Serotonin sendromu

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Serotonin sendromu
Diğer adlar Serotonin zehirlenmesi, serotonin hastalığı, hiperserotonemi
Serotonin-2D-skeletal.svg
Olağan başlangıcı Bir gün içinde[1]
Uzmanlık Yoğun bakım tıbbı, psikiyatri
Nedenleri Seçici serotonin geri alım inhibitörü (SSRI), serotonin norepinefrin geri alım inhibitörü (SNRI), monoamin oksidaz inhibitörü (MAOI), trisiklik antidepresanlar (TCA'lar), amfetamin, petidin (meperidin), tramadol, dekstrometorfan, ondansetron, kokain[1]
Tanı Semptomlara ve ilaç kullanımına göre[1]
Tedavi Active cooling[2]
İlaç Benzodiazepines, cyproheptadine[2]
Sıklık Bilinmiyor[3]

Serotonin sendromu (SS) serotonerjik ilaçların veya psikotrop madde kullanılmasıyla ortaya çıkabilen bir grup semptomdur.[2] Semptomların derecesi, ölüm potansiyeli dahil olmak üzere hafiften şiddetliye kadar değişebilir [4][5] Hafif vakalardaki semptomlar arasında yüksek tansiyon ve hızlı kalp atışı olur; genellikle ateş görülmez. Orta dereceli vakalardaki semptomlar arasında yüksek vücut ısısı, ajitasyon, artan refleksler, titreme, terleme, genişlemiş göz bebekleri ve ishal bulunur.[1] Ağır vakalarda vücut ısısı 41,1 °C (106,0 °F) çıkabilir. Komplikasyonlar arasında nöbetler ve kas yıkımı olabilir.

Serotonin sendromuna tipik olarak iki veya daha fazla serotonerjik ilaç veya ilacın kullanılması neden olur.[1]

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b c d e "Serotonin syndrome". The Ochsner Journal. 13 (4): 533-40. 2013. PMC 3865832 $2. PMID 24358002.  Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi: "Vol2013" adı farklı içerikte birden fazla tanımlanmış (Bkz: Kaynak gösterme)
  2. ^ a b c Ferri's Clinical Advisor 2017: 5 Books in 1 (İngilizce). Elsevier Health Sciences. 2016. ss. 1154-1155. ISBN 9780323448383. 
  3. ^ Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; Dom2013 isimli refler için metin temin edilmemiş (Bkz: Kaynak gösterme)
  4. ^ New (1 Ekim 2015). Alexander, Earnest; Susla, Gregory M. (Edl.). "Psychiatric Emergencies in the Intensive Care Unit". AACN Advanced Critical Care (İngilizce). 26 (4): 285-293. doi:10.4037/NCI.0000000000000104. ISSN 1559-7768. 
  5. ^ Boyer EW, Shannon M . The serotonin syndrome . N Engl J Med. 2005 ; 352 ( 11 ): 1112-1120

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]

Sınıflandırma
Dış kaynaklar