Kanaltürk

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
Kanaltürk
Kanaltürk logosu.png
Tam adı Kanaltürk Televizyonu
Kuruluş 10 Haziran 2004 (2004-06-10)
Şirket Yaşam Radyo Televizyon Hizmetleri A.Ş.
Sahibi Tuncay Özkan (2004-2008)
Koza İpek Holding (2008-2015)
Kayyum Yönetimi (2015-günümüz)
Haber editörü Hulki Cevizoğlu (2004-2008)
Tarık Toros (2008-2015)
Ahmet Gemici (2015-günümüz)
Resim formatı 576i (16:9 SDTV)
1080i (HDTV)
Slogan Türkiye'nin Televizyonu
Ülke  Türkiye  Avrupa Birliği
Dili Türkçe
Yayın alanı Türkiye Avrupa
Genel merkez Mecidiyeköy, İstanbul
Kardeş kanal(lar) Bugün TV
Eurotürk (2005-2008)
Websitesi kanalturk.com.tr
İzlenebilirlik
Karasal yayın
Normal anten VHF 25 (Sadece Marmara Bölgesi'nde)
Uydu yayını
DFH Network 6. kanal (SD)
İnternet televizyonu
kanalturk.com.tr [1]

Kanaltürk, Türkçe içerikli, özel bir televizyon kanalıdır. Kanalın şu an yayınlarına internet sayfası üzerinden devam etmektedir.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

10 Haziran 2004 tarihi Perşembe günü gazeteci Tuncay Özkan tarafından kurulmuştur.

Bir dönem sadece İstanbul'da, VHF bandı üzerinden yayın yapan televizyon kanalı, Tuncay Özkan'ın kanalı satın almasıyla daha önce Doğan Yayın Grubu'nun Mecidiyeköy'de bulunduğu binaya yerleşmesi ve programlı yayına geçmesi ile beraber daha etkili bir kanal haline gelmiştir. Karasal yayın ile birçok ilde, Türksat aracılığı ile tüm Türkiye, Doğu Avrupa ve Orta Asya'ya yayın yapmaktadır.

12 Mayıs 2008 tarihi itibariyla Koza Grubu tarafından satın alınmıştır. Kanaltürk Ana Haber'i hafta içi Ekin Olcayto, hafta sonu ise Emre Buga sunmaktadır.

2007 Sertel Demokrasi Ödülü'ne layık görülmüştür. 26 Mart 2014 tarihinde RTÜK tarafından ulusal yayın hakkı iptal edilmiştir. [1] 18 Ağustos 2014 tarihinde 16:9 yayın formatına geçmiştir. 1 Eylül 2014 tarihinde HD yayına başlamıştır.

Kanaltürk Haber[değiştir | kaynağı değiştir]

Ana madde: Kanaltürk Haber

Müdürü de;

sunmuştur.

Ana Haber sunucuları[değiştir | kaynağı değiştir]

Kanaltürk Ana Haber'i sırasıyla hafta içleri;

hafta sonları ise;

çalışmıştır.

Programları[değiştir | kaynağı değiştir]

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ Özgenç, Meltem (26 Mart 2014). "RTÜK, Kanaltürk’ün ulusal yayın hakkını iptal etti" (Türkçe). Hürriyet. 14 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. http://web.archive.org/web/20150314030200/http://www.hurriyet.com.tr:80/gundem/26091775.asp. Erişim tarihi: 8 Ekim 2015. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]