Sözcü (gazete)

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
Sözcü
Sozculogo248x90.png
Sözcü arşiv manşet.jpg
Gazetenin Kasım 2015 Türkiye genel seçimlerinin gerçekleştirildiği 1 Kasım 2015 tarihli manşeti
Tür Günlük gazete
Format Berliner
İmtiyaz sahibi Burak Akbay
Yayımcı Estetik Yayın A.Ş
Editör Metin Sarıkınacı
Haber editörü Baki Avcı
Fotoğraf editörü Mehmet Şehirli
Kuruluş tarihi 27 Haziran 2007
Siyasi görüşü Atatürkçülük
Ulusalcılık
Sekülerizm
Dil Türkçe
Genel merkez İstanbul
Tiraj artış 288.649
(2-8 Mayıs 2016)[1]
Slogan Sözcü susarsa Türkiye susar
Resmî site Sözcü

Sözcü, 27 Haziran 2007 yılında merkezi İstanbul olmak üzere kurulmuş gazete. Genel yayın yönetmenliğini Metin Yılmaz yapmaktadır. Genellikle hükümeti eleştiren yazılarıyla bilinen gazete, Türkiye'de bilhassa Atatürkçü görüşteki kimseler tarafından okunmaktadır.

Geçmişi[değiştir | kaynağı değiştir]

Haziran 2007'de, daha önceden Doğan Yayın Holding bünyesinde yayın yapan Gözcü gazetesinin Nisan 2007'de kapanmasından sonra, isim haklarının alınmasıyla yayına başladı.

Tiraj[değiştir | kaynağı değiştir]

2007 yılında yayına başlayan Sözcü gazetesi ilk çıktığı günlerde 60.000 adet satmıştır. Gazete 2008 yılının Eylül ayında ortalama 150.000 tiraj alırken, 2010 yılının aralık ayında ortalama 210.000 tiraj almıştır. 2011 yılına girildiğinde ise Sözcü, en çok okunan 10 gazetenin içine girmiş, 5. sırada yer almıştır.[2] 2012 yılına girildiğinde ise Sözcü, 303.358 tiraj yapan Sabah gazetesini, 328.030 tirajla geçmiş ve Türkiye'nin en yüksek tiraja sahip 4. gazetesi olmuştur.[3] 2014 yılında ise 402.870 tiraj ile Zaman'ın ardından Türkiye'nin en çok tiraja sahip olan 2. gazetesi olmuştur.[4] 8 Mayıs 2016 tarihi itibari ile, günlük ortalama 288.649 adet tirajı ile Hürriyet, Sabah ve Posta gazetelerinin ardından en çok tiraj yapan dördüncü gazetedir.[1]

Yazarlar[değiştir | kaynağı değiştir]

Grup Şirketleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Ödüller[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Yolsuzlukla Mücadele ve Dürüstlük Ödülü, gazetenin yazarı Necati Doğru'ya "Toplumsal Saydamlık Derneği" tarafından verilmiştir.[5][6]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]