OdaTV

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
Odatv
Odatv Logo.png
Odatv logosu
URL http://www.odatv.com/
Ticari? Evet
Site türü Haber
Kayıt İsteğe bağlı (yorum yazabilmek için gerekli)
Kullanılabilir dil(ler) Türkçe
Başlama tarihi 2007
Alexa Küresel: 5,607[1]
Türkiye: 117 [1]
Geçerli durum aktif

Odatv.com, Odatv ya da odaTV, 2007 yılında haber portalı olarak yayın yaşamına başlayan Web sitesi.

İmtiyaz sahibi kişisi Soner Yalçın'dır., Alexa verilerine göre Türkiye'de en çok ziyaret edilen 117. web sitesidir.[1] Başlıca yazarları A. Mümtaz İdil, Barış Pehlivan, Barış Zeren, Bülent Karslıoğlu, Cüneyt Ülsever, Doğan Yurdakul, Güvenç Dağüstün, Halit Kakınç, İzzettin Önder, Nihat Genç, Suat Çağlayan, Murtaza Demir, Muzaffer Ayhan Kara, Müyesser Yıldız, Ümit Zileli bulunur.

Ergenekon operasyonları[değiştir | kaynağı değiştir]

Ergenekon davaları kapsamında, OdaTV'ye14 Şubat ve 3 Mart 2011'de iki defa operasyon yapıldı. OdaTV'de çalışan gazetecilere Ergenekon örgütüne üye olmak, halkı kin ve düşmanlığa tahrik etmek, devletin güvenliğine ilişkin gizli belgeleri temin etmek, adlî yargılamayı etkilemeye teşebbüs gibi iddialar yönetildi.[2]

OdaTV'ye açılan dava, kesin ve inandırıcı delil bulunamadığı gerekçesiyle 13 Mart 2015'de takipsizlikle sonuçlandı; OdaTV'ye operasyon yapan polislere ise ‘kanuna aykırı usûlsüz işlem’ yaptıkları iddiasıyla soruşturma başlatıldı.[3][4]

14 Şubat operasyonu[değiştir | kaynağı değiştir]

14 Şubat 2011'de, OdaTV Ergenekon davaları aleyhine bir içeriğe sahip olan video yayınladı.[5] Bunun üzerine aynı gün, dönemin savcısı Zekeriya Öz'ün talebi üzerine polis tarafından baskın düzenlendi; Genel Yayın Yönetmeni Soner Yalçın'ın ve diğer üç editörün evlerinde aramalar yapıldı.[6] Ardından Soner Yalçın'ın da aralarında bulunduğu 4 kişi gözaltına alındı.[7] Üç gün sonra, gözaltına alınmış olan gazetecilerden Ayhan Bozkurt serbest bırakıldı ancak Soner Yalçın ve diğer 2 gazeteci tutuklandı.[8]

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, operasyonu ve Odatv’nin yayının durdurulmasını kınadı.[9]

3 Mart operasyonu[değiştir | kaynağı değiştir]

Ödüller[değiştir | kaynağı değiştir]

Çağdaş Gazeteciler Derneği'nin “2009 Yılının Başarılı Gazetecileri” ödülleri kapsamında ‘internet gazeteciliği ödülü’nü aldı.[10]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b c {{Web kaynağı | url = http://www.alexa.com/siteinfo/odatv.com | başlık = Traffic details from Alexa | erişimtarihi = 18 Haziran 2017 | yayımcı = Alexa
  2. ^ "OdaTV iddianamesi". Bianet.org. http://bianet.org/files/doc_files/000/000/301/original/iddianame.doc. Erişim tarihi: 28 Haziran 2011. 
  3. ^ "Odatv soruşturmasında takipsizlik". Hürriyet gazetesi. http://www.hurriyet.com.tr/odatv-sorusturmasinda-takipsizlik-28445052. Erişim tarihi: 13 Mart 2015. 
  4. ^ "Odatv'ye takipsizlik, polislere soruşturma". Radikal gazetesi. http://www.radikal.com.tr/turkiye/odatvye-takipsizlik-polislere-sorusturma-1312925/. Erişim tarihi: 13 Mart 2015. 
  5. ^ "İŞTE AMERİKALILAR’IN ERGENEKON POLİSLERİNE VERDİĞİ EĞİTİMİN BELGESİ". OdaTV. http://odatv.com/iste-amerikalilarin-ergenekon-polislerine-verdigi-egitimin-belgesi-1402111200.html. Erişim tarihi: 14 Şubat 2011. 
  6. ^ "Odatv'ye polis baskını". Hürriyet gazetesi. http://www.hurriyet.com.tr/odatvye-polis-baskini-17017067. Erişim tarihi: 14 Şubat 2011. 
  7. ^ "Soner Yalçın gözaltına alındı". Cumhuriyet gazetesi. http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/diger/221606/Soner_Yalcin_gozaltina_alindi.html. Erişim tarihi: 14 Şubat 2011. 
  8. ^ "Soner Yalçın tutuklandı". NTV. http://www.ntv.com.tr/turkiye/soner-yalcin-tutuklandi,_cXYuucAX0C2Pk-t9Qt4wQ. Erişim tarihi: 17 Şubat 2011. 
  9. ^ ""Durum kaygı verici"". Cumhuriyet gazetesi. http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/diger/221784/_Durum_kaygi_verici_.html. Erişim tarihi: 14 Şubat 2011. 
  10. ^ "ÇGD ödülleri sahiplerine verildi". Cumhuriyet gazetesi. http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/diger/129370/CGD_odulleri_sahiplerine_verildi.html. Erişim tarihi: 22 Mart 2010. 

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]