Roj TV

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara
Roj TV[1]
Roj.jpg
Kuruluş 1 Mart 2004 Pazartesi
Sahibi Mesopotamia Broadcast[2]
Resim formatı 4:3
Slogan "Barışın ve Özgürlüğün Sesi"
Ülke Flag of Denmark.svg Danimarka
Dili Türkçe, Zazaca,Arapça, Farsça, Süryanice, İngilizce, Kürtçe (Kurmanci ve Sorani lehçeleri)
Yayın alanı Worldwide
Eski adı MED TV(1995-1999)
MEDYA TV(1999-2004)
Kardeş kanal(lar) Mezopotamya TV, Newroz Tv
Eurobird 9A 11843 V 27500 3/4
Nilesat 11355 V 27500

Roj TV, Danimarka'dan uydu aracılığıyla Kürtçe (Kurmanci ve Sorani lehçeleri), Arapça, Farsça, Zazaca, Süryanice ve Türkçe yayın yapan bir televizyon kanalıdır. PKK ile olan bağlantısı Türkiye Cumhuriyeti tarafından belgeleriyle Danimarka makamlarına iletilmiş ve kapatılması için gerekli girişimler başlatılmıştır.

Roj-TV Alman Anayasa-Koruma-Başkanlığı tarafından takip edilmekte ve PKK´ya yakınlığı da 2006 Anayasa-Koruma-Raporunda belgelenmektedir.[3]

Roj TV'nin geçmişinde ilk olarak MED-TV olarak kuruldu. Londra merkezli yayın yapan kanal Abdullah Öcalan'ın yakalanmasının ardından İngiliz otoritelerce terörü ve şiddeti teşvik ettiği gerekçesiyle kapatılmıştır. Daha sonra yerine kurulan MEDYA TV de Fransa otoritelerince kapatılmıştır.

Nisan 2006 Diyarbakır olaylarında Roj TV Güneydoğu Anadolu'daki insanları şiddete ve ayaklanmaya çağırdığı için Türkiye Cumhuriyeti, Danimarka'ya Roj TV'nin kapatılması isteğini devam ettirmektedir.[4]

ROJ TV, 2011 Yılında Nobel Barış Ödülü’ne aday gösterildi.[5] Ayrıca ROJ TV 1 Mayıs 2011 tarihinde Danimarka'daki sol organizasyonlar tarafından düzenlenen "Yılın İfade Özgürlüğü" ödülü almıştır.[6]

Danimarka'da Roj TV hakkında açılan kapatma davası 15 Ağustos 2011’de görülmeye başlandı. Dava 19 Ocak 2012 tarihinde sonuca bağlanıp Roj TV'nin kapatılmasına karar verildi.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]