||Bu maddedeki bilgilerin eksik ve/veya yetersiz olduğu düşünülmektedir.
Batı Virginia, ABD'nin eyâletlerinden birisidir. Güneydoğuda Virginia'yla, güneybatıda Kentucky'yle, kuzeybatıda Ohio'yla ve kuzeydoğuda ise Pennsylvania ve Maryland ile sınırdır. to the northeast. Başkenti ve en büyük şehri Charleston'dur.
- Charles H. Ambler, A History of Education in West Virginia From Early Colonial Times to 1949 (1951)
- Charles H. Ambler and Festus P. Summers. West Virginia, the Mountain State (1958)
- Jane S. Becker, Inventing Tradition: Appalachia and the Construction of an American Folk, 1930–1940 1998.
- Richard A. Brisbin, et al. West Virginia Politics and Government (1996)
- James Morton Callahan, History of West Virginia (1923) 3 vol
- John C. Campbell, The Southern Highlander and His Homeland (1921)reissued 1969.
- Richard Orr Curry, A House Divided: A Study of Statehood Politics and Copperhead Movement in West Virginia (1964)
- Donald Edward Davis. Where There Are Mountains: An Environmental History of the Southern Appalachians 2000.
- Ronald D, Eller. Miners, Millhands, and Mountaineers: Industrialization of the Appalachian South, 1880–1930 1982.
- Carl E. Feather, Mountain People in a Flat Land: A Popular History of Appalachian Migration to Northeast Ohio, 1940–1965. Athens: Ohio University Press, 1998.
- Thomas R. Ford ed. The Southern Appalachian Region: A Survey. Lexington: University Press of Kentucky, 1967.
- Horace Kephart, Our Southern Highlanders. Rev. ed. New York: Macmillan, 1922. Reprinted as Our Southern Highlanders: A Narrative of Adventure in the Southern Appalachians and a Study of Life among the Mountaineers. With an Introduction by George Ellison. Knoxville: University of Tennessee Press, 1976.
- Gerald Milnes, Play of a Fiddle: Traditional Music, Dance, and Folklore in West Virginia. Lexington: University Press of Kentucky, 1999.
- Otis K. Rice, The Allegheny Frontier: West Virginia Beginnings, 1730–1830 (1970),
- Otis K. Rice and Stephen W. Brown, West Virginia: A History, 2d ed. (Lexington: University Press of Kentucky, 1993), standard
- Curtis Seltzer, Fire in the Hole: Miners and Managers in the American Coal Industry (Lexington: University Press of Kentucky, 1985), conflict in the coal industry to the 1980s.
- Joe William Trotter Jr., Coal, Class, and Color: Blacks in Southern West Virginia, 1915-32 (1990)
- John Alexander Williams, West Virginia: A History for Beginners. 2nd ed. Charleston, W.Va.: Appalachian Editions, 1997.
- John Alexander Williams. West Virginia: A Bicentennial History (1976)
- John Alexander Williams. West Virginia and the Captains of Industry 1976.
- John Alexander Williams. Appalachia: A History (2002)
- Elizabeth Cometti, and Festus P. Summers. The Thirty-fifth State: A Documentary History of West Virginia. Morgantown: West Virginia University Library, 1966.
Koordinatlar: 39°00′K 80°30′B / 39°N 80.5°W