Show TV

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
Show TV
Logo of Show TV.png
Tam adı Show Televizyonu
Kuruluş 1 Mart 1991 (1991-03-01) (Fransa yayını)
1 Mart 1992 (1992-03-01) (Türkiye yayını)
4 Ocak 2011 (HD yayın)
Şirket Avrupa ve Amerika Holding, Web Holding, Hürriyet Holding, Medya Holding (1991-1993)
Avrupa ve Amerika Holding ve Medya Holding (1993-1994, 1995-1997)
Avrupa ve Amerika Holding, Medya Holding, Doğan Holding (1994-1995)
Avrupa ve Amerika Holding (1997-1999)
Çukurova Holding (1999-2013)
TMSF (2013, 2014, 2015)
Ciner Medya Grubu (2013-günümüz)
Sahibi Erol Aksoy, Haldun Simavi, Erol Simavi, Dinç Bilgin (1991-1993)
Erol Aksoy ve Dinç Bilgin (1993-1994, 1995-1997)
Erol Aksoy, Dinç Bilgin, Aydın Doğan (1994-1995)
Erol Aksoy (1997-1999)
Mehmet Emin Karamehmet (1999-2013)
TMSF (2013, 2014, 2015)
Turgay Ciner (2013-günümüz)
Unvan AKS Televizyon Reklamcılık ve Filmcilik San. ve Tic. A.Ş.
Haber editörü Ramazan Kurnaz
Genel yayın yönetmeni Haluk Şirin
Resim formatı 576i (16:9 SDTV)
1080i (HDTV)
Slogan "Başka bir alem!" (1991-1992)
"Türkiye'nin ekranı" (1992-2002)
"Esas Show bu Show!" (2002-2005)
"Show'da kalın, Show'u kaçırmayın!" (2005-2007)
"Show'da hayat var!" (2007-2009)
"Sende Sende Show'la" (2009-2011)
"Şoooovvvv" (2011-2012)
"Hayata Gülümse" (2012-2013)
"Show'da Hayat Var" (2012-2013)
"Show başlıyor!" (2013-2014)
"Türkiye'nin kanalı: Show TV!" (2014)
"Hayat Show'la Güzel" (2014-günümüz)
Ülke  Türkiye
Dili Türkçe
Yayın alanı Türkiye
ABD
Azerbaycan
Kanada
KKTC
Genel merkez İstanbul
Kardeş kanal(lar) Show Türk (2005-günümüz)
Showmax (2006-günümüz)
Habertürk TV (HD) (2013-2014, 2014-2015, 2015-günümüz)
Bloomberg HT HD (2013-2014, 2014-2015, 2015-günümüz)
Cine5 (1993-1999, 2015)
Euro Show (1995-1997)
Show Plus (2006-2012)
Websitesi showtv.com.tr
İzlenebilirlik
Karasal yayın
Normal anten Tüm Türkiye'de
Uydu yayını
Türksat 4A 12219 H 6500 3/4 (SD)
12209 H 10000 3/4 (HD)
D-Smart 23. kanal (HD)
DFH Network 2. kanal (SD)
Digiturk 22. kanal (SD)
322. kanal (HD)
Filbox 26. kanal (HD)
Türksat TKGS 4. kanal (HD)
529. kanal (SD)
Kablo yayını
Analog Kablo TV S 8
Kablo TV 23. kanal (SD)
11. kanal (HD)
ADSL ile IPTV
Tivibu 25. kanal (SD)
320. kanal (HD)
Ziggo 773. kanal (SD) (Türks 8872 TL
İnternet televizyonu
Vodafone TV 1. kanal (SD)
Turkcell TV+ 25. kanal (HD)
showtv.com.tr Show TV HD İzle

Show TV, Ciner Medya Grubu bünyesinde yayın yapan ulusal televizyon kanalıdır. Show TV'nin genel yayın yönetmeni Haluk Şirin'dir.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

Kuruluş[değiştir | kaynağı değiştir]

Show TV, Show Radyo ile birlikte, 1 Mart 1991'de Erol Aksoy, Dinç Bilgin, Haldun Simavi ve Erol Simavi tarafından Fransa'da kurulmuş ve yayınına "Başka Bir Alem!" sloganıyla Fransa üzerinden başlamıştır. 1 Mart 1992[1] tarihinde de Türkiye'de yayın hayatına başlamıştır. Yayına başladığı ilk dönemlerde yayınlanmayan Show TV Ana Haber Bülteni, aylar sonra ilk kez Mehmet Ali Birand tarafından 2 Mart 1992'de sunulmaya başlanmıştır. Kanal, Mart 1992'de Türkiye'ye de yayın yapmaya başlayınca, gerçek bir yayıncılık anlayışına girmiştir. Show TV, bir dönem kardeş kanalı olan Cine5 ile birlikte Türk televizyonculuğuna yeni soluk ve heyecan getirmiştir.

1991 - 2002[değiştir | kaynağı değiştir]

1 Mart 1991 - 1 Ekim 2002 arasında kullandığı logosu.

Kanalın ilk genel müdürü Güneri Civaoğlu'ydu. Show TV Ana Haber Bülteni'ni kanalın ilk dönemlerinde Gülgün Feyman, 1996 ve 2002 yılları arasında da Reha Muhtar sunmuş, Reha Muhtar bu sayede dönemin Show TV'sinin en bilindik simalarından biri haline gelmiştir. 1993 yılında Erol Aksoy ve Dinç Bilgin ile ortak girişimi, 1994 yılında Erol Aksoy, Dinç Bilgin ve Aydın Doğan ile ortak girişimi, 1995 yılında tekrar Erol Aksoy ve Dinç Bilgin ile ortak girişimi olmuştur. 1997 yılında Erol Aksoy'ya geçmiştir. 1999 yılında Mehmet Emin Karamehmet tarafından satın alındı.

90'larda Arena adıyla yayınladıkları en iyi haber programının yayınlandığı tartışma programıyla büyük beğeni kazanan Show TV, yine 90'ların başında kırmızı nokta uygulamasıyla gece yarısı yayınlanan Tutti Frutti gibi programlarla erotik yayın yapmıştır. Bu erotik yayın daha sonradan RTÜK aracılığıyla kaldırılmış ve kaldırıldığı ilk aylarda, gece teletekst yayını ve ünlü yabancı dizilerin yayını yapılmıştır.

Show TV, yine 90'lı yıllarda Simpsonlar, Seinfeld, Sıkı Dostlar , Dallas, Battlestar Galactica, Yalan Rüzgârı, Roseanne, Power Rangers, S.W.A.T., Superboy ve The Rookies gibi pek çok yabancı dizinin tekrar bölümlerini gündüz ve geceyarısı kuşaklarında yayınlamıştır.

TRT ve Star TV'den sonra yayınladığı Bizimkiler, Sıdıka, Deli Yürek, Örümcek, Şehnaz Tango, Küçük İbo, Zehirli Çiçek, Sırılsıklam, Canısı, Haşlama Taşlama, Bu Sevda Bitmez, İki Kız Kardeş, Mirasyediler, Hangimiz Eşek, Gökkuşağı, Ana Kuzusu, Hemşerim, Ayşecik ve Zirvedekiler gibi yerli dizileriyle de büyük seyirci kitlesine sahip olmuştur.

Yarışma programlarında çığır açan Biri Bizi Gözetliyor'un 2000 yılında yayınlanan ilk sezonu Show TV'ye çok büyük reyting sağlamıştır.

Show TV ilk logosuyla, 90'lı yıllarda Türk insanının yaşamında önemli bir unsur olmuştur. Belgesel, müzik, sinema gibi yayınladıkları programların başlangıçlarındaki jenerikleriyle ve O harfinin içindeki renginin ve harfin şeklinin değişimiyle de akılda kalıcı kanallardan biri haline gelmiştir.

2002 - 2013[değiştir | kaynağı değiştir]

1 Ekim 2002'den beri kullandığı logosu.

Show TV, 1 Ekim 2002 tarihinde SHOW sözcüğünün O harfinin, gökkuşağı renklerindeki 12 yapraklı bir çiçeğin tam merkezinde bulunduğu yeni logosu ve yeni "Esas Show bu Show!" sloganıyla yeni yayın dönemine başlamıştır. Kanalın bu yeni döneminde Acun Ilıcalı, Serap Ezgü, Magic Necmi, Seda Sayan, Saba Tümer, Derya Baykal, Çağla Şikel ve Alişan gibi isimler, kanalın bu döneminin bilinen simalarından olmuşlardır. Serap Ezgü İle Biz Bize, Deryalı Günler gibi programlar da gündüz kuşağının izlenen programlarından olmuştur. Acun Firarda, kanalın 2000'lerde yayınlanan önemli gezi programlarından olmuştur.

Ekmek Teknesi, Tatlı Hayat, Hayat Bilgisi, Cennet Mahallesi, Dadı, Doktorlar ve Adını Feriha Koydum gibi beğenilen diziler başta olmak üzere günümüze dek toplam 93 yerli ve 9 yabancı dizi yayınlayan Show TV, en çok farklı dizi yayınlamış Türk televizyon kanalıdır.

2003-2005 yılları arasında yayınlanan Kurtlar Vadisi, yalnızca 2 bölüm yayınlanan Kurtlar Vadisi Terör (2007) ve yine 2007-2009 yılları arasında Show TV'de yayınlanan Kurtlar Vadisi Pusu dizileri çok büyük izlenme oranları almaya başlamış ve mafya/silah içeren diziler modasını başlatmışlar, ancak diziler yüzünden RTÜK tarafından kanala pek çok yasaklama getirilmiştir.

Var Mısın Yok Musun?, Survivor Türkiye - Yunanistan, Fear Factor, Wipe Out, Şarkı Söylemek Lazım, Buzda Dans, Yemekteyiz gibi yabancı ve Gelinim Olur Musun? tarzı yerli menşeîli Show TV yarışmaları, çok izlenmelerinin yanı sıra Türk televizyonculuğunda yeni bir sayfa açarak yarışma furyası dönemini başlatmışlardır. Show TV, aynı zamanda 25 yarışma ile en çok sayıda farklı yarışma programı yayınlamış Türk televizyon kanalıdır.

29 Eylül 2005 tarihinde Avrupa'daki Türklere yönelik yayın yapan Show Türk açılmıştır.

atv'nin el değiştirmesinden sonra kanalın yeni sahipleri ile uyum sorunu yaşayabileceklerini düşünen Ali Kırca ve diğer atv Ana Haber Bülteni çalışanlarının birçoğu, 31 Aralık 2007 tarihinde Show TV ile anlaşmışlar ve her zaman olduğu gibi Show TV Ana Haber Bülteni'ni hafta içleri Ali Kırca sunmuştur. Hafta sonu haberlerini ise 31 Aralık 2007'den 31 Ağustos 2012'ye kadar Korcan Karar sunmuştur. Show TV Ana Haber Bülteni'nden sonra yayınlanan Spor Sayfası programını hafta içleri Melih Gümüşbıçak, hafta sonları Merve Toy, Ebru Gürsoy ve Birsu Eren sunmuştur. Siyaset Meydanı programını her perşembe gecesi Ali Kırca sunmuştur. Show TV'nin seslendirme sanatçısı 2010 yılından itibaren Mehmet Onur'dur. Tuba Atav ise Korcan Karar'ın yerine hafta sonu haberlerini sunmaya başlamıştır.[2]

Show TV, 3 Eylül 2012'den itibaren 16:9 geniş ekran formatına geçmiştir.

2013 - 2015[değiştir | kaynağı değiştir]

18 Mayıs 2013 tarihinde kanalın sahibi olan Mehmet Emin Karamehmet'in, İnterbank ile ilgili kredi ilişkilerinden kaynaklanan 455 milyon dolar nedeniyle TMSF tarafından Show TV, 360, Lig TV, Digitürk, Alem FM, Lig Radyo, Akşam Gazetesi, Güneş Gazetesi ve BMC şirketlerine el konuldu.

Çukurova Medya Grubu, TMSF gözetiminde olmak üzere Show TV ve kardeş kanalları Show Türk ve Showmax'i 402 milyon dolara Ciner Medya Grubu'na sattı.

15 Haziran 2013'ten 5 Ocak 2014'e kadar Show TV Ana Haber Bülteni'ni hafta içleri Erhan Çelik sundu. Hafta sonları ise Cansu Oyan sunmuştur. Ayrıca Show Kulüp'ün yayınına son verilmiştir. Kanalın yeni sezondaki yenilikleri nedeniyle Aşk Emek İster dizisi yayından kaldırıldı. atv'den Benim İçin Üzülme dizisini transfer etti. 5 Ağustos 2013'te hafta sonu haberleri Pınar Erbaş tarafından sunulmaya başlandı. 14 Aralık 2013'te kanala, FOX'tan Fatih Harbiye dizisi transfer edildi. Erhan Çelik'ten boşalan sunucu kolduğuna Ece Üner geçti ve hafta içi haberlerini sunmaya başladı.[3]

TMSF'nin 30 Mayıs 2014'te yaptığı açıklama ile, Show TV'nin ve diğer kanalların Ciner Medya Grubu'na satışının iptaline ilişkin açılan dava sonucunda İstanbul 4. İdare Mahkemesi'nin yürütmeyi durdurma kararı verdiğini ve böylelikle kanalların yeniden TMSF'ye geçtiğini duyurdu.[4]

Ancak 18 Temmuz 2014'te, TMSF Show TV'nin haklarını yeniden Ciner Medya Grubu'na verdi.[5]

9 Ocak 2015'te, İstanbul 4. İdare Mahkemesi Çukurova Medya Grubu'nun başvurusu üzerine açılan davada Show TV'nin Ciner Medya Grubu'na devrini iptal etti ve kanal yeniden TMSF'ye geçti.[6]

2015 - günümüz[değiştir | kaynağı değiştir]

5 Haziran 2015'te, mahkeme Show TV'nin Ciner Grubu'na geri verilmesini karara bağladı.[7]

Show TV Ana Haber Bülteni'ni hafta içi her gün Jülide Ateş sunumu ile hafta sonu ise Pınar Erbaş’ın sunumu ile ekrana gelmektedir. Show TV, yaz döneminde reyting rekorları kıran dizisi Aşk Laftan Anlamaz ve Gülümse Yeter'i yeni sezona taşımıştır. Show TV’nin yeni sezondaki dizileri İçerde, Cesur Yürek, Aşk Laftan Anlamaz, Arkadaşlar İyidir ve Gülümse Yeter'dir.

Show TV HD[değiştir | kaynağı değiştir]

Show TV HD, 4 Ocak 2011'de kurulan, önceleri sadece belli programlarda Digiturk'ten yayın yapan kanal, 12 Ocak 2014'ten itibaren Show TV ile eş zamanlı yayın yapan Show TV'nin yüksek çözünürlüklü kanalıdır.

18 Eylül 2014 tarihine kadar sadece Digiturk 322. kanaldan izlenebilmekteyken 18 Eylül 2014 tarihinde Türksat 4A uydusunun devreye girmesiyle birlikte Show TV HD, Türksat 4A 12209 H 10000 3/4 frekansından, D-Smart 23. kanaldan, Kablo TV 11. kanaldan, Digiturk 322. kanaldan, Filbox 26. kanaldan, Türksat TKGS 4. kanaldan ve Tivibu 320. kanaldan da izlenebilmektedir.

Show TV, 7 Eylül 2016 tarihinde HD logosunu kaldırmıştır.

HD Yayınlanan Programlar[değiştir | kaynağı değiştir]

Yerli Diziler[değiştir | kaynağı değiştir]

Komedi[değiştir | kaynağı değiştir]

Magazin[değiştir | kaynağı değiştir]

Yarışma[değiştir | kaynağı değiştir]

Yaşam-Aktüel[değiştir | kaynağı değiştir]

Dini Program[değiştir | kaynağı değiştir]

Programları[değiştir | kaynağı değiştir]

Show TV Ana Haber[değiştir | kaynağı değiştir]

Ana madde: Show Haber

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ http://www.tarihtebugun.org/tarihte_bu_sene/1992-senesi-yasananlar.html 1992 yılının Mart ayında yaşanan olaylar
  2. ^ "Ali Kırca ile Show Ana Haber ekrana dönüyor". gazeteciler.com. 1 Eylül 2012 (2012-09-01). 30 Eylül 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. http://web.archive.org/web/20150930162035/http://www.gazeteciler.com/tv-haber/ali-kirca-ile-show-ana-haber-ekrana-donuyor-55633h.html. Erişim tarihi: 1 Eylül 2012 (2012-09-01). 
  3. ^ "Show TV'de ana haberi Ece Üner sunacak". ensonhaber.com. 30 Aralık 2013 (2013-12-30). 28 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. http://web.archive.org/web/20141228103621/http://www.ensonhaber.com/show-tvde-ana-haberi-ece-uner-sunacak-2013-12-30.html. Erişim tarihi: 30 Aralık 2013 (2013-12-30). 
  4. ^ "Show Tv mahkeme kararıyla TMSF’de". Sözcü. 30 Mayıs 2014. http://sozcu.com.tr/2014/gundem/show-tv-mahkeme-karariyla-tmsfde-521161/. Erişim tarihi: 30 Mayıs 2014. 
  5. ^ "Show TV Ciner Grubu'na verildi". Milliyet. 18 Temmuz 2014. 6 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. http://web.archive.org/web/20160306095137/http://www.milliyet.com.tr/show-tv-ciner-grubu-na-verildi/ekonomi/detay/1913866/default.htm. Erişim tarihi: 19 Temmuz 2014. 
  6. ^ "Show TV'nin devri iptal edildi". soL Portal. 9 Ocak 2015. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. http://web.archive.org/web/20160304192532/http://haber.sol.org.tr/medya/show-tvnin-devri-iptal-edildi-104930. Erişim tarihi: 9 Ocak 2015. 
  7. ^ "Show TV ile ilgili yeni gelişme! Mahkeme karar verdi". Milliyet.com.tr. 5 Haziran 2015. 6 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. http://web.archive.org/web/20160306133617/http://www.milliyet.com.tr/show-tv-ile-ilgili-yeni-gelisme-/ekonomi/detay/2069870/default.htm. Erişim tarihi: 7 Haziran 2015.