24 (TV kanalı)

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
24 TV
Dosya:Kanal 24 logosu.jpg
Tam adı Yirmidört Televizyonu
Kuruluş 24 Ocak 2007 (2007-01-24) (Test yayını)
24 Şubat 2007 (2007-02-24) (Özgün kanal)
Şirket Star Medya Grubu (2007-2016)
Esmedya (2016-günümüz)
Sahibi Ethem Sancak (2007-2009)
Tevhit Karakaya (2009-2016)
Ethem Sancak (2016-günümüz)
Unvan Dinamik Radyo Televizyon A.Ş.
Genel yayın yönetmeni Murat Çiçek
Resim formatı 576i (SDTV)
1080i (HDTV)
Slogan Sözü Türkiye'nin özü (2007-2013)
Doğrusunu Öğrenin (2013-günümüz)
Ülke  Türkiye
Dili Türkçe
Yayın alanı  Türkiye
Genel merkez İkitelli, Küçükçekmece, İstanbul
Kardeş kanal(lar) 360
TV4
Websitesi 24 TV
İzlenebilirlik
Karasal yayın
Normal anten Tüm Türkiye
Uydu yayını
Türksat 4A 12294 V 12000 5/6 (SD)
12310 V 15000 3/4 (HD)
D-Smart 34. kanal (HD)
Digitürk 40. kanal (HD)
Türksat TKGS 24. kanal (HD)
Kablo yayını
Analog KabloTV S 19
KabloTV 59. kanal (HD)
930. Kanal (SD)
ADSL ile IPTV
Tivibu 38. kanal (HD)
İnternet televizyonu
İnternet İzle (Ücretsiz)

24 TV, Ethem Sancak'nın imtiyaz sahibi olduğu Esmedya bünyesinde bulunan[1] ve 24 Ocak 2007 tarihinde İstanbul merkezli yayın yapmaya başlayan ulusal bir Türk televizyon kanalıdır.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

Kanal, ilk olarak Uzan Grubu tarafından Max Haber adıyla kuruldu; fakat yayına Star Haber 24 olarak geçti. Bu dönemde kısa bir süre yayın yaptı; daha sonra kapandı.[kaynak belirtilmeli]

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun Star Medya Grubu'na el koymasının ardından Star gazetesini ve "Kanal 24"'ün isim hakkı 19 milyon dolar fiyatla satışa çıktı, fakat beklenen ilgi görmedi.[2] Daha sonra Mart 2006'da gerçekleşen ihalede 5 milyon 150 bin dolara Kuzey Kıbrıslı iş adamı Ali Özmen Safa satın aldı.[3] Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) Başkanı Ahmet Ertürk, Özmen'in ihalede verdiği 5 milyon 150 bin dolarlık teklifi 8 milyon dolara çıkarması ve ayrıca 4 milyon dolarlık çalışanlardan kaynaklanan kıdem tazminatını ödemesi karşılığında toplam 12 milyon dolara el sıkıştıklarını belirtti.[2]

Ali Özmen Safa gazeteyi ve 24'ün isim haklarını satın aldıktan sonra, Alaaddin Kaya ve oğlu Cüneyt Kaya birlikte şirket kurduklarını belirtti. Şirketin %60’ının Kaya Ailesi’ne, %40’ının ise kendisine ait olacağını duyurdu.[4] Fakat daha sonra Ethem Sancak ve 2008 senesinde kalp krizi sonucu hayatını kaybeden Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Hasan Doğan, birlikte 2007 senesinde Star Medya Yayıncılık A.Ş.'ye ortak oldu.[2] Ethem Sancak, daha sonra Ali Özmen Safa ve Hasan Doğan’ın Star Medya Yayıncılık A.Ş.'deki hisselerini alarak kuruluşun tek sahibi oldu.[4]

İstanbul'da suikastte uğrayarak hayatını kaybeden Ermeni yazar Hrant Dink’in cenaze töreninin, Bolu’da 12 yıl sonra bitirilen Bolu Dağı Tüneli ile Türkiye hükümetî'nin Irak’a müdahale’yi tartışdığı gün olan 23 Ocak 2007 tarihinde[1] ve bu olayları canlı yayın yaparak "24" televizyonu haber ve kültür kanalı olarak yayın hayatına başladı.[5]

20 Mayıs 2009 tarihinde ise Star Medya Yayıncılık A.Ş’nin sahibi Ethem Sancak, şirkette sahip olduğu hisselerin %50’sini Rixos Otelleri’nin işletmecisi olan Fettah Tamince’ye devredeceğini ve işlemlerin başladığını açıkladı.[4] Son olarak da eski milletvekili Tevhit Karakaya grubun hisselerini Ethem Sancak’tan devir alarak Yönetim Kurulu Başkanlığı’na geldi.

Logoları[değiştir | kaynağı değiştir]

Programları[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]