Ulusal Kanal

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara
Ulusal Kanal
Ulusal Kanal logosu.png
Kuruluş 2000
Şirket Yeditepe İletişim Hizmetleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Sahibi Yalçın Büyükdağlı
Resim formatı 4:3
Slogan Türkiye Bize Bakıyor
Ülke  Türkiye
Dili Türkçe
Genel merkez Tünel, Beyoğlu, İstanbul
Websitesi Ulusal Kanal
İzlenebilirlik
Uydu yayını
Türksat 2A 12130 V 27500 5/6
D-Smart 89. kanal
Digiturk Yakında
Kablo yayını
Teledünya 40. kanal
ADSL ile IPTV
Tivibu 46. kanal
Free (Fransa) 557. kanal
İnternet televizyonu
İnternet İzle

Ulusal Kanal, ulusal çapta yayın yapan bir televizyon kanalı. Genel Yayın Yönetmeni Yener Güneş'tir.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

1994 yılında İstanbul'un Kadıköy yakasında bir yerel TV kanalı olarak yayına başladı. Nisan 1995 de, 3984 sayılı Radyo Televizyon Yasası çıktıktan sonra İstanbul televizyonu olarak lisans aldı. Zamanın, Kablo TV yayını içinde yerini almasına rağmen, RTÜK ve Türk Telekom tarafından, kablo TV yayınından çıkartıldı. Açılan davalarda, mahkemeler, Ulusal Kanal'ın 100.000 Amerikan Doları karşılığı satın aldığı kanalda yayın yapma hakkını iade etmesine rağmen, söz konusu kurumlar, mahkeme kararlarını uygulamayarak, Ulusal Kanal'ın kablo TV yayınlarında yasal hakkının bir gereği olarak yer almasının önüne geçtiler. Bu yaptırıma karşı açılan davalar sürmektedir. Ulusal Kanal, zaman içinde yatırım yaparak verici sayısını arttırdı ve 29 Ekim 2000 günü ilk kez İstanbul çapında yayına başladı. Şubat 2002'de uydu yayınına, Ağustos 2002'de de RTÜK'ün 25 Ocak 2003'de yaptığı yönetmelik değişikliğiyle, Türkiye çapında yerel yayın yapma hakkına kavuştu. Hâlen, karasal yayın vericileri ağıyla Türkiye'nin 49 il sınırı içindeki 160 merkezine ve uydu yayınıyla da Avrupa, Asya ve Afrika'nın kuzeyini içine alan bir kapsama alanı içinde yayın yapmaktadır. Haber kanalı olarak yayın hayatını sürdüren Ulusal Kanal'ın en çok izlenen programı Ankara bürosu muhabirleri Levent Ak tarafından hazırlanıp sunulan hafta içi her gün canlı olarak yayınlanan Satırbaşı programıdır.

İzlenebilirlik[değiştir | kaynağı değiştir]

Ulusal Kanal, Türksat 2A uydusundan, D-Smart, Teledünya ve YouTube üzerinden izlenebilmektedir.

Ayrıca kanal, Fransa'da uydu yayınını alamayan yurttaşlara yönelik, karasal IPTV şebekesinde ADSL/fiber üzerinden FREE adlı operatörün ana Temel TV Buketinde 557 numaralı kanalında Aralık 2010'dan beri yer yapmaktadır.

Programlar[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Ceviz Kabuğu
  • Halil Nebiler ile Televizyon Gazetesi
  • Teoman Alili ile Gece Haberleri
  • Doç.Dr. Melih Baş ile Geçim ve Tutum

Ergenekon Davası ve Ulusal Kanal[değiştir | kaynağı değiştir]

21 Mart 2008'de Ulusal Kanal Genel Yayın Yönetmeni Ferit İlsever, Haber Dairesi Koordinatörü Dr. Serhan Bolluk, Yönetim Kurulu Üyesi gazeteci Adnan Akfırat, Ankara Haber Müdürü Hikmet Çiçek ve İzmir Temsilcisi Hayati Özcan gözaltına alınarak tutuklandılar. İlsever, Bolluk, Özcan ve Akfırat tahliye edildi ancak Çiçek'in tutukluluk hali devam etmektedir.[1]

23 Temmuz 2008'de Konya merkezli yürütülen operasyonda Mersin temsilcisi Yusuf Buldu, reklam sorumlusu Nuran Gökdemir ve kanalın danışmanlarından, seçkin bilim adamı Prof. Dr. Uçkun Geray gözaltına alındılar. Diyabet hastası olan Prof. Dr. Geray, gözaltına alınışı sırasında, olumsuz ve uzun seyahat koşullarına zorlanması, ilaç ve tedavisinden yoksun bırakılması sonucu, birkaç ay sonra vefat etti.[1]

13 Nisan 2009'da yapılan operasyonda, Ulusal Kanal programcılarından Erol Manisalı tutuklandı. Manisalı kanser teşhisi ile ameliyat olduktan sonra tahliye edilmiştir.[1]

11 Ağustos günü Ulusal Kanal program yapımcısı Teoman Alili, kanaldan operasyon kapsamıyla gözaltına alınan 10. kişi oldu.[1]

Ulusal Kanal Genel Yayın Yönetmeni Ferit İlsever'in 27 Ağustos 2009 tarihli savunmasında kanalın kaynaklarının sorulması üzerine Ulusal Kanal'ı Kurtuluş Savaşı dönemindeki Hakimiyet-i Milliye gazetesine benzetmiş ve Tekalif-i Milliye emirlerinin esas alındığını belirtmiştir.[2]

28 Ağustos günü Hayati Özcan ve Teoman Alili serbest bırakılmıştır. Ancak Teoman Alili, Türkiye Cumhuriyeti'nde doğmuş olmasına ve yasal başvurusuna rağmen Türk vatandaşı olma hakkı tanınmayarak sınır dışı edilmiştir.[3]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynaklar[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b c d Aydınlık Dergisi, 16 Ağustos 2009, sayı: 1152, sf.18
  2. ^ Aydınlık Dergisi, 30 Ağustos 2009, sayı: 1154, sf.12
  3. ^ Aydınlık Dergisi, 30 Ağustos 2009, sayı: 1154, sf.3