Takvim (gazete)

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
Takvim
Takvimlogo.gif
Takvim - 19 Haziran 2008.png
19 Haziran 2008 tarihli birinci sayfası
Tür Günlük gazete
Format Orta boy
Sahibi Turkuvaz Medya Grubu
Baş editör Ergün Diler
Yardımcı editör Emre Şahin
Fiyatı 40 Kr
Kuruluş tarihi 27 Aralık 1994
Dil Türkçe
Genel merkez Barbaros Bulvarı, No:153, Cam Han, Beşiktaş, İstanbul, Türkiye
Tiraj artış 129.118
(7 Eylül - 13 Eylül 2015)[1]
Slogan "Halkın gazetesi"
Resmî site Takvim

Takvim, Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde bulunan günlük Türkçe gazete. Çok sayıda spor sayfası, magazin ve sağlık haberlerine ek olarak güncel politikanın yer aldığı gazete ortalama 24 sayfadır.

2007 yılında TMSF'ye devredilen ve ardından Turkuvaz Medya Grubu'na katılan gazete, genel yayın yönetmeni Ergün Diler yönetiminde Adalet ve Kalkınma Partisi ve Recep Tayyip Erdoğan yanlısı yayın politikası izlemekle eleştirilmektedir.[2][3][4][5][6] Özellikle, muhabir Mevlüt Yüksel'in ünlü CNN International muhabiri Christiane Amanpour'la yaptığı gerçek dışı röportaj dünya çapında büyük tepki çekmiştir.[7]

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

İlk yayıncısı Merkez Yayın Holding'dir. Nisan 2007'den sonra bir süre TMSF tarafından yönetilmiş, Çalık Holding tarafından satın alınarak Atv ve Sabah Gazetesi'nin de bağlı olduğu Turkuvaz Medya Grubu'na katılmıştır.

Olaylar[değiştir | kaynağı değiştir]

Gazete 2013 Taksim Gezi Parkı protestolarını yanlı yansıttığı iddiasıyla CNN International muhabiri Christiane Amanpour ile hayali bir röportaj yayınlayıp bu haberi gerçekmiş gibi yayınlamıştır.[8] Olay uluslararası basında da yer almış ve Amanpour ile CNN tarafından protesto edilmiştir.[9] Bu gerçekdışı haberin gazetecilik ilkelerine aykırı olduğu Türkiye Gazeteciler Cemiyeti tarafından yapılan açıklamayla kamuoyuna bildirilmiştir.[7] Gezi Parkı protestolarına karşı tutum alan gazete bu süreçte cansız varlıklarla yapılan sohbetler yayınlamıştır.[10]

2014 FIFA Dünya Kupası elemeleri (UEFA) kapsamında Türkiye millî futbol takımı ile Andorra millî futbol takımı arasında oynanan maçtan sonra yapılan haberdeki ibareler yerel basında tepki toplamıştır.[11]

Gazete Suriye İç Savaşı sırasında ülkeye yabancı askeri müdahalesi yanlısı ve savaş yanlısı bir yayın politikası izlemiştir.[12][13]

Köşe yazarları[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Ergün Diler
  • Bekir Hazar
  • Bülent Erandaç
  • Ekrem Kızıltaş
  • Nihat Hatipoğlu

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantı[değiştir | kaynağı değiştir]