rap". Irish Independent. Erişim tarihi: 24 Eylül 2007.
- ^ "The King Of Rap". CBS News. 18 Kasım 2002. Erişim tarihi: 13 Ağustos 2003.
- ^ Perkins, Carl (1996), Go, Cat, Go!: The Life and Times of Carl Perkins, the King of Rockabilly, Hyperion Press, ss. 11, 12, ISBN 0786860731
- ^ Rewind the Fities, erişim tarihi: 30 Aralık 2008
- ^ "It probably makes sense to call him - as several people do in the movie [Hail! Hail! Rock 'n' Roll (1987)] - as the 'King of rock 'n' roll'", in D. Denby, "What's in a game", New York Magazine, Oct 19, 1987, p. 102.
- ^ "Ebony hailed Domino as the "King of Rock 'n' Roll" in Altschuler, Glenn C. (2003), All shook up: how rock 'n' roll changed America, Oxford University Press, s. 43, ISBN 9780195139433
- ^ a b "Just as journalists had crowned white bandleaders Paul Whiteman and Benny Goodman as the kings of jazz and swing, in the 1950s they enthroned Presley, Haley, and Freed as the kings of rock 'n' roll" in Coleman, Rick (2007), Blue Monday: Fats Domino and the Lost Dawn of Rock 'n' Roll, Da Capo Press, s. xvii, ISBN 9780306815317
- ^ "His original status as the King of Rock and Roll has never been seriously challenged, and he's remained a bottomless source of inspiration for the generations of rock and rollers who've taken up the cause in the decades since that July night in Memphis". Schinder, Scott (2008), Icons of Rock: An Encyclopedia of the Legends who Changed Music Forever, Greenwood Publishing Group, s. 2, ISBN 9780313338465
- ^ Carpenter, Bil (2005), Uncloudy days: the gospel music encyclopedia, Hal Leonard, s. 253, ISBN 9780879308414
- ^ "Burke, long ago dubbed the King of Rock 'n' Soul, was worth the wait." in M. Newman, "Soul man Solomon Burke: Live on Film; Capricorn's Smoking New Companion" in Billboard Jul 8, 1995, Vol. 107 (27), p. 10.
- ^ rfimusique.com: Jaojoby 10 Aralık 2010 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., URL accessed 16 December 2006
- ^ worldmusiccentral.org: The Rough Guide To The Music Of Madagascar 18 Mayıs 2008 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., URL accessed 16 December 2006
- ^ "Known as England's 'King of Skiffle.' Member of Chris Barber's Jazz Band in 1954" in J. Whitburn,, The Billboard book of top 40 hits (Billboard Books, 8th edn., 2004), p. 188,
- ^ "To Mark the ten years, officials at the Apollo crowned Brown 'King of Soul'." in "James Brown Crowned 'King Of Soul' At The Apollo Theater", Jet, 43 (3), s. 59, 12 Ekim 1972, ISSN 0021-5996
- ^ "Paying tribute to the King of Soul -- Twenty-seven years after his death, Otis Redding's influences is still strong." in "Death of the King of Soul", Entertainment Weekly (252), 9 Aralık 1994
- ^ "With the success of "Let's Go Trippin', Dale was immediately billed as the 'King of the Surf Guitar', in M. Warshaw, The Encyclopedia of Surfing (Houghton Mifflin Harcourt, 2005), p. 585.
- ^ "For many people the name Benny Goodman is synonymous with swing. His record sales and performances helped usher in the swing craze of the 1930s; for more than a decade, the 'king of swing' enjoyed incredible heights of popularity." Martin, Henry (2006), Jazz: The First 100 Years, Thomson Wadsworth, s. 138, ISBN 9780534628048
- ^ "Just as millions of fans considered Selena the 'queen' of Tejano music, her closest male counterpart, Emilio Navaira, has often been called the "king" of Tejano music." in Hartman, Gary (2008), The history of Texas music, Texas A&M University Press, s. 52, ISBN 9781603440028
- ^ Tempo, "Maestro Keroncong Gesang Kembali Dirawat" (Indonesian), http://www.tempointeraktif.com/hg/gosip/2010/01/23/brk,20100123-220979,id.html 29 Ocak 2010 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., retrieved 07/04/10.
- ^ Sill, Don (13 Mayıs 2002). "Molten Metal: An Interview With Metal God Rob Halford". 6 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Mayıs 2010.
- ^ "Red Foley was then 'Mr. Country Music', the first country artist to sell a million records..." in J. C. Hefley, Country Music Comin' Home (Hannibal Books, 1992), p. 93.
- ^ Cox, Erika. "Mr. Excitement – A R&B Pioneer and Balladeer". Rewind the Fifties. 8 Kasım 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ocak 2010.
- ^ "The modfather returns". Londra: The Times. 2 Eylül 2007. 17 Mayıs 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Ekim 2008.
- ^ Lines, David. "The Modfather". Random House. ISBN 0099476592. Tarih değerini gözden geçirin:
- ^ Searching for Sounds: Sounds for Music - Stephen V. Rice and Stephen M. Bailey, May 2004
- ^ BBC News, "Pope of Mope turns 50", http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8062610.stm, retrieved 15/09/09.
- ^ "He was the 'Prince of Motown,' strong, silent and majestic" in R. Gulla, Icons of R&B and soul: an encyclopedia of the artists who revolutionized rhythm vol. 2 (Greenwood, 2008), p. 338.
- ^ "This lesson is well-taken in the face of Ozzy's revealed humanity; his label as Prince of Darkness seems untenable as anything more than a stage name" in Moreman, Christopher M. (2003). "Devil Music and the Great Beast: Ozzy Osbourne, Aleister Crowley, and the Christian Right". Journal of Religion and Popular Culture. Department of Religious Studies and Anthropology, The University of Saskatchewan. 30 Ekim 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Haziran 2008.
- ^ "Sniper, born in Londra, İngiltere and raised in Ayia Napa, Kıbrıs Cumhuriyeti is hailed as 'The Prince of Euro' by legendary DJs Tim Westwood ve Green Lantern." in Staff (15 Mayıs 2007), Green Lantern and Sniper prepare history-making transatlantic mixtape Tarih değerini gözden geçirin:
|year= / |date= mismatch(yardım)
- ^ http://www.billboard.com/articles/business/1094436/the-prince-of-pop
- ^ https://www.vanityfair.com/style/2016/06/justin-bieber-fell-into-a-hole
- ^ "Prince of Pop Justin Timberlake strolls into town this week for three incredible dates at the SECC as part of his 2007 FutureSex/ Love Show - and you can be there, courtesy of our friends at Sony Ericsson and Vodafone." in Goodwin, Clayton (2 Mayıs 2007), "Win The last tickets to see Justin", Daily Record, s. 15
- ^ "If R. Kelly is the current king of R&B, Usher is the reigning prince. He drops in on fans with his fifth CD, 'Confessions,' just when it looked as if Justin Timberlake were beginning to take over his territory." in Johnson, Kevin C. (1 Nisan 2004), "Side Woes Trouble A Grown-Up Usher", St. Louis Post - Dispatch, s. F.3
- ^ "With his debut single "Run It," 16-year-old Chris Brown back-flipped his way into becoming the first male solo artist to release a song that went straight to No. 1. He was later crowned the Prince of R&B." in Celebrity Central: Chris Brown, People
- ^ "His noncommittal response was perhaps not the teary confessional that was expected after the Grammy-night altercation which changed everything for the then crown prince of R&B." in Elan, Priya (7 Kasım 2009), Will Chris Brown's assault on Rihanna harm his record sales?, Londra: The Guardian, erişim tarihi: 22 Kasım 2009
- ^ "Dubbed "the Prince of Soul," Marvin Gaye endured lifelong turmoil, never grasping the genius of his own talent..." in N. Talevski, The unofficial encyclopedia of the Rock and Roll Hall of Fame Edition illustrated (Greenwood Press, 1998), p. 402.
- ^ Magrini, Tullia (2003). "The Tearful Public Sphere: Turkey's "Sun of Art," Zeki Müren". Music and gender: perspectives from the Mediterranean. University of Chicago Press. ISBN 9780226501659.
- ^ How Regine Velasquez became Asia's Songbird
- ^ 146 Nimrod Baranovitch, China's new voices: popular music, ethnicity, gender, and politics, 1978-1997 (University of California press, 2003), p. 146
- ^ a b "Bessie Smith became the 'Empress of the Blues' based on her strong vocal abilities...When Nina Simone 'the High Priestess of Soul' performed at the Academy" in M. E. Bratcher, Words and songs of Bessie Smith, Billie Holiday, and Nina Simone: sound motion, blues spirit, and African memory: Studies in African American history and culture (Routledge, 2007), p. 2.
- ^ Takeuchi Cullen, Lisa. "Empress of Pop". Time. 23 Şubat 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Ocak 2008.
- ^ Her string of hits since the early '60s as the Empress of Soul are known in the streets of Johannesburg and around the world. They include those she recorded with and without the Pips - such as "I Heard It Through the Grapevine" and "Neither One of Us." Phil Roura (26 Eylül 2010), "Knight on a Mission: Georgia's Soul Superstar Has New Orleans on Her Mind", New York Daily News, s. 20
- ^ "Gladys Knight technically supersedes them with her title 'Empress of Soul'. And rightly so: with her Pips she created solid Motown hits, followed by Seventies soul gems such as Midnight Train to Georgia ve Help Me Make It Through the Night - sure to raise a tear on this farewell tour." in McNulty, Bernadette (10 Ekim 2009), "Pop", The Daily Telegraph, s. 16
- ^ At 65, the Empress of Soul is leaving on the Midnight Train to Georgia for the last time. Gladys Knight's "farewell tour" winds down a six-decade-long career that began with a talent contest at the age of seven. You can't blame her for wanting a rest, although, as one of the greats, she isn't bowing out quietly. For almost two hours, she conducts a "musical journey" that is both an emotional rollercoaster and a social history lesson. Dave Simpson (9 Ekim 2009), "Review: Pop: Gladys Knight Manchester Arena 4/5", The Guardian, s. 44, ISSN 0261-3077
- ^ The nine-time Grammy Award-winning singer/songwriter - who has earned such sobriquets along the way as "the Queen of Hip-Hop Soul" and "the Empress of Soul" - returns Dec. 21 with her ninth studio album, "Stronger" Gail Mitchell (12 Aralık 2009), "Strength of Character", Billboard, s. 17, ISSN 0006-2510 Bilinmeyen parametre
|Volume=görmezden gelindi (
|volume=kullanımı öneriliyor) (yardım); Bilinmeyen parametre
|Issue=görmezden gelindi (
|issue=kullanımı öneriliyor) (yardım)
- ^ (Japonca) "日本のシンガーTOP30 - 第7位". HMV Japan. 27 Aralık 2005. 29 Mayıs 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Aralık 2008.
- ^ (Japonca) "『眠れる森の美女』を松田聖子が歌う". Barks. 10 Eylül 2008. 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Aralık 2008.
- ^ 導語：許鞍華拍攝的電影《得閑炒飯》裡，“玉女掌門人”周慧敏將會與吳君如飾演一對同性戀人，片中還有激吻親熱場面。為揣摩角色，周慧敏早前還跟許鞍華到蘭桂坊女同志派對見識，更與場內同志傾心事 (Ubiquity translation: Guide language: Ann Hui shot the film "leisurely fried rice", the "beautiful woman Master" Vivian Chow will work with Sandra Ng plays a pair of gay people, intimate scenes of the film there is Ji Wen. To try to figure out the role of Vivian Chow was kind enough earlier to the Lan Kwai Fong Ann Hui lesbian party insight and more attracted to things with comrades inside。)"玉女掌門人周慧敏再登嘉兒演繹知性風尚(組圖) - 時尚 - 全球新聞 - 北美新浪:". Sina.com. 8 Temmuz 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2009 11 22. Tarih değerini gözden geçirin:
- ^ Irish music plays proudly on St. Patrick's Day, CNN, 17 Mart 2010, erişim tarihi: 15 Aralık 2010
- ^ Moya Brennan, BBC, 7 Nisan 2008, erişim tarihi: 15 Aralık 2010
- ^ 'First Lady of Country' Tammy Wynette Dies, NME, 7 Mart 1998, erişim tarihi: 17 Mart 2009
- ^ "...living up to the hype of being the First Lady of Country Music." at Smith, Sid (7 Nisan 2008), Tammy Wynette, Stand By Your Man, BBC, erişim tarihi: 17 Mart 2009
- ^ "Dubbed 'The First Lady of Song,' Ella Fitzgerald was the most popular female jazz singer in the United States for more than half a century. In her lifetime, she won 13 Grammy awards and sold over 40 million albums.""The Official Web Site of Ella Fitzgerald - Biography". ellafitzgerald.com. 13 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mayıs 2005.
- ^ "The singer who was affectionately known as 'The First Lady of Song' died peacefully at home surrounded by family and friends, said spokeswoman Andrea Hecht" at Ella Fitzgerald, first lady of song, dies at 78, findarticles.com, 1 Temmuz 1996, erişim tarihi: 15 Mayıs 2009
- ^ a b c d e http://rockhall.com/inductees/dusty-springfield/bio/
- ^ http://www.accesshollywood.com/glam-slam-got-grunge_article_34859
- ^ "Courtney Love's comeback an exercise in brevity". Reuters. 23 Nisan 2010. 10 Kasım 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ http://www.clashmusic.com/news/courtney-love-sued-0
- ^ "Cher". MTV.co.uk. 1 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2010.
- ^ "Beauty Icon:Cher". style.com. 9 Kasım 2010. 4 Eylül 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Kasım 2010.
- ^ "Cher, 64, makes a statement in a see-through top and slashed leggings". dailymail.co.uk. Londra. 12 Kasım 2010. 22 Mayıs 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Kasım 2010.
- ^ "Smith is often described as the godmother of punk." in J. Tarr, The words and music of Patti Smith (Praeger, 2008), p. 29.
- ^ http://www.derwesten.de/kultur/Nina-Hagen-beseelter-Gesang-mit-Personal-Jesus-id3381418.html
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 9 Temmuz 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Aralık 2010.
- ^ http://www.dailyrecord.co.uk/showbiz/music-news/2010/09/05/joan-jett-can-see-similarities-with-biopic-alter-ego-kristen-stewart-as-she-advises-twilight-star-on-dealing-with-fame-86908-22539374/
- ^ http://www.americansongwriter.com/2010/07/songs-you-need-to-hear-liz-phair-bollywood/
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 29 Ekim 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Aralık 2010.
- ^ Susman, Gary (21 Mayıs 2003). "Try to Shut Her Up". Entertainment Weekly. 17 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2010.
...the Canadian pop-punk princess, who has just one studio album under her belt....
- ^ Harris, Chris. "Avril Hammers Nine Inch Nails For Billboard's #1". MTV. 9 Eylül 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2010.
This battle royale between the bubbly pop-punk princess and venerated industrial-rock icon....
- ^ Angus, Kat. "Avril Lavigne rumoured to be divorcing Deryck Whibley". The Gazette. 4 Şubat 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2010.
...the mag reports that the pop-punk princess has kicked Sum 41 frontman....
- ^ a b c d e f g "Some women have even been given titles. Tina Turner who is The Queen of Rock and Aretha Franklin, dubbed the Queen of Soul. Donna Summer is the Queen of Disco and Mary J. Blige is the Queen of Hip-Hop, Gloria Estefan is the Queen of Latin Pop, Madonna is the Queen of Pop, while Britney Spears and Christina Aquilera are the Princesses of Pop." in L. Bollinger and C. O'Neill, Women in Media Careers: Success Despite the Odds (University Press of America, 2008), p. 147.
- ^ Janet Jackson, music's princess of pop, is at a crossroads of her life and career: She is pursuing acting roles and she has parted ways with her longtime partner, Rene Elizondo...Having established herself as the world-renowned princess of pop music, in addition to making strides as an actress, one would think there is not much left on her to-do list. But the possibilities are endless. Norment, Lynn (Kasım 2000), "Janet: At the crossroads", Ebony, 56 (1), s. 180, ISSN 0012-9011
- ^ "Madonna, called the Princess of Pop, told Cosmopolitan magazine: 'I don't remember if there was music playing when I lost my virginity, but the best music to make love to nowadays is anything funky or soulful, like the Gab Band, Prince or the Isley Brothers.'" in "Celebrity Beat", Jet, 69 (6), s. 53, 21 Ekim 1985, ISSN 0021-5996
- ^ "Once upon a time, long before anybody had even heard of Britney, Christina, Jessica or Mandy, Australian singer Kylie Minogue ruled the charts as princess of pop. Back in 1988 her first single, I Should Be So Lucky, spent five weeks at number one, making her the most successful female artist in the UK charts with 13 successive Top 10 entries. To date, Kylie has spent 217 weeks on the singles charts, notching up 25 Top 20 hits including four number ones. No mean feat in the fickle world of pop where you can be yesterday's news in a matter of months." in "Kylie's back on royal form", Birmingham Post, s. 5, 8 Temmuz 2000
- ^ Often referred to in interviews, cover stories and promotional material as the new 'princess of pop' Hopkins, Susan (2002). Girl Heroes: The New Force In Popular Culture. University of Michigan Press. s. 60.
- ^ "Dionne Warwick, sometimes called the Princess of Pop, routinely topped both the pop and R&B charts" in "50 years of Blacks in entertainment", Jet, 100 (24), s. 46, 26 Kasım 2001, ISSN 0021-5996
- ^ "Overnight the unknown 14-year old became an international star. This earned her the nickname 'Princess of R&B'.", in W. Sutherland, Aaliyah Remembered (Trafford Publishing, 2005), p. 21.
- ^ a b "Rising above it all was Monica, the headline female act, who's currently sharing the title of 'R&B Princess' with young singer Brandy" in Townsend, Audarshia (31 Ekim 1998), "No Real Treat Monica Highlights Otherwise Dreary Halloween Bash", Chicago Tribune, s. 25, ISSN 1085-6706
- ^ Gennoe, Dan (13 Nisan 2007), "Ciara The Evolution Album Review", Yahoo!, Yahoo! Inc, erişim tarihi: 17 Aralık 2010
- ^ Harrington, Richard (6 Mayıs 2005), "The Princess of Rock Makes a Name", The Washington Post, s. T.06, ISSN 091908286
|issn=değerini kontrol edin (yardım) "for Herself" yazısı görmezden gelindi (yardım)
- ^ "It was only a matter of time before |the Princess of Rock 'n' Roll decided to rely on her royal bloodline and make a music career." in Gumbrecht, Jamie (24 Temmuz 2003), "5", The Atlanta Journal- Constitution, s. 35 "Questions For... Lisa Marie Presley" yazısı görmezden gelindi (yardım); "issn 15397459" yazısı görmezden gelindi (yardım)
- ^ "Odetta, who has died of kidney failure aged 77, received many honours during her life, most notably from Martin Luther King, who called her 'the queen of American folk music', and the then US president Bill Clinton, who in 1999 awarded her the National Medal of the Arts and Humanities. She had been due to sing at Barack Obama's inauguration in January." in "Queen of folk led way for female solo singers", Irish Times, s. 14, 6 Aralık 2008
- ^ バラードの女王、MISIAの歌声をいち早くフルで楽しみたい人は、さっそくダウンロードしておこう。 (Ubiquity translation: Those who want to quickly listen to the Queen of Ballads Misia's singing voice can immediately download the song.)MISIA、ドラマ「JIN-仁-」で話題の新曲着うたフル配信 - livedoor ニュース, Livedoor, 9 Kasım 2009, ss. Splash, erişim tarihi: 2 Mayıs 2010
- ^ '발라드 여왕' 이수영 잠행…소속사 문제? ('Ballad Queen' Lee Soo Young ... agency problems Subtlety?)Sportsseoul.com - '발라드 여왕' 이수영 잠행…소속사 문제?, Sports Seoul, 18 Eylül 2008, ss. Splash, erişim tarihi: 2 Mayıs 2010
- ^ "Koko Taylor is Chicago's reigning 'Queen of the Blues.' in Hine, Darlene (1993), Black Women in America: An Historical Encyclopedia, Carlson Publishing, s. 1143, ISBN 9780926019614
- ^ "Dinah Washington was 'the Queen of the Blues,' and often identified as 'the Queen'." in Holsey, Steve (Eylül 2008), "Celebrity nicknames and titles", Michigan Chronicle, 72 (2), s. D.1
- ^ Haskins, James (1987), Queen of the Blues: A Biography of Dinah Washington, W. Morrow, ISBN 9780688048464
- ^ "Jully Black has been called a lot of things. But she gets a good laugh at those who have called her the 'new queen of Canadian R&B'." in O'Brian, Amy (22 Kasım 2007), "Black paves a new path for women in rhythm & blues; Canada's new queen of R&B? Who's the old one, asks trendsetter Jully Black", The Vancouver Sun, s. D.11
- ^ "Final ovation for the queen of Canto-pop", Sydney Morning Herald, 20 Şubat 2004, erişim tarihi: 8 Mart 2009
- ^ Anita Mui, or Mei Yanfang, known as the "ever-changing" queen of Cantopop. "ChinaBeat: Mei Yanfang", China Radio International webcast, 6 Ocak 2008, erişim tarihi: 8 Mart 2009
- ^ In Perfect Harmony: Amy Grant & Vince Gill, Ladies' Home Journel, erişim tarihi: 7 Mart 2009
- ^ "When Amy Grant and Vince Gill sang a duet for her 1994 album House of Love, he was the king of country and she was the queen of Christian pop." in Interview With Amy Grant and Vince Gill, ABC News, erişim tarihi: 7 Mart 2008
- ^ "In 1952, Kitty Wells was named the Queen Of Country Music by Fred Rose..." in Larkin, Colin (1992), The Guinness Encyclopedia of Popular Music, s. 2662, ISBN 1882267001, 9781882267002
|isbn=değerini kontrol edin: invalid character (yardım)
- ^ "A crown, presented to the singer in 1973, is among the costumes, awards, mementos and other artefacts now on display in 'Kitty Wells, Queen of Country Music', a career-spanning biographical exhibit at Nashville's Country Music Hall of Fame and Museum running through next June." in Mazor, Barry (1 Ekim 2008), "Music: The Queen of Country Music Holds Court", Wall Street Journal, s. D.9, ISSN 0099-9660
- ^ Taylor Swift is a princess who became country's queen
- ^ 
- ^ a b c "Queen of Country. The title has been bestowed on Dolly Parton, Reba McEntire, Loretta Lynn and a few other female country stars." in Proskocil, Niz (7 Ağustos 2008), "Who is the queen of country?", Omaha World - Herald, s. 11
- ^ If any long-running singer deserves to wear the crown, or at least the tiara, of Queen of Country, then surely it's the Coal Miner's Daughter herself, Loretta Lynn, right? Right. (Sorry, Dolly). "Queen for a day", Pantagraph, s. D.5, 13 Mart 2008
- ^ "Through massive record sales and live shows that take on a Bruce Springsteen-like endurance, McEntire has earned her unofficial moniker as 'The Queen of Country'." in Schaults, Janine (20 Mayıs 2009), "It's Reba, for a good cause", Chicago Tribune, s. 4, ISSN 1085-6706
- ^ a b Narasimham, M. L. (2007), Sveriges Radio: Svensktoppen, Sveriges Radio, erişim tarihi: 14 Ağustos 2008
- ^ "Although Gaynor was crowned the 'Queen of Disco' after dance floor favourites like "Honey Bee," "Never Can Say Goodbye" and "Casanova Brown" ..." in P. Shapiro, Turn the Beat Around: The Secret History of Disco (Basingstoke: Macmillan, 2006), p. 213.
- ^ "Sylvester, Singer and Entertainer, Dies at 42", The New York Times, 18 Aralık 1988, erişim tarihi: 15 Mart 2009
- ^ More, 8 Ekim 2009 Queen of folk music The Queen of Folk Still Reigns http://www.more.com/2049/9009-joan-baez-the-queen-of Queen of folk music The Queen of Folk Still Reigns
|url=değerini kontrol edin (yardım) Eksik ya da boş
- ^ Narasimham, M. L. (11 Nisan 2008), The Hindu: Friday Review Hyderabad: Queen of folk music, Chennai, India: Hindu Times, erişim tarihi: 31 Temmuz 2008
- ^ Rock and Roll Hall of Fame Inductee: Mahalia Jackson, Rock and Roll Hall of Fame, erişim tarihi: 5 Temmuz 2008
- ^ All Music: Mahalia Jackson, All Music, erişim tarihi: 5 Temmuz 2008
- ^ "Recall that throughout most of the eighties and even into the nineties, Aaron was known as the queen of heavy-metal rock, the loudest, brashest and sexiest female rock belter this side of Janis Joplin." in Niester, Alan (22 Eylül 2000), "Metal queen slips into something jazzy", The Globe and Mail, s. R.6, ISSN 0319-0714
- ^ "Beyond being the best-selling female hip hop artist to date, and often referred to as the queen of hip hop, what separates Missy Elliott is her ability to allow her aesthetic to speak for itself. She uses her artistry to transcend cultural norms in hip hop and in the music industry." in Hess, Mikey (2007), Icons of Hip Hop: An Encyclopedia of the Movement, Music, and Culture, Greenwood Publishing Group, s. 503, ISBN 9780313339042
- ^ "New fledging female rapper Nicki Minaj is being called the new ‘Queen of Hip Hop’ after her short time as a rapper in the eyes of the world. It’s possibly certain that Nicki Minaj has filled a void in the rap scene as there hasn’t been many female rappers to make such a big presence and impact in some time, but is she deserving already of the ‘Queen Of Hip Hop?’" Rolling Stone Crowns Nicki Minaj ‘Queen Of Hip Hop,’ Are They Right?, Brash Publisher Network, 2010, s. 1 Yazar
- ^ "Universally known as the 'Queen of Hip Hop Soul' because of her frequent collaborations with rap artists and Hip Hop producers..." in" Bynoe, Yvonne (2006), Encyclopedia of rap and hip-hop culture, Greenwood Press, s. 32, ISBN 9780313330582
- ^ Herskovitz, Jon (17 Ocak 1998), "Japan's Stardom School; Pop Phenoms Get Their Start in an Okinawa Mall", The Washington Post, ss. B.08, erişim tarihi: 5 Eylül 2008
- ^ "Since her debut at age nine, she was the queen of Japanese pop music." at "The East", East Publications, University of Virginia, 25-25, s. 57, 1989
- ^ Known as the queen of Japanese pop music... "The Japan Foundation newsletter", The Japan Foundation, University of Michigan, 17-21, s. 6, 1989
- ^ pandora artist: Ella Fitzgerald, pandora, erişim tarihi: 10 Temmuz 2008
- ^ Story: Ella Fitzgerald, Npr, erişim tarihi: 10 Temmuz 2008
- ^ "Known far and wide as the 'Queen of Latin Pop,' Gloria Estefan is one of the most recognized artists in the world." in "Gloria Estefan to Write Her First Book, a Children's Story Starring Her Bulldog Noelle; Published in English and Spanish Editions by Rayo, an Imprint of HarperCollins, in November 2005", Business Wire, s. 1, 6 Aralık 2004
- ^ http://www.dawn.com/weekly/images/archive/020210/images6.htm
- ^ Gul, Iʻjāz (2008). Mallika-e-Tarannum, Noorjehan: the Melody Queen. Vitasta Pub. s. 184. ISBN 8189766465, 9788189766467
|isbn=değerini kontrol edin: invalid character (yardım). Erişim tarihi: 25 Mart 2010.
- ^ "Calling her a mere R&B diva is, at this point, almost an insult: With grace and grit, Beyoncé has become the reigning queen of pop, a one-woman Hitsville U.S.A." in "Beyoncé in Rolling Stone", Rolling Stone, s. 41, Aralık 2009-Ocak 2010 Tarih değerini gözden geçirin:
- ^ Affirming her role as one of the reigning queens of pop music, Beyonce was the top winner at the 52nd annual Grammy Awards on Sunday night, taking six prizes, including song of the year for her inescapable hit "Single Ladies (Put a Ring on It)." Sisario, Ben (1 Şubat 2010), "Biggest Haul at Grammys Goes to Beyonce", The New York Times, s. C.1, ISSN 0362-4331
- ^ Christina Aguilera Proves She’s Queen Of Pop
- ^ It’s a seductive time for Christina Aguilera. Not only is the new Queen of Pop suddenly a single girl again and about to enter her 30s (when they say a woman hits her sexual prime), she also has a hot new movie, Burlesque, coming out. Mooney, Michael (10 Kasım 2010), "Christina Aguilera Wants You To Feel Sexy", OK! Magazine, erişim tarihi: 10 Kasım 2010
- ^ a b c "If Ella Fitzgerald is the queen of jazz, Billie Holiday first lady of the blues, and Aretha Franklin the queen of soul, then who is the queen of pop? In the 1990s, it would seem to be a three-way tie between Whitney Houston, Mariah Carey, and Celine Dion. Certainly all three have their devotees and detractors, but their presence has been inescapable." in Lister, Linda (2001), "Divafication: The Deification of Modern Female Pop Stars", Popular Music and Society, 25 (3/4), s. 1, ISSN 0300-7766
- ^ Mariah Carey is unstoppable. With 17 No. 1 singles since her career began in 1990, Mariah is the riegning queen of pop. "The new Mariah Carey", Scholastic Scope, 50 (1), s. 16, ISSN 0036-6412
- ^ Quebec's undisputed queen of pop, Celine Dion, added another jewel to her crown Thursday night. She was presented with a diamond record to mark Canadian sales of more than one-million copies of her album Color of My Love. "Dion adds diamond to crown of success", The Globe and Mail, s. c.4, 26 Kasım 1994, ISSN 0319-0714
- ^ After scoring four number ones with her debut album, Gaga was lauded as the new queen of pop with the industry queuing to lay accolades at her feet. Topping, Alexandra (16 Şubat 2010), "Brit awards: Lily Allen carries the flag but Lady Gaga wins 'battle of the babes'", The Guardian, Londra, erişim tarihi: 7 Nisan 2010
- ^ Lady Gaga -- real name Stefani Joanne Angelina Germanotta -- has, over the course of a few scant years, scaled to pop heights not witnessed since the glory days of Madonna (and we're not just talking about those 10-inch Alexander McQueen heels). Not a week goes by that she's not in the news for something or other. Her Lollapalooza turn this past weekend confirmed her stature, as if there were any doubt, as America's new Queen of Pop. Randall Roberts (11 Ağustos 2010), "Lady Gaga at Staples Center: The numbers behind the music", Los Angeles Times, erişim tarihi: 18 Ağustos 2010
- ^ "In what was called 'the biggest media event since the inauguration of Nelson Mandela,' the singer performed for more than 70,000 South Africans at her concert for Johannesburg's Ellis Park Stadium, "billed as "Whitney—The Concert for a New South Africa.... There was also a private visit to Esvatini, where the 'Queen of Pop Music' visited King Mswati III." in "Whitney in South Africa", Ebony, 50 (4), s. 116, Şubat 1995, ISSN 0012-9011
- ^ Janet Jackson is a big deal these days, the Queen of Pop, though we can still call her by her first name. So little is she trading off the fame of her brother, so completely has she become her own thing, she has all but abandoned the family name. Tour posters, tickets and recent album - all say, quite simply "Janet", and leave it at that. Smith, Giles (21 Nisan 1996), "Slow riffs, fast riffs, midriffs", The Independent, s. 26, ISSN 0951-9467
- ^ "Janet Jackson hasn't skipped a beat. She is still the Queen of Pop." in Esparza, Rafael; Massey, David; Scalese, Rudy (6 Ekim 2001), "Let Jackson's Energetic Beat Go On", Los Angeles Times, s. F-4
- ^ "...the so-called Queen of Pop eludes both followers and critics by shifting her image..." in R. Gairola, "Re-worldling the Oriental: Critical Perspectives on Madonna as Geisha" in S. Fouz-Hernández and F. Jarman-Ivens, eds, Madonna's drowned worlds: new approaches to her cultural transformations, 1983-2003(Aldershot: Ashgate Publishing, Ltd., 2004), p. 104.
- ^ the queen of pop, Britney Spears awarded the king of pop, Michael Jackson the "Artist of the Millennium" award. "Eminem wins best music video award", CBBC Newsround, BBC, 30 Ağustos 2002, erişim tarihi: 12 Ocak 2010
- ^ Spears proved to audiences universally that she was, like Madonna in her heyday, the new publicly-appointed "Queen of Pop". Charles Strong, Martin (2004). The Great Rock Discography. Canongate Books. ss. 1,423. ISBN 9781841956152.
- ^ "It is three years since she dissolved Destiny's Child after three albums and a run of award-winning hymns to womanly empowerment such as Survivor and Independent Woman; six since her duet with the Brooklyn rap demigod Jay-Z served notice to the world that America's foremost hip-hop star and its emerging queen of R&B were an item." in Paphides, Pete (14 Kasım 2008), "Shy big sister by day ... wild girl by night", The Times, s. 2, ISSN 0140-0460
- ^ With four Mobo nominations, Beyonce is the undisputed queen of R&B. Simpson, Eva; Hedley, Caroline (16 Ağustos 2006), "3AM: Mo contest for Beyonce", The Daily Mirror, s. 16
- ^ "Once again The Candy Store and Fresh City Promotions have pulled a major rabbit out of the hat with the launch party for the new album by Mary J Blige, the undisputed Queen of R&B, Growing Pains." in "Fresh party for Mary j's new album", The Plymouth Evening Herald, s. 2, 15 Şubat 2008
- ^ In the wake of her 'Breakthrough' success, the reigning queen of R&B tries to please her many followers—but, most of all, herself. Vozick-Levinson, Simon (21 Aralık 2007), "Mary J. Blige", Entertainment Weekly, s. 22, ISSN 1049-0434
- ^ "Years before Aretha Franklin, Diana Ross, and Etta James, Ruth reigned as the original queen of r&b. She achieved a distinctive sassy and streetwise style, which made her one of the most popular singers of her era. Her career has been so influential that Atlantic Records is sometimes referred too as 'the house that Ruth built' and for good reason." at Cotton, Nzgina (7 Nisan 2008), "Ruth Brown: The Original Queen of r&b", New Nation, s. 22, ISSN 1365-7496
- ^ Years before Aretha Franklin was crowned Queen of Soul, Ruth Brown reigned as the original Queen of R&B. Jones, Steve (20 Kasım 2006), "R&B diva for the ages", USA TODAY, s. D.1, ISSN 0734-7456
- ^ "The reigning 'queen of R&B,' as decreed by her backing vocalist (and opening act) Jermaine Paul and countless others, Keys owned the stage at a packed WaMu Theater, highlighting her elegant artistry and dynamic personality in a 90-minute set." in Toombs, Mikel (22 Eylül 2008), "Superwoman Keys Earns Title Of R&B Queen", Seattle Post-Intelligencer, s. C.3, ISSN 0745-970X
- ^ On Friday, the queen of R&B, Alicia Keys, took over RodeoHouston. Clark, Michael (7 Mart 2005), "Duff makes rodeo a pop event", Houston Chronicle, s. 5, ISSN 1074-7109
- ^ "A quarter of a century on, R&B reigning queen Janet Jackson is still on top of her game. It's no easy feat beating her brother Michael, the King of Pop, with six No. 1 albums under her belt. Was it just pure luck? We didn't think so." in Mak, Lennat, Janet Jackson - Discipline, MTV, erişim tarihi: 7 Mart 2009
- ^ Miss jackson to tour? R&B queen Janet Jackson will be the featured performer during the aol super bowl xxxviii halftime show, produced by mtv. Super bowl xxxviii will be held February 1 at reliant stadium in Houston and will air on cbs. Waddell, Ray (10 Ocak 2004), "Indies: Survival Of The Fittest", Billboard, 116 (2), s. 16, ISSN 0006-2510
- ^ "Rave fave Rozalla has a Plymouth date. The Zambian-born singer, who has seven top 30 hits to her name, plays Zeros on Saturday, October 3. She enjoyed her biggest hits with Everybody's Free (number six) and Faith (11) in 1991. Her album, with the same title as the top 10 single, earned her the tag the Queen of Rave." in "'Queen of Rave' at Zeros", The Herald, 22 Eylül 2009
- ^ "Cher - singer, Oscar-winning actress and campaigner -is the original queen of reinvention, an expert at re-creating herself." in Lee, Vinny (2 Eylül 2006), "Turning back time", The Times, s. 73, ISSN 0140-0460
- ^ Bowing out, if not exactly gracefully, Cher, that surgically enhanced queen of reinvention, last week brought her farewell tour to Glasgow. Sweet, Lucy (16 Mayıs 2004), "Cher's so long farewell", Sunday Times, s. 11
- ^ "The queen of reinvention, Madonna, even named her 2004 world tour Reinvention." in Gallo, Carmine (2006), 10 Simple Secrets of the World's Greatest Business Communicators, Sourcebooks, s. 204, ISBN 9781402206962
- ^ The queen of reinvention has achieved the seemingly impossible yet again. "Spotlights: Singles", Billboard, 117 (44), s. 69, 29 Ekim 2005, ISSN 0006-2510
- ^ "She is after all, the Queen of Reinvention." in Hess, Mikey (2007), Icons of hip hop: an encyclopedia of the movement, music, and culture, Volume 1, Greenwood Publishing Group, s. 239, ISBN 9780313339035
- ^ "Christina Aguilera has been the queen of reinvention throughout her decade in the music industry" in Kovacevic, Keely, Christina Aguilera biography, MTV
- ^ Christina Aguilera has been the queen of reinvention throughout her decade in the music industry Terry, Laura (5 Şubat 2009), Style Wars: Christina Aguilera Vs Lady GaGa, Female First UK
- ^ "Janis Joplin found hers in Texas and left for the West Coast, there to become queen of rock and roll." in McNally, Dennis (2003), Desolate Angel: Jack Kerouac, the Beat Generation, and America, Da Capo Press, s. 316, ISBN 9780306812224
- ^ ...Janis Joplin, the nation's reigning queen of rock 'n' roll. Jackson, Buzzy (2005), A bad woman feeling good, W. W. Norton & Company, s. 81, ISBN 9780393059366
- ^ "...with Rolling Stone magazine dubbing Nicks, 'The Reigning Queen of Rock and Roll'." inBrackett, Donald (2007), Fleetwood Mac: 40 Years of Creative Chaos, Greenwood Publishing Group, s. 159, ISBN 9780275993382
- ^ Take Edge of Seventeen, the elegy for John Lennon which launched the solo career of Stevie Nicks, queen of rock and roll and former better half of Fleetwood Mac. "Plucking the Same Old Strings", The Hindustan Times, 6 Şubat 2009
- ^ "My dedication right now is to bring back the queen of rock and roll, and that's Courtney Love," Perry said at Thursday's "I Create Music" Expo for songwriters, put on by the American Society of Composers, Authors and Publishers." Linda Perry wants to save "Queen of Rock and Roll" Courtney Love
- ^ Martin, Bill (2002). Pro Secrets Of Heavy Rock Singing. Sanctuary Publishing. s. 9. ISBN 1-86074-437-0.
- ^ 'Queen of Salsa' dies, BBC News, 17 Temmuz 2003, erişim tarihi: 29 Haziran 2010
- ^ "She is also known as 'Sister Ree,' 'Lady Soul' 'La Diva Franklin,' and 'The Queen of Soul.'" in Bego, Mark (2001), Aretha Franklin: The Queen of Soul, Da Capo Press, s. 6, ISBN 9780306809354
- ^ "Born August 19, 1954, in Kingsville, Texas, she is recognized as 'la reina de la onda Tejana' (the queen of Tejano music)." in Candelaria, Cordelia (2004), Encyclopedia of Latino Popular Culture, Greenwood Publishing Group, s. 822, ISBN 9780313332111
- ^ "In a music heavily dominated by men, Lydia Mendoza, the First Queen of Tejano Music, stands out." in Dorian, Frederick (2000), World Music: The Rough Guide, Rough Guides, s. 606, ISBN 9781858286365
- ^ Peña, Manuel H. (1999), Música tejana: the cultural economy of artistic transformation, Texas A&M University Press, s. 107, ISBN 9780890968888
- ^ a b c d Baidu. Bai Guang. Retrieved on 2007-04-28.
- ^ Baidu. "Baidu." Bai Hong. Retrieved on 2007-04-28.
- ^ Baidu. "Baidu." Qong Qiuxia. Retrieved on 2007-04-28.
- ^ Baidu. "Baidu." Qong Qiuxia. Retrieved on 2007-04-28.
- ^ "IDoo-Wop Queen Meghan Trainor Officially Tops Billboard 200" in Boston Magazine, 20015, s. 23, ISBN 9781589806223
|isbn=değerini kontrol edin: checksum (yardım) Tarih değerini gözden geçirin:
- ^ "Irma Thomas was then a young vocalist with a nice smile who would be known for the next thirty years as the Soul Queen of New Orleans" in Widmer, Mary Lou (2000), New Orleans in the Sixties, Pelican Publishing Company, s. 86, ISBN 9781589806207
- ^ Umm Kulthum, Al Mashriq, 24 Temmuz 2003, erişim tarihi: 11 Mart 2009
- ^ "Springfield acquired the title “White Queen of Soul” as a result of her many hit cover versions of songs by African American artists such as the Shirelles, Inez and Charlie Foxx, and Baby Washington." in Annie J. Randall (2005), "Dusty Springfield and the Motown Invasion", Institute for Studies in American Music Newsletter, cilt 35
- ^ "Following her frequent trips to the US, she took to the black American music of Motown and was dubbed the White Queen of Soul." at Obituary: Cancer claims 'White Queen of Soul', BBC News, 3 Mart 1999, erişim tarihi: 10 Şubat 2009
- ^ "The Beach Boys have often been called 'America's Band', and Allmusic.com has stated that 'the band's unerring ability... made them America's first, best rock band.'"BBC Music - The Beach Boys, BBC, erişim tarihi: 1 Kasım 2009
- ^ "Touted as 'America’s band', they also benefited from all the media attention surrounding the rescue and recovery of their erstwhile leader Brian from a series of lost years spent in druggy, bed-ridden exile."Rock And Roll Hall Of Fame - The Beach Boys, erişim tarihi: 1 Kasım 2009
- ^ "...signature rifts, and it becomes clear why Aerosmith has been tagged 'America's Greatest Rock and Roll Band.' Few bands on the globe—forget just the United States—have accomplished what Aerosmith have. The band has sold more than 70 million albums worldwide and has won countless awards, including three Grammys. And, with a few exceptions, Aerosmith has delivered on its promise: to make music that strikes the listener in the heart, feet, soul and groin." in Walker, Don (15 Ağustos 1998), "Rock This Way: A Brief History of Roads Taken", Billbaord, 110 (33), s. 20, ISSN 0006-2510
- ^ Whatever there is to say now about Aerosmith, the long-lasting, hard-rocking quintet that has often been billed or hyped as America's greatest rock and roll band, it could've been said two decades ago. Mieses, Stanley (9 Ağustos 1997), "Still Walking the Walk, Leading the Way", Newsday, s. B.05
- ^ "For one quick breath, the old R.E.M. extended family came together in a show of support. It is fitting that this update edition ends with the departure of Holt and Barry. It's the end of the world as we know it, and the end of an era for the band who in its lifespan has come to be known as America's Greatest Rock and Roll Band." in Sullivan, Denise (1998), R.E.M.: Talk About the Passion : An Oral History, Da Capo Press, s. xxiii, ISBN 9780306808579
- ^ "Tom Petty and the Heartbreakers are widely considered to be America's Greatest Rock and Roll Band. Over the course of three decades they have built a reputation among their peers as the gold standard for what a rock-and-roll band can be" (foreword, Bogdanovich) in Petty, Tom; Bogdanovich, Peter (2007), Tom Petty and the Heartbreakers: Runnin' Down a Dream, Chronicle Books, s. foreword, ISBN 9780811862011
- ^ Official Fanpage for die Ärzte
- ^ Official Grouppage - Bademeister.com
- ^ Swiss newspaper "Tagesanzeiger" article about die Ärzte, Headline!
- ^ Same category in german interwiki
- ^ "...The self-proclaimed "best band in the world" sees its music as a parody of pop music....""German Music: Die Ärzte", World Languages and Cultures - Germans, Vistawide.com, erişim tarihi: 22 Eylül 2010
- ^ a b c d "...Metallica, Megadeth, Slayer, and Anthrax. These bands comprise "The Big Four of Thrash..." at Lee, Cosmo (7 Mayıs 2007), Get Thrashed: The Story of Thrash Metal, Stylus magazine, erişim tarihi: 15 Mart 2009
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 6 Aralık 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Aralık 2010.
- ^ a b "The Five Stairsteps were 'The First Family of Soul.' A title bestowed upon the Chicago-based teenaged group in part because of their astounding five-year run of hits, which included the 1970 million-selling single "O-o-h Child." 'The First Family...' title was later adapted by the Jackson 5. Hogan, Ed, The Five Stairsteps, Allmusic
- ^ "The Stairsteps were tremendous R&B stars and were critically acclaimed as the 'First Family of Soul'." Calloway, Earl (22 Ağustos 1998), "Five Stairsteps remembered on ultimate Regal stage revue", Chicago Defender, XCVI (166), s. 15, ISSN 0745-7014
- ^ The godfathers of rave are enjoying a career renaissance and playing to even bigger crowds. http://www.telegraph.co.uk/culture/music/rockandpopfeatures/5089840/Prodigy-still-on-fire.html
- ^ "The Stones figured out early on that you can rock, and also understand the value of branding. 'The World's Greatest Rock & Roll Band' was a title the Stones bequeathed to themselves, and soon enough, neither media nor fans could think of the name of the band without its slogan."Popkin, Helen A.S., The Stones may be old, but they can still rock, MSNBC, erişim tarihi: 19 Nisan 2009
- ^ http://en.wikipilipinas.org/index.php?title=Image:DBSK.jpg 10 Şubat 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. A five-member a capella dance group, TVXQ was crowned as the Kings of K-Pop in 2007, making December 24 the official TVXQ day in Korea.
- ^ http://twistedstars.wordpress.com/category/jewelry/page/2 29 Haziran 2011 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. We all hope that the boys will quickly reclaim their titles as the kings of K-Pop.
- ^ "Black Crowes back at work" in the Register-Guard
- ^ Sullivan, Denise (27 Şubat 2002), "Clash Documentary Matters", Rolling Stone, erişim tarihi: 9 Temmuz 2009
- ^ http://www.billboard.com/articles/columns/pop-shop/5740580/katy-perrys-prism-the-billboard-cover-story