Ensar Vakfı

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Ensar Vakfı, 1979 yılında kurulan ve çeşitli alanlarda faaliyet gösteren vakıf. Türkiye genelinde onlarca şubesi vardır, "din ve ahlak eğitimi" ile "değerler eğitimi" vermeyi amaçlayan vakıfta ileri seviyede Arapça dil eğitimi verilmekte, temel İslami ilimler ve sosyal bilimler alanlarında da eğitim seminerleri düzenlenmektedir.

Karaman'daki tecavüz skandalı[değiştir | kaynağı değiştir]

ÖGK (ÖzgürGençKadın) örgütü tarafından yapılmış, "ensar vakfı kapatılsın" sokak yazılaması

Karaman'da Ensar Vakfı ve Karaman Anadolu İmam Hatip Lisesi Mezunları Derneği'ne (KAİMDER) ait evlerde kalan çocukların cinsel istismara ve tecavüze maruz kaldığı basına yansıdı.[1] 2012 ve 2015 yılları arasında, 9-10 yaşlarında çok sayıda çocuğa tecavüz ettiği polis raporuyla belgelenen 54 yaşındaki Muharrem Büyüktürk adlı[2] öğretmen 4 Mart 2016 tarihinde tutuklandı. Kabul edilen iddianameyle beraber Muharrem Büyüktürk'ün "çocuğa nitelikli cinsel istismar, hürriyeti tahdit, kasten yaralama ve müstehcen görüntüleri izletme' suçlarından hâkim karşısına çıkarılmasına karar verildi.[3] Olayın ortaya çıkması üzerine 29 Mart 2016'da Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı, öğretmen Muharrem Büyüktürk'ün meslekten ihraç edildiğini açıkladı.[4]

İlişkiler[değiştir | kaynağı değiştir]

Başkentgaz şirketinin Türk Kızılayı aracılığıyla Ensar Vakfı'na 2017 tarihinde 8 milyon dolar bağış yaptığı ortaya çıkmıştır.[5]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ "Karaman'da çocuklar anlattı! Korkunç..." Milliyet. 2 Nisan 2016. 6 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Nisan 2016. 
  2. ^ "Ensar Vakfı'nda yeni skandal". Odatv. 6 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Nisan 2016. 
  3. ^ "Karaman'daki tecavüz skandalında iddianame kabul edildi". Radikal. 22 Mart 2016. 10 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Nisan 2016. 
  4. ^ "MEB Karaman'da istismarla suçlanan öğretmeni ihraç etti". Habertürk. 29 Mart 2016. 15 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Nisan 2016. 
  5. ^ 1 Şubat 2020 tarihli 25 Şubat 2020 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Euronews haberi, 25 Şubat 2020 tarihinde erişilmiştir

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]