Tüm Rusya Devlet Televizyon ve Radyo Yayıncılık Şirketi

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Tüm Rusya Devlet Televizyon ve Radyo Yayıncılık Şirketi (VGTRK)
Всероссийская государственная телевизионная и радиовещательная компания
Tip Radyo ve televizyon ağı
Kuruluş 14 Temmuz 1990
Merkez Moskova, Rusya
Ulus Rusya
Sahibi Rusya hükûmeti
Önemli kişiler
Oleg Dobrodeyev
Resmi site
vgtrk.com

Tüm Rusya Devlet Televizyon ve Radyo Yayıncılık Şirketi (VGTRK) (RusçaВсероссийская государственная телевизионная и радиовещательная компания (ВГТРК), romanizeVserossiyskaya gosudarstvennaya televizionnaya i radioveşçatelnaya kompaniya), Rusya merkezli bir devlet kamu yayıncılığı kuruluşudur. 14 Temmuz 1990 tarihinde kurulmuş olup Avrupa Yayın Birliği üyesidir. Merkezi Moskova'da yer almaktadır.[1]

Tüm Rusya TV ve radyo kanallarının yayını Moskova'da ve ayrıca karasal yayın ağını oluşturan Rus Televizyon ve Radyo Yayın Ağı'nın bölgesel yayın merkezleri aracılığıyla yapılır. Moskova'dan TV ve radyo kanalları, uydu ve karasal iletişim kanalları aracılığıyla bölgelere ulaştırılmaktadır. Ülke çapında 53 dilde çok sayıda televizyon ve radyo kanalı işletmektedir.[2]

Hizmetler[değiştir | kaynağı değiştir]

Televizyon[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Rossiya-1 (Россия-1) — genel amaçlı programlar.
  • Rossiya-24 (Россия-24) — haber programları.
  • Rossiya-K (Россия-К) — kültür ve sanat programları.
  • Karusel (Карусель) — çocuk ve gençlik programları
  • RTR-Planeta (РТР-Планета) — uluslararası programlar.
  • Euronews (Euronews на Русском языке)
  • "Digital Television" adı altında 20 tema kanalı.
  • 90 yerel televizyon kanalı

Radyo[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Radio Kultura – kültür programları.
  • Radio Mayak – genel eğlence ve yetişkin çağdaş müzik programları.
  • Radio Rossii – talk radyo ve yerel programlar.
  • Radio Yunost – eski Sovyet müzik programları.
  • Vesti FM – haber programları.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ "All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company". bloomberg.com. Bloomberg. 2 Mart 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Aralık 2021. 
  2. ^ Romanova, Alisa (4 Kasım 2010). ""Трудности перевода". Национальное вещание ВГТРК". BECTИ.ru (Rusça). 16 Aralık 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Aralık 2021. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]