Star (gazete)

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
Star
Star logosu
Tür Günlük gazete
Format Berliner
Sahibi Star Medya Grubu (1999-2004, 2006-2016)
TMSF (2004-2006)
Esmedya (2016-2019)
İmtiyaz sahibi Cem Uzan (1999-2004)
TMSF (2004-2006)
Ali Özmen Safa (2007)
Ethem Sancak (2007-2008, 2008-2009, 2016-günümüz)
Ethem Sancak ve Hasan Doğan (2008)
Ethem Sancak ve Fettah Tamince (2009-2010)
Tevhit Karakaya ve Fettah Tamince (2010-2013)
Fettah Tamince ve SOCAR (2013-Mayıs 2014, Eylül 2014-Ekim 2014)
Ethem Sancak ve SOCAR (Mayıs 2014-Eylül 2014)
Murat Sancak ve SOCAR (Eylül 2014-Şubat 2016)
Kuruluş tarihi 8 Mart 1999
Siyasi görüşü Muhafazakârlık
Dil Türkçe
Son yayım tarihi 31 Aralık 2019
Genel merkez İkitelli, Küçükçekmece, İstanbul
Tiraj artış 106.132
(7 Eylül - 13 Eylül 2015)[1]
Slogan "Milli İradenin Sesi"
Kardeş gazeteler Akşam
Güneş
Damga (eskiden)
Zımba (eskiden)
Turkish News (eskiden)
Resmî site star.com.tr

Star, 1999-2019 yıllarında Türkiye'de yayınlanmış günlük, ulusal gazetedir. Sloganı "Milli İradenin Sesi"dir. 2004 yılında TMSF'ye devredilen gazete, son olarak Ethem Sancak tarafından yönetiliyordu.

Tarihi[değiştir | kaynağı değiştir]

Gazetenin eski logosu

Cem Uzan'ın kurduğu ve sahibi olduğu Ulusal Basın Gazetecilik Matbaacılık ve Yayıncılık Sanayi A. Ş. bünyesinde İstanbul'da hazırlanıp tüm Türkiye'de yayımlanmaya başlandı. İlk Genel Yayın Yönetmeni Fatih Çekirge'dir. Daha sonraki yıllarda Can Ataklı tarafından da yönetilmiştir. İlk kurulduğunda Star TV ve Uzan Grubu'nun yazılı medya organıydı. Cem Uzan'ın Genç Parti'yle siyasete atılmasından sonra, Genç Parti'nin yayın organı olarak kullanılmaya başlandı.

2004 itibarıyla Star gazetesine de, tüm Uzan grubu kuruluşlarına olduğu gibi TMSF tarafından el konuldu. Kıbrıslı Türk iş adamı Ali Özmen Safa tarafından 5 milyon 150 bin dolara satın alındı. Ali Özmen Safa, Star Medya Grubu'nda bulunan hisselerinin büyük bir bölümünü 2007'de Ethem Sancak'a sattı.

9 Eylül 2015'te logosunu değiştirdi ve "Yeni Türkiye'nin Gazetesi" sloganını bırakıp "Milli İradenin Sesi" sloganını kullanmaya başladı.[2]

31 Aralık 2019'da baskılı yayına son vermiş ve internet üzerinden yayına devam etme kararı almıştır.[3]

Yazar kadrosu[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]