TRT 6

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara
TRT 6
TRT 6 logosu.png
Kuruluş 1 Ocak 2009 (2009-01-01)
Sahibi Türkiye Radyo Televizyon Kurumu
Resim formatı 4:3
Slogan Aynı gökyüzü'nün altındayız
Ülke Türkiye Türkiye
Dili Kürtçe'nin Kurmanci lehçesi, Zazaca, Soranice ve Türkçe
Yayın alanı Türkiye
Genel merkez Ankara
Kardeş kanal(lar) TRT 1
TRT Haber
TRT Spor
TRT Anadolu
TRT Gap
TRT Çocuk
TRT Türk
TRT Avaz
TRT Müzik
TRT Belgesel
Meclis TV
Websitesi trt.net.tr/trt6/
İzlenebilirlik
Uydu yayını
Türksat 3A 11096 H 30000 5/6
Eutelsat W3A 11492 V 30000 3/4
Atlantic Bird 4A 10873 V 27500 3/4
Galaxy 19 11960 V 22000 3/4
D-Smart 104. kanal
Digitürk 58. kanal
Kablo yayını
Teledünya 100. kanal
ADSL ile IPTV
Tivibu 16. kanal
İnternet televizyonu
İnternet İzle

TRT 6 25 Aralık 2008'de test yayınına başlayan kamusal çok dilli televizyon kanalıdır. Kanal, 1 Ocak 2009'da Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'na bağlı olarak normal yayınına başlamıştır. "Türkiye'nin zenginliğini ve renklerini ekrana taşıma" amacıyla kurulmuştur.[1]

Kanal Kürtçe'nin Kurmanci ve Sorani dilleriyle ve Zazaca dilliyle yayın yapmaktadır. 25 Aralık 2008 Perşembe günü test yayınına başlayan kanal, İstiklâl Marşı'ndan sonra ilk olarak Rojin tarafından seslendirilen Kurtuluş Savaşı döneminde hayatını kaybedenler için yakılan bir türkü ile açılmıştır. Kanalın tanıtımlarında "Em di bin eynî esmanî da ne" (Aynı gökyüzünün altındayız) sözü ön plana çıkmıştır. Açılışı Ciwan Haco ve Rojin konserleri ile başlayacağı ilan edilse de bu haberler sanatçılar tarafından reddedilmiştir.[2] 1 Ocak 2009 tarihinde TSİ 19:00'da resmi açılışına İstiklâl Marşı başlayan kanalın ilk programında Nilüfer Akbal ve Rojin sunuculuğunu yapmıştır. İlk programda Türkiye Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Türkiye Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın kanala ilişkin mesajları Kürtçe dublaj ve Türkçe alt yazıyla yer almıştır.[3][4] Adana, İstanbul, Ankara, İzmir, Van, Diyarbakır ve Nusaybin'de oldukça yoğun bir şekilde izlenmektedir[5].

Ayrıca kanalın gayri resmi nedeni de PKK'nın yayın kanalı olarak görülen Roj TV'nin etkisini azaltmaktır.[6][7]

Kaynaklar[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]