Samanyolu TV

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
Samanyolu TV
Samanyolu TV logosu.png
Tam adı Samanyolu Televizyonu
Kuruluş 13 Ocak 1993 (1993-01-13)
Kapanış 30 Nisan 2016 (2016-04-30)
(Tüm yayınları kesildi)
26 Temmuz 2016 (2016-07-26)
(Tamamen kapatıldı)
Şirket Samanyolu Yayıncılık Hizmetleri A.Ş.
Sahibi Samanyolu Yayın Grubu (1993-2016)
Resim formatı 576i (16:9 SDTV)
1080i (HDTV)
Slogan Bir Yeryüzü Kanalı (1993-2003)
İyi Seyirler (2003-2014)
Kopmaz Bağlarla Bağlıyız (2014-2016)
Ülke Türkiye Türkiye
Dili Türkçe
Yayın alanı Türkiye
KKTC
Genel merkez Mainstraße 53, 63065 Offenbach am Main, Almanya
Kardeş kanal(lar) Samanyolu Avrupa
Samanyolu Amerika
Samanyolu Afrika
Samanyolu Haber TV (HD)
Mehtap TV
Yumurcak TV
MC TV
MC EU
Hazar TV
Hira TV
Dünya TV
Ebru TV
Tuna Shopping TV
Samanyolu Haber Radyo
Radyo Cihan
Radyo Mehtap
Burç FM
Websitesi samanyolu.tv

Samanyolu TV (kısaca STV), 13 Ocak 1993 tarihinde yayın hayatına başlamış bir televizyon kanalıydı. Bilhassa İslami ve kültürel konuları işlemesi ile bilinen kanal, Gülen hareketi ile ilişkiliydi. En büyük başarısını Sırlar Dünyası (Eski adıyla Sır Kapısı), Büyük Buluşma, Beşinci Boyut, Tek Türkiye, Kollama, Şefkat Tepe, Küçük Gelin, Çınarın Gölgesinde, Nizama Adanmış Ruhlar Ekip-1 ve Sungurlar, Ötesiz İnsanlar dizileri ile yakalamıştı.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

Samanyolu TV, ilk olarak 25 Eylül 1996 yılında Türksat 1C uydusunun hizmete girmesiyle Orta Asya'daki Türk cumhuriyetlerine yayınlarını ulaştırdı. 17 Haziran 1999'da ise Eutelsat-2 uydusu ile Avrupa ve Kuzey Afrika ülkelerine ulaştı. 11 Ocak 2000'de Hazar Denizi çevresinde ve Azerbaycan'da kendi stüdyolarında STV Hazar ile yayına başladı. 27 Kasım 2000'de Samanyolu TV'nin yayınları, Amerika kıtasına ulaştı. 1 Mayıs 2004 itibarıyla Samanyolu TV, Türksat 2A uydusundan dijital olarak yayınlarını sunmaktaydı. 18 Eylül 2014 tarihinde Samanyolu TV'nin yayınları Türksat 4A uydusuna, Samanyolu Avrupa TV'nın yayınları ise Türksat 4A uydusu üzerine taşınmıştı.

Samanyolu Yayın Grubu'nun toplamda 8 televizyon kanalı, 3 radyo kanalı vardı. Televizyon kanalları şunlardı: Kültür ve din üzerine yayın yapan Mehtap TV, habercilik ve kültür üzerine yayın yapan Samanyolu Haber TV, İngilizce yayın yapan Ebru TV, çocuklar için Yumurcak TV ve genel bir içerik üzerine yayın yapan Samanyolu Avrupa TV, Samanyolu US ve Samanyolu TV.

Samanyolu TV, 12 Ağustos 2014'te 16:9 geniş ekran formatına, 18 Eylül 2014'te HD yayına geçti fakat 2016 yılında HD yayını sonlandı. Haziran 2015 tarihinde Azerspace ile anlaşma imzalamadığı için Azerbaycan'daki yayını durduruldu.

Samanyolu TV'nin Fethullahçı Terör Örgütü (FETÖ) propagandaları yaptığı gerekçesiyle, Tivibu platformu üzerindeki yayınları 27 Eylül 2015; Turkcell TV+ platformu üzerindeki yayınlarını 03 Ekim 2015; Digiturk platformu üzerindeki yayınları 08 Ekim 2015[1] ve Teledünya ile Kablo TV platformu üzerindeki yayınları 12 Ekim 2015 tarihinde sonlandırıldı.

Samanyolu grubunun Türksat ile 2024 yılına kadar anlaşması bulunmasına rağmen Samanyolu grubuna ait Samanyolu TV, Samanyolu Haber TV, Mehtap TV, Yumurcak TV ve Dünya TV'nin de aralarında bulunduğu 13 televizyon ve radyo kanalının yayını 15 Kasım 2015 tarihinde kesildi.[2] Bu nedenle Samanyolu TV'deki bazı çalışanlar ayrıldı. Yayın ekipmanları ise onların olduğu evlerine taşındı. Samanyolu TV, aynı zamanda Ankara'daki binalarını sattı ve Çamlıca'daki binalarından ayrılıp Almanya'da stüdyo kiraladı. Samanyolu TV ve Samanyolu Avrupa kanalları, Astra ve Hotbird uyduları üzerinden de izlenilebilmekteydi. Diğer kanallar ise bazı uygulamalar ve İnternet üzerinden izlenebilmekteydi. Kanal 30 Nisan 2016 gecesi yayın hayatına son verdi.

Programları[değiştir | kaynağı değiştir]

Samanyolu TV'nin, 1996 yıllarında gizemli ve sırlı olayları anlatan Sır Kapısı programı ile bilinirliği artmış ve Türkiye'nin gündemine oturmuştur. Sır Kapısı daha sonra 2004 yılında dizi ismini Sırlar Dünyası olarak değiştirmiş ve 2007 yılında yayından kaldırılmıştır.

Hayat Dersi ve Boşanmak İstemiyorum isimli iki programı birleştirilerek Aile Mahkemesi adını aldı. Daha sonra Kasım 2010 ayında programı ismi Gereği Düşünüldü olarak değiştirilmiştir.

2007 yılında başlayan Hakkını Helal Et adlı dizisinin bazı kesimler tarafından Amerikan komedi dizisi My Name is Earl'nin çalıntısı olduğu iddia edilmiştir. Hakkını Helal Et dizisinin yapımcısı Melih Sezgin bu dizide karakterin ve senaryonun Fudayl bin İyaz'ın hayatı ile oluşturulduğunu söylemiş, hiçbir şekilde çalıntı olmadığını belirtmiştir.[3]

2008 yılına geldiğinde ise Türkiye'nin Güneydoğu bölgesinde görev yapan bir doktorun hayatının anlatıldığı Tek Türkiye adlı dizisi ile reytinglerde ön plana çıkmaya başlamıştı. Dizi Samanyolu TV'nin en çok izlenen programı olmuştu.[4] Samanyolu TV, bunun yanı sıra, günlük yayın yapan İki Dünya Arasında adlı dizi ve haftalık olarak yayın yapan Sungurlar ve Küçük Gelin adlı dizileriyle adını duyurmuştu.

Yayın ağının ulaştığı ülkeler[değiştir | kaynağı değiştir]

Kapanışı[değiştir | kaynağı değiştir]

Kanal, 2016 Türkiye askerî darbe girişimi sonrasında çıkartılan OHAL yasası kapsamında kapatılmıştır.[6]

Logoları[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]