Akşam (gazete)

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
Akşam
Akşam gazetesinin logosu
Tür Günlük gazete
Format Berliner
Sahibi Necmettin Sadak (1918-?)
Malik Yolaç (1957-1971)
Türk-İş (1971-1982)
Ilıcak ailesi (1994-1997)
Mehmet Emin Karamehmet (1997-2013)
TMSF (2013)
Ethem Sancak (2013-2017)
Zeki Yeşildağ (2017-günümüz)
Baş editör Murat Kelkitlioğlu
Fiyatı

75 Kuruş[1]

[2]
Kuruluş tarihi 20 Eylül 1918
Siyasi görüşü Sağ
Dil Türkçe
Genel merkez Davutpaşa Caddesi No:34 34020 Zeytinburnu, İstanbul, Türkiye
Tiraj artış 104.939
(30 Temmuz - 5 Ağustos 2018)[3]
Slogan "Türkiye'nin gazetesi"
Kardeş gazeteler Güneş
Star
Resmî site Akşam

Akşam, günlük ulusal Türkçe gazete. Murat Kelkitlioğlu yönetiminde, Esmedya tarafından çıkarılmakta olan günlük gazetedir.

Tarihi[değiştir | kaynağı değiştir]

20 Eylül 1918'de Necmettin Sadak tarafından kurulmuştur. 200'er lira sermaye koyarak kurdukları gazetenin yazı işleri müdürleri Muammer Senihi, Enis Tahsin Til idi. İlk sayısı küçük boy ve tek yapraktı. Millî mücadeleyi destekledi.

Uzun yıllar başyazarlığı Necmettin Sadak (Sivas milletvekili, Dışişleri Bakanı) yaptı. Falih Rıfkı Atay millî mücadeleye karşı çıkanları eleştirdi, 1923'te Hakimiyeti Milliye'ye geçti. İkinci Dünya Savaşı sırasında Akşam gazetesinin editörü Necmettin Sadak Nazi Almanyası'na yakınlığıyla biliniyordu.[4] Almanlar Sadak'a bir Mercedes hediye etti ve Türkiye'deki Alman Büyükelçiliği çoğu kez kumar borçlarını karşıladı.[4] 1965'e kadar CHP'yi tuttu.[kaynak belirtilmeli] 1957 tarihinde Malik Yolaç tarafından satın alındı ve Osman N. Karacan'ın Yayın Yönetiminde (Çetin Altan) ve (İlhami Soysal)'ın yazılarıyla sola kaydı.[kaynak belirtilmeli]

Akşam gazetesi 1920 yılında sadece akşam çıkan bir gazete oldu. Gazete 1957 yılında Malik Yolaç tarafından satın alındıktan sonra 1971'den sonra birkaç defa el değiştirdi ve sonra Türk-İş (Türkiye İşçi Sendikası)'na yönetimine geçti.[5] 9 Ocak 1982 yılında yayına ara verdi. 12 yıl aradan sonra 1994 yılı ortasında Ilıcak ailesi ismi ve marka hakkı Tercüman gazetesi eski sahibi Kemal Ilıcak oğlu Alem Dergisi ve Alem FM sahibi Mehmet Ali Ilıcak tarafından 14 Eylül 1994 yılında yeniden yayına girdi. Nisan 1997 yılında Çukurova Holding tarafından satın alındı. 18 Mayıs 2013 tarihinde gazetenin sahibi olan Mehmet Emin Karamehmet'in, Cavit Çağlar ile İnterbank ile ilgili kredi ilişkilerinden kaynaklanan $ 440 milyon borçtan kalan, $ 75 milyon ödenmemesi nedeniyle TMSF tarafından Akşam gazetesini de elinde bulunduran şirketlerine el konulmuştur.

Haziran 2013'te gazetenin genel yayın yönetmenliğine Yeni Şafak ve Star gazetelerinde çeşitli görevlerde bulunan eski Adalet ve Kalkınma Partisi Bursa milletvekili Mehmet Ocaktan atanmıştır.[6]

21 Kasım 2013 tarihinde Çukurova Holding Yönetimi ve Sancak Medya Grubu arasındaki görüşmeler anlaşmayla sonuçlanmış olup Akşam gazetesi ve bağlı olduğu Türkmedya Yayın Grubu'na satılmıştır.

Akşam-lık[değiştir | kaynağı değiştir]

Gazetenin haftalık kültür-sanat ekidir. Yapı Kredi Yayınları tarafından hazırlanmaktadır.

Köşe yazarları[değiştir | kaynağı değiştir]

Eski yazarlar[değiştir | kaynağı değiştir]

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ "gazetefiyatlari.com". 29 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Eylül 2018. 
  2. ^ netgazete.com URL erişim tarihi: 22 Nisan 2011
  3. ^ "30 Temmuz - 5 Ağustos 2018 Haftaları Arası Tiraj Tablosu". 19 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Eylül 2018. 
  4. ^ a b John M. VanderLippe, The politics of Turkish democracy: İsmet İnönü and the formation of the multi-party system, 1938-1950, SUNY Press, 2005 ISBN 0791464350, sayfa 40 (İngilizce)
  5. ^ https://www.evrensel.net/haber/164038/kirk-gazetenin-tarihi-aksam
  6. ^ "Akşam'da Küçükkaya gitti, Ocaktan geldi". Hürriyet. 24 Haziran 2013. En son 28 Haziran 2013 tarihinde erişildi.

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]