The Independent

Vikipedi, özgür ansiklopedi
The Independent
The Independent logo.svgTheindependent.jpg
Tür Günlük gazete
Format Kompakt
Sahibi Evgeny Lebedev (%41)[1][2]
Sultan Muhammed Abuljadayel (%30)[1][2]
Justin Byam Shaw (%26)[2]
Küçük hissedarlar (%3)[2]
Kuruluş tarihi 1986
Siyasi görüşü Liberalizm, Radikalizm
Dil İngilizce
Genel merkez Northcliffe House, Londra, Birleşik Krallık
ISSN 0951-9467
OCLC numarası 185201487
Resmî site www.independent.co.uk

The Independent (Türkçesi: Bağımsız), 1986 yılında İngiltere'de günlük gazete olarak yayın hayatına başlayan bir İngiliz internet gazetesi.

1986 yılında yayın hayatına başlayan The Independent, Birleşik Krallık'ın en genç ulusal gazetelerinden biridir. Independent'ın iş günü baskısı, 2004'te yılın ulusal gazetesi dalında İngiliz Basın Ödülü'ne layık görüldü. Independent News & Media'nın sahibi olduğu gazetenin halk arasında lakabı Indy'dir. Pazar günleri yayımlanan The Independent on Sunday'e ise Sindy adı takılmıştır.

Gazete, 2010 yılının Mart ayında Rus oligark Aleksandr Evgenyeviç Lebedev tarafından satın alındı.[3] Kağıt üzerine basılan son baskı, 26 Mart 2016'da neşredildi. Bu tarihten itibaren gazete sadece dijital olarak internet üzerinden yayınlanıyor.[4]

Tarihi[değiştir | kaynağı değiştir]

Sirkülasyonu Ağustos 2007'de 240,116 olarak tespit edilmiştir. Gazete 2004 yılında Britanya Basın Ödülleri'nde (British Press Awards) yılın ulusal gazetesi seçilmiştir. The Independent sol bir çizgi izlemektedir.[5]

İlk basımı 7 Ekim 1986 tarihinde gerçekleştirilen gazete 1990'lı yıllarda finansal problemler yaşadı. Eylül 2003'ten itibaren kompakt formata geçilerek tiraj arttırıldı. The Independent yaptığı açıklama ile Mart 2016'dan sonra basılı yayın yapmayıp yayın hayatına internet gazetesi olarak devam edeceğini duyurdu.[6]

Independent Türkçe[değiştir | kaynağı değiştir]

İngiltere merkezli The Independent'in Türkçe sürümü Independent Türkçe, 15 Nisan 2019'da yayına başladı. İnternet gazetesinin genel yayın yönetmeni ise Nevzat Çiçek oldu.[7]

Erişim engeli[değiştir | kaynağı değiştir]

13 Nisan 2020 tarihinde Suudi Arabistan'ın Anadolu Ajansı ve TRT Arapça'yı erişime kapatması üzerine Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK); aralarında Independent Türkçe’nin de bulunduğu İngiltere, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri merkezli 18 internet sitesinin engellenmesine karar vermişti. [8] BTK, 20 Ocak 2022 tarihinde Independent Türkçe'ye olan erişim yasağını kaldırmıştır ve site tekrar erişime açılmıştır.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b Ruddick, Graham (4 Ağustos 2017). "Saudi ties raise doubts about Independent's editorial freedom". The Guardian. 4 Ağustos 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  2. ^ a b c d Rajan, Amol (29 Temmuz 2017). "Is the Independent still independent?". BBC News. 25 Ekim 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Ekim 2022. 
  3. ^ Grimberg, Steffen (20 Kasım 2010). "Medien-Dynastien: Die Liga der schillernden Gentlemen". Die Tageszeitung: taz (Almanca). ISSN 0931-9085. 27 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2021. 
  4. ^ "„Independent" das letzte Mal als Druckausgabe". news.ORF.at (Almanca). 26 Mart 2016. 27 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2021. 
  5. ^ "U.K. paper follows rivals into tabloid format : At The Times, size matters - International Herald Tribune". 4 Aralık 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Haziran 2008. 
  6. ^ "Arşivlenmiş kopya". 13 Şubat 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Şubat 2016. 
  7. ^ "Independent Türkçe yayına başladı - Medyanoz". 22 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Nisan 2020. 
  8. ^ "Independent Türkçeye Neden Erişim Engeli Getirildi - Medyanoz". 21 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Nisan 2020. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]