Kanal 1

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Kanal 1
Kanal 1 logosu.png
Tam adı Kanal 1 Televizyonu
Kuruluş 3 Mayıs 2005 (2005-05-03)
Kapanış 27 Ocak 2010 (2010-01-27)
Şirket Kanal 1 Görsel Televizyon Prodüksiyon A.Ş.
Sahibi Ciner Medya Grubu (2005-2007, 2007-2010)
TMSF (2007)
Resim formatı 16:9
Slogan Neşede Birinci Kanal 1 (2008-2010)
Ülke  Türkiye
Dili Türkçe
Yayın alanı Türkiye
Genel merkez Beyoğlu, İstanbul
Eski adı mtv (Merkez TV)
Değiştirilen adı Bloomberg HT
Kardeş kanal(lar) atv (2005-2007)
atv Avrupa (2005-2007)
Yeni TV (2005-2006)
TürkÇ TV (2005-2007)
Habertürk TV (2007-2010)
Websitesi kanal1.com.tr (Aktif değil)

Kanal 1, Ciner Medya Grubu'na bağlı televizyon kanalıydı. 3 Mayıs 2005'te Merkez TV'nin isim değiştirmesiyle kurulan kanaldı, 27 Mart 2006'ya kadar tematik yayın yapmış, bu tarihten sonra ise ulusal yayın yapmaya başlamıştır. Ağırlık olarak sinema filmleri ve çeşitli program yayınları yapan bir kanaldı, 26 Ocak 2010'da yayınını sona erdirmiş ve frekansını Bloomberg HT'ye devretmiştir.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

İlk olarak 3 Mart 2004'te Merkez TV olarak atv'nin ikinci kanalı olarak yayına başladı. Kurulduğu dönemde bağlı bulunduğu medya grubu olan Merkez Medya Grubu'ndan adını alan kanal, sonradan isim değiştirme kararı aldı ve 3 Mayıs 2005'te Kanal 1 kuruldu.[1][2][3]

Kurulduğu ilk dönemde tematik yayın yapan Kanal 1, daha sonra 27 Mart 2006'da ulusal yayın yapmaya başladı. İçlerinde Kanal 1 ve atv'nin de bulunduğu birçok televizyon kanalı ve gazeteye Merkez Medya Grubu olarak 1 Nisan 2007'de TMSF tarafından el konuldu. Daha sonra TMSF, Kanal 1'i 3 Ekim 2007 tarihinde Ciner Grubu'na iade etti.[4]

Kanal ulusal yayın yaptığı dönemde birçok ataklar yapmıştı ve Türkiye'de yayın yapan majör kanallar arasında kendine yer bulmaya çalıştı. 2006'da FIFA Dünya Kupası yayın haklarını alarak yayınladı. Genellikle sinema filmleri ve program ağırlıklı yayın yapan kanal, önce AGB'nin reyting ölçümlerinden de çıktı, ardından da 27 Ocak 2010'da yayınlarını sonlandırdı.

Karasal yayın hakkını Habertürk'e devrederken, uyduda ise yerine Ciner Medya Grubu ile dönemin New York Belediye Başkanı Michael Bloomberg'in kontrolündeki Bloomberg LP ortaklığında Bloomberg HT adlı ekonomi kanalı kuruldu.

3 Mayıs 2005 - Mart 2006 arasında kullandığı ilk logosu.
Mart 2006 - Aralık 2007 arasında kullandığı logosu.
Mayıs 2007 - Ağustos 2007 arasında kısa bir süre kullandığı logosu.

Programları[değiştir | kaynağı değiştir]

Kanal 1 Haber[değiştir | kaynağı değiştir]

çalışmıştır.

Ana Haber sunucuları[değiştir | kaynağı değiştir]

Kanal 1 Ana Haber'i sırasıyla hafta içleri;

hafta sonları;

sunmuştur.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ "MTV, Kanal 1 oldu". 5 Ağustos 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ağustos 2021 – www.haber7.com vasıtasıyla. 
  2. ^ "SABAH - 02/05/2005 - Televizyon". 2 Ocak 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ağustos 2021 – arsiv.sabah.com.tr vasıtasıyla. 
  3. ^ "SABAH - 03/05/2005 - Televizyon". 27 Ekim 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ağustos 2021 – arsiv.sabah.com.tr vasıtasıyla. 
  4. ^ "TMSF, Kanal 1'i Ciner'e iade etti". 15 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Temmuz 2021 – www.cinergroup.com.tr vasıtasıyla. 

Dipnot[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Kanal 1, adında Konya ve İzmir'de iki kanal daha vardır.