Amerika'nın Sesi

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
Amerika'nın Sesi
Voice of America
Tip Uluslararası yayıncılık
Ülke  ABD
Kuruluş 1 Şubat 1942
Merkez Washington, DC
Sahibi Broadcasting Board of Governors
Resmi site
voanews.com

Amerika'nın Sesi (İngilizceVoice of America, VOA), Amerika Birleşik Devletleri federal hükûmeti tarafından finanse edilen uluslararası bir yayın kuruluşudur. 1 Şubat 1942 tarihinde kurulmuş olup[1] ABD'nin en büyük uluslararası yayıncısı olan VOA, dünya çapında bağlı istasyonlara dağıtılan 40'tan fazla dilde dijital, TV ve radyo içeriği üretmektedir. Merkezi Washington, DC'dedir ve ABD hükümetinin bağımsız bir ajansı olan Governors Broadcasting Board (BBG) tarafından denetlenmektedir.[2]

2016 yılı itibari ile VOA, her hafta yaklaşık 1,800 saatlik radyo ve TV programlamasını yapmakta olup dünya genelinde yaklaşık 236,6 milyon kişi tarafından izlenmektedir. Yaklaşık 1,050 çalışanı ve 218,5 milyon dolar tutarında bir vergi mükellefi tarafından finanse edilen yıllık bütçesi bulunmaktadır.[3][4]

Amerika'nın Sesi sıklıkla ABD'nin bir propaganda aracı olarak nitelendirilmiştir.[5][6][7] ABD Adalet Bakanlığı'nın Foreign Agents Registration Act [en] altında RT'nin dış mihrak olarak kayda geçirilmesine tepki olarak Rusya Adalet Bakanlığı Aralık 2017'de Amerika'nın Sesi ve Özgür Avrupa Radyosu'nu dış mihraklar olarak sınıflandırmıştır.[8][9]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ VOA Public Relations. "Mission and Values". InsideVOA.com. Voice of America. 19 Ekim 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2017. 
  2. ^ VOA Public Relations. "VOA Charter". InsideVOA.com. Voice of America. 20 Kasım 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Ekim 2017. 
  3. ^ Borchers, Callum (26 Ocak 2017). "Voice of America says it won't become Trump TV". The Washington Post. Erişim tarihi: 29 Ekim 2017. 
  4. ^ VOA Public Relations (5 Aralık 2016). "The Largest U.S. International Broadcaster" (PDF). VOANews.com. Voice of America. 9 Ekim 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 29 Ekim 2017. 
  5. ^ "Taxpayer money at work: US-funded foreign broadcasts finally available in the US". NBC News. 20 Temmuz 2013. 23 Temmuz 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Haziran 2020. 
  6. ^ "U.S. Repeals Propaganda Ban, Spreads Government-Made News to Americans". Foreign Policy. 14 Temmuz 2013. 5 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Haziran 2020. 
  7. ^ "The Voice of America in International Radio Propaganda". Law and Contemporary Problems. 45 (4). Duke Law School. 1982. ss. 103-122. Erişim tarihi: 5 Haziran 2020. 
  8. ^ Andrew Osborn (5 Aralık 2017). "Russia designates Radio Free Europe and Voice of America as 'foreign agents'". Reuters. 5 Aralık 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Haziran 2020. 
  9. ^ Lesley Stahl (7 Ocak 2016). "RT's editor-in-chief on election meddling, being labeled Russian propaganda". CBS News. 8 Ocak 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Haziran 2020. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]