Kanal 6

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
Kanal 6
Kanal 6 logosu (2004-2007).gif
Tam adı Kanal 6 Televizyonu
Kuruluş 8 Ağustos 1992 (test yayını)
4 Ekim 1992 (ana yayın)
Kapanış 22 Mayıs 2008
Şirket Özal Group (1992-1998)
Yiğit Holding (1995-1998)
Garipoğlu Grubu (1998-2000)
Sabah Grubu (2000)
TMSF (2000)
Erler Film (2000)
MTM (2001)
Star Medya Grubu (2001-2003)
TMSF (2003)
Garipoğlu Grubu (2004)
Özal Group (2003-2008)
TMSF (2008)
Sahibi Ahmet Özal (1992-1998)
Korkmaz Yiğit (1995-1998)
Hayyam Garipoğlu (1998-2000)
Dinç Bilgin (2000)
Türker İnanoğlu (2000)
TMSF (2000)
Mehmet Emin Karamehmet, Turgay Ciner, Murat Vargı (2001)
Cem Uzan (2001-2003)
TMSF (2003)
Hayyam Garipoğlu (2003)
Özal Group (2003-2008)
TMSF (2008)
Unvan Kanal 6 Radyo ve Televizyon Yayıncılığı A.Ş.
Haber editörü Osman Tığraklı, Dilber Alioğlu, Perihan Sürmen, Alptekin Deniz İyigün, Çıdam Yücel, Özge Durak, Ömer Kaçar, Merve Civelek
Resim formatı 4:3 SDTV
Slogan "Gözünüz Bizde Olsun"
Ülke  Türkiye
Dili Türkçe
Yayın alanı Türkiye
Genel merkez İstanbul
Eski adı Anadolu TV (2003)
Haber 6 (2003-2004)
Vizyon TV (2004)
Kardeş kanal(lar) Star TV (2001-2003)
Kral TV (2001-2003)
Teleon (2001-2002)
Star 2 (2002)
Star Max (2002-2003)
FutGol (2003)
Max Haber (2002-2003)
Kanal Market (1993-1998, 2006-2008)
atv (2000-2001)
atv Avrupa (2000-2001)
Yeni TV (2000-2001)
Kiss TV (2000-2001)
Show TV (2000-2001)
Kanal E (1998-1999)
Websitesi www.kanal6.com.tr (Geçersiz)

Kanal 6, 4 Ekim 1992'de Ahmet Özal tarafından kurulmuş ve 22 Mayıs 2008 tarihine dek yayın yapmış Türk televizyon kanalı. Karasal yayın frekansı ile Türksat uydusu, Kablo TV, Star Digital, Cine+Digital ve Digiturk gibi platformlarda yayın yapmıştır. Kanal Market adında bir de kardeş kanalı vardı.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

Önceden Almanya'dan Magic Box adıyla deneme yayınlarına başlayan Star TV'nin sahipleri Ahmet Özal ve Cem Uzan'ın ortaklıkları 1992 yılında sona erince Ahmet Özal, yeni bir kanal kurmak için hazırlıklara başladı. 8 Ağustos 1992 tarihinde test yayınlarına başladı. Daha sonra 4 Ekim 1992 yılında test yayınını bitirip, Star TV (O dönemdeki adıyla İnterStar), Flash TV, Teleon ve Show TV'nin ardından Türkiye'nin beşinci özel televizyonu olarak normal yayına başladı. Bu dönemde Mahallenin Muhtarları, Kaygısızlar ve Ana adlı dizileriyle reyting almıştır. Şengül Kılıç ve Mesut Mertcan da kanalın kuruluş ve ilk yıllarında haber spikeri kadrosunda yer almışlardı. Ahmet Özal'ın babası 8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal'ın ölümünün ardından yas yayını yapmıştır. Hemen ardından Hugo adındaki ilk çocuk oyun programını yayınlamaya başladı. 1995 yılında Mehmet Ali Ilıcak, Kanal 6'ya ortak olmuştur. 1998 yılında Korkmaz Yiğit tarafından, 2000 yılında ise atv'nin o dönemdeki sahibi Dinç Bilgin ve Türker İnanoğlu tarafından satın alındı. 2000 yılında Dinç Bilgin'nin bütün mallarına TMSF tarafından el konulmasının ardından atv ile birlikte Mehmet Emin Karamehmet, Turgay Ciner ve Murat Vargı'nın ortaklığıyla kurulan MTM'ye satıldı. Ardından aynı yıl içinde Cem Uzan'ın sahibi olduğu Star Medya Grubu bünyesine katıldı. Ancak Cem Uzan, Kanal 6'nın o döneme kadarki arşivini atv'de bırakarak, yalnızca isim hakkını satın aldı. Bu dönemde Kara Melek, Gül ve Diken, Küçük Besleme, Fırtınalar, Deli Divane gibi eski Star TV dizilerini yayınladı. 2002 yılında Star TV'nin 15 günlük yayın durdurma cezası aldığı süreçte, Kanal 6 logosu kullanılarak Kral TV yayını yaptı. Kral TV ise o süre zarfında logosunu değiştirmeksizin Star TV'nin yayınlarını devam ettiriyordu.

Star TV'nin, 15 günlük yayın durdurma cezası sona erdikten sonra Show TV'den Dadı dizisini ve Biri Bizi Gözetliyor adlı yarışma programını kendisine transfer etti. Biri Bizi Gözetliyor'un yayınları ağırlıklı olarak Kanal 6'da devam etmeye başladı. 2003 yılına gelindiğinde maddi sıkıntılar baş gösterdi. Öte yandan Cem Uzan'ın Bursa mitingindeki konuşmasında, Recep Tayyip Erdoğan'a yönelik ağır hakaretlerde bulunması nedeniyle RTÜK tarafından Star Medya Grubu bünyesindeki Kanal 6 da dahil olmak üzere tüm televizyon ve radyo kanallarına 30 günlük yayın durdurma cezası verildi. Ancak yayınların durdurulmuş olmasına rağmen Biri Bizi Gözetliyor evindeki yarışma devam etmekteydi. Yarışmayı ekranlara getirmeye devam edebilmek için Kanal 6 logosu yerine Anadolu TV logosuyla tekrar yayına başlandı. Fakat bu da kâr etmedi; RTÜK, başka isim ve logo bile olsa, frekans aynı olduğu için ekran karartma cezasından muaf tutulamayacağı gerekçesiyle, cezaya bu kez Anadolu TV ismiyle devam etti.[1] Böylece Kanal 6, Cem Uzan'ın elinden de tamamen gitmiş oldu. 2004 yılında Hayyam Garipoğlu tarafından satın alındı ve bir süre sonra Haber 6 adını aldı. Ardından aynı yıl içinde bu kez Vizyon TV olarak isim değiştirdi ve Ahmet Özal tarafından geri alınarak yeni bir test yayını sürecine girildi. Test yayını süresince, kanalın yine ilk kurulduğu dönemdeki logosu kullanıldı. Normal yayına geçildikten sonra yine yeni bir Kanal 6 logosuna geçildi. Kanal 6'nın yayını 10 Mayıs 2008 tarihinde kanalın yetkilileri tarafından durdurulmuştur. Tasaruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), Hayyam Garipoğlu borçları nedeniyle Kanal 6 televizyonuna "haciz tesis" ettiğini açıkladı. TMSF’den yapılan açıklamada, "Kanal 6 isimli kanalın Korkmaz Yiğit Grubu tarafından satın alınması işleminde Bank Ekspres, Garipoğlu Grubu tarafından Korkmaz Yiğit Grubu’ndan devralınması işleminde Sümerbank kaynaklarının kullanıldığı, ayrıca bahse konu kanalın işletilmesine yönelik faaliyet giderlerinin önemli ölçüde her iki bankanın kaynaklarından karşılandığı tespit edilmiştir" denildi. Haciz kararı ise şöyle açıklandı: "Fon alacaklarının tahsilini teminen, Hayyam Garipoğlu Grubu tarafından banka kaynakları istismar edilerek edinilmiş bulunan Kanal 6 televizyon kanalına ait olan mevcut ve sonradan tespit edilebilecek tüm mal, hak ve varlıkları üzerine haciz tesis edilmesine karar verildi." Böylelikle Kanal 6 tamamen kapanmıştır.[2]

Kanal 6 Haber[değiştir | kaynağı değiştir]

Ana madde: Kanal 6 Haber

Müdürü de;

Ana Haber sunucuları[değiştir | kaynağı değiştir]

hafta sonları ise;

çalışmıştır.

Programları[değiştir | kaynağı değiştir]

6 News hakkında[değiştir | kaynağı değiştir]

Kanal 6, 22 Mayıs 2008 tarihinde tamamen kapanmış ve tasfiye edilmiştir. Bu zaman diliminden sonra açılan 6 News kanalının eski Kanal 6 ile bir alakası yoktur.

Kaynaklar[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]