360 (TV kanalı)

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
360
360 tv.png
Tam adı 360 Televizyonu
Kuruluş Haziran 2002 (test yayını)
Ocak 2003 (Skyturk olarak)
23 Ocak 2012 (Skyturk360 olarak)
31 Aralık 2013 (360 olarak)
Şirket Atlas Yayıncılık Tic. A.Ş.
Sahibi Çukurova Holding (2002-2013)
TMSF (2013)
Esmedya (2013-günümüz)
Genel yayın yönetmeni Cengiz Özdemir
Resim formatı 16:9 (SDTV)
Slogan Olduğu Gibi Haber (Haziran 2002-Kasım 2013)
Her Açıdan (Kasım 2013-Aralık 2014)
Hayatın Tamamı 360'ta (Aralık 2014-günümüz)
Ülke  Türkiye
Dili Türkçe
Yayın alanı  Türkiye
Genel merkez Bahçelievler, İstanbul
Eski adı Skyturk (2002-2012)
Skyturk360 (2012-2013)
Kardeş kanal(lar) 24
Tv4
Websitesi tv360.com.tr
İzlenebilirlik
Karasal yayın
Normal anten Marmara Bölgesi'nde
Uydu yayını
Eutelsat W3A 11678 H 30000 3/4 (SD)
Eutelsat 7A 11678 H 30000 3/4 (SD)
Türksat 4A 11062 H 4820 3/4 (SD)
D-Smart 43. kanal (SD)
Digiturk 29. kanal (SD)
Türksat TKGS 16. kanal (SD)
Kablo yayını
Kablo TV S 14
Teledünya 53. kanal (SD)
naxoo 347. kanal (SD)
ADSL ile IPTV
Tivibu 43. kanal (SD)
İnternet televizyonu
tv360.com.tr 360 İzle (Ücretsiz)

360, Esmedya bünyesinde yayın yapan bir televizyon kanalı.

Yayın hayatına Skyturk adında bir haber kanalı olarak başlayan kanal, 1 Aralık 2014'ten beri eğlence kanalı olarak yayın yapmaktadır. Kanalın genel müdürlüğünü İlkin Kavukçu, genel yayın yönetmenliğini Cengiz Özdemir, haber koordinatörlüğünü Şeyda Özşan, haber müdürlüğünü ise Münir Koçaslan yürütmektedir. Ekonomi müdürülüğü görevini Uyanış Tuğtaş, program müdürlüğü görevini ise Kemal Coşkuner üstlenmiştir. Spor departmanının yönetiminden Spor Yayınları Koordinatörü Serhat Ulueren ve Spor Müdürü Savaş Toprak sorumludur.

Kanal Türksat 4A, Eutelsat W3, Digiturk, D-Smart, Teledünya, Tivibu ve Türksat Kablo TV'den izlenebilmektedir.

Tarihi[değiştir | kaynağı değiştir]

31 Aralık 2013'ten 1 Aralık 2014'e kadar kullandığı logo.
1 Aralık 2014'ten itibaren kullandığı logo.

Haziran 2002'de Skyturk adı ile kurulan kanal, Çukurova Holding bünyesine yayın hayatına başlamıştır. Ocak 2003'te test yayınını sonlandırmış ve normal yayına geçmiştir. Türkiye'deki ilk beş haber kanalı arasındaki yerini korumuştu. Kanala İngiliz Sky grubunun telifli marka kullanımından dolayı 30 Mart 2006'da dava açılmıştır. Kanal, 12 Aralık 2011 tarihinde Show TV, Skyturk, Akşam Gazetesi ve Güneş Gazetesi'nin Topkapı daki binalarınına ev yapılması nedeniyle Ayazağa'daki yeni binalarına taşındı. Ondan sonra 23 Ocak 2012 tarihinde Skyturk360 adını aldı. Daha sonra 31 Aralık 2013 tarihinde 360 adını almış ve Sky markasını bırakmış oldu. 18 Mayıs 2013'te Çukurova Holding'in ödenmesi gereken borçları sebebiyle kanalın yönetimine TMSF tarafından el konuldu. 21 Kasım 2013'te kanal, bağlı bulunduğu Türkmedya Yayın Grubu'na satılmıştır.

Alınan kararla 1 Aralık 2014'ten itibaren haber temasını bırakarak eğlence temalı bir kanal halini almıştır. Aynı zamanda kırmızı olan logo yenilenerek mor rengini almıştır. Ayrıca kanalın bulunduğu bina da Ayazağa semtinden Bahçelievler'deki Türkmedya binasına taşınmıştır.

360 Haber[değiştir | kaynağı değiştir]

Ana madde: 360 Haber

Müdürü de;

olmuştur.

Ana Haber sunucuları[değiştir | kaynağı değiştir]

360 Ana Haber'i sırasıyla hafta içleri;

sunmuştur.

Gün Ortası sunucuları[değiştir | kaynağı değiştir]

Bu Sabah, Günaydın Türkiye ve Günaydın Türkiyem sunucuları[değiştir | kaynağı değiştir]

Programları[değiştir | kaynağı değiştir]