Halkın Günlüğü

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
Halkın Günlüğü
人民日报
People's Daily logo.svg
People's daily 1 Oct 1949.jpg
Gazetenin 1 Ekim 1949 tarihli sayısı
(Çin Halk Cumhuriyeti'nin kurulduğu gün)
Tür Günlük gazete
Format Broadsheet
Sahibi Çin Komünist Partisi Merkez Komitesi
Yayımcı Çin Komünist Partisi Merkez Komitesi
Kuruluş tarihi 15 Haziran 1948
Siyasi görüşü Çin Komünist Partisi
Dil Çince ve diğer
Genel merkez No. 2 Jintai Xilu, Chaoyang, Beijing
Tiraj 3 milyon
Resmî site

Halkın Günlüğü (Çince: 人民日报; pinyin: Rénmín Rìbào), Çin'deki en büyük gazetedir. Çin Komünist Partisi'nin yayın organıdır. Gazete, dünya çapında 3 milyon tiraj ile yayınlanıyor ve Çin Komünist Partisi Merkez Komitesi'nin resmi bir gazetesidir. Gazete, ana Çince dil sürümüne ek olarak, İngilizce, Japonca, Fransızca, İspanyolca, Portekizce, Rusça, Arapça, Tibetçe, Kazakça, Uygurca, Zhuangca, Moğolca ve Çin'deki diğer azınlık dillerinde basımları bulunmaktadır. Gazete Çin Komünist Partisinin politikalarını ve bakış açısı hakkında doğrudan bilgi sağlamaktadır. Gazete ayrıca Global Times yayınından da sorumludur

Başkanları[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Zhang Panshi (张磐石)
  • Hu Qiaomu (胡乔木)
  • Fan Changjiang (范长江)
  • Deng Tuo (邓拓)
  • Wu Lengxi (吴冷西)
  • Chen Boda (陈伯达)
  • Hu Jiwei (胡绩伟)
  • Qin Chuan (秦川)
  • Qian Liren (钱李仁)
  • Gao Di (高狄)
  • Shao Huaze (邵华泽)
  • Bai Keming (白克明)
  • Xu Zhongtian (许中田)
  • Wang Chen (王晨)
  • Zhang Yannong (张研农)
  • Yang Zhenwu (杨振武)
  • Li Baoshan (李宝善)

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]