Deutsche Welle

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara
Deutsche Welle
Deutsche Welle Television.svg
Kuruluş 3 Mayıs 1953
Sahibi ARD
Resim formatı 16:9
Ülke  Almanya
Dili İngilizce ve Almanca
İzlenebilirlik
Kablo yayını
Teledünya 78. kanal
ADSL ile IPTV
Tivibu 185. kanal
İnternet televizyonu
YouTube
Deutsche Welle'nin Bonn'daki merkez binası.
Deutsche Welle'nin Köln binası.

Deutsche Welle (kısaca DW), Almanya'nın Bonn ve Berlin kentlerinden yurtdışına 30 farklı dilde radyo, TV ve internet üzerinden yayın yapan medya kuruluşudur. Radyo ve internet servisi Bonn'da bulunmaktadır. Soğuk Savaş döneminde Almanya'nın Sesi adıyla bilinirdi.

Geçmiş[değiştir | kaynağı değiştir]

3 Mayıs 1953'te Köln'de yayın hayatına başlayan kuruluşun misyonu Almanya dışında yaşan Alman vatandaşları için bilgi kaynağı olmak ve Hitler Almanyası'nın dünyada bıraktığı olumsuz Almanya imajını silmekti.[1] 1961 yılında Berlin Duvarı'nın örülmesiyle birlikte Doğu Almanya karşıtı, Batı Almanya yanlısı bir yayın politikası izleyen kuruluş Berlin Duvarı'nın yıkılmasıyla yayın ilkelerini de yenilemiş ve tarafsız bir anlayış benimsemiştir.[1] 1992 yılında halihazırda radyo programlarının yanına televizyon yayınlarını da ekleyen Deutsche Welle etki alanını genişletmiştir.[1]

Kuruluşun Türkçe yayınları 1 Temmuz 1962 tarihinde başlamıştır. Halen gazeteci Baha Güngör yönetiminde Türkçe radyo ve internet yayınlarını sürdürmektedir. NTV Radyo ile yayın ortaklığı bulunmaktadır. Son dönemde NTV sık sık Deutsche Welle Türkçe bölümüne bağlanıp, Almanya'yla ilgili haberleri buradan görüntülü olarak almaktadır. Ayrıca diğer Türk medya kuruluşları da Almanya ve Avrupa konularında sık sık Deutsche Welle Türkçe servisinin görüşlerine başvurmaktadır.

Deutsche Welle - NTV Radyo işbirliği[değiştir | kaynağı değiştir]

BBC Türkçe Servisi'nin 2013 Taksim Gezi Parkı protestoları kapsamında "Dünya Gündemi" programını yayımlamayan NTV ile ortaklığını askıya almasından sonra[2], Deutsche Welle'den de bu yönde bir adım atması talep edildi[3]. Deutsche Welle Basın Sözcüsü Johannes Hoffmann yaptığı açıklamada, NTV Radyo'ya aktarılan yayınların halihazırda sansüre uğramadığını, sansür durumunda Deutsche Welle'nin de NTV ile işbirliğini askıya alacağını duyurdu[4].

Yayın dilleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Dil Başlama Durdulma
Almanca 1953[5]
İngilizce 1954[5]
Fransızca
İspanyolca 2000[6]
Portekizce
Arapça 1959[7]
Persçe 1962[8]
Türkçe
Rusça
Lehçe
Çekçe 2000[6]
Slovakça 2000[6]
Macarca 2000[6]
Yugoslavca
(Sırpça, Hırvatça: 1992[9]
Boşnakça: 1997[10])
Svahili 1963[8]
Hausa
Endonezce
Bulgarca
Rumanca
Slovence
Yunanca 1964[8]
Hintçe
Urduca
İtalyanca 1998[10]
Çince 1965[11]
Amharca
Japonca 1969[11] 2000[6]
Makedonca
Peştuca 1970[12]
Darice
Arnavutça 1992[9]
Ukraynaca 2000[6]
Danca  ? 1998[10]
Norveçce  ?
Hollandaca  ?

Galeri[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynaklar[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]