beIN Media Group

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
beIN Media Group
Bein mediagroup logo.png
Tip Limited şirket
Önce gelen Al Jazeera Sports (2003–2014)
Kuruluş
  • 1 Kasım 2003 (16 yıl önce) (2003-11-01) (Al Jazeera olarak)
  • 1 Ocak 2014 (5 yıl önce) (2014-01-01) (beIN Media Group olarak)[1]
Kurucu Nasır el-Halifi
Şehir Doha
Ülke Katar
Hizmet bölgesi Orta Doğu, Mağrip, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Avustralya, Fransa, İspanya ve Türkiye
Alan Televizyon ve sinema
Ürün Ücretli televizyon, İzle ve öde ve Yeni medya
Hizmetleri
Çalışan sayısı 1900+
Kaynak Al Jazeera Media Network
Yan kuruluş
Ana sayfa beinmediagroup.com

beIN Media Group (Arapça: مجموعة بي إن الإعلامية‎‎, Majmū‘at Bī’in al-I‘lāmiyyah), Al Jazeera Media Network'ün sahibi olduğu Nasır el-Halifi tarafından 1 Ocak 2014'te kurulan bir Katarlı eğlence şirketidir. Merkezi Katar'ın Doha şehridir. Ocak ayında ana şirketi tarafından beIN'e dönüşen Al Jazeera Sports'un devamıdır.

Tarihi[değiştir | kaynağı değiştir]

beIN Sports bir marka olarak ilk kez Haziran 2012'de Fransa'da başladı. 31 Aralık 2013'te Al Jazeera Sport, beIN Sports'a dönüşmek üzere resmi olarak Al Jazeera Media Network'den çıkartıldı. Ekim 2014'te beIN Media Group, Setanta'nın beIN Sports Australia olarak yeniden markalaştırılmasıyla, dijital platform spor kanalı olan Setanta Sports Australia'yı satın almayı kabul ettiği açıklandı.[2]

2015 yılında beIN Sports, İspanya'da futbola özel bir HD kanalı çıkardı. Şirket, Kasım 2015'te spor programlarından eğlenceye ve filmlere kadar genişleyeceğini açıkladı.[3]

Ocak 2016'da beIN Media Group, Turner Yayın Sistemi ile bir anlaşma imzaladığını açıkladı. Bu anlaşma Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da birtakım Turner lisanslı eğlence ve haber kanallarını yayınlama konusunda münhasır haklara izin veriyor.[4]

Kasım 2015'te beIN Media Group'un, Miramax'ı satın almakla ilgilendiği söylentileri dolaştı.[5] 1 Mart 2016'da, Filmyard Holdings'ten Miramax'ı satın alacağını açıkladı.[6]

Ağustos 2016'da, dijital platform hizmeti veren Digiturk'u satın aldığını açıkladı.[7]

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ "Key milestones in our history, through the dissociation from Al Jazeera Media Network, to our current position as a leading global and independent media group". beinmediagroup.com. beIN MEDIA GROUP. 9 Mayıs 2015. 12 Kasım 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2015-05-ال.  Tarih değerini gözden geçirin: |erişimtarihi= (yardım)
  2. ^ "beIn Media Group to acquire Setanta Sports Australia". Business and Leadership.com. 9 Ocak 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  3. ^ Robert Briel (2 Kasım 2015). "BeIn expands DTH bouquet for MENA, offers Euro2016". Broadband TV News. 17 Kasım 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ocak 2016. 
  4. ^ "Qatar's beIN inks Turner deal to expand entertainment channels". Arabian Business. 8 Ocak 2016. 13 Ocak 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ocak 2016. 
  5. ^ Tom Huddleston, Jr. (16 Kasım 2015). "The Studio Behind 'Pulp Fiction' Could Be Sold Soon". Fortune. 5 Mayıs 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ocak 2016. 
  6. ^ Michael Cieply (2 Mart 2016). "Miramax Is Bought by the Qatari beIN Media Group". The New York Times. Erişim tarihi: 10 Mart 2016. [ölü/kırık bağlantı]
  7. ^ "Digiturk". beIN Media Group. 1 Ekim 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Eylül 2016.