RT

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
RT
Russia Today
Russia-today-logo.svg
Kuruluş 10 Aralık 2005 (2005-12-10)
Sahibi RIA Novosti
Genel yayın yönetmeni Aleksey Nikolov (İcra kur. bşk.), Margarita Simonyan (Editör)
Resim formatı 576i 16:9 (SDTV)
1080i (HDTV)
Slogan «Question more» (İngilizce: Daha fazla şüphe /araştırmak)
Ülke  Rusya
Dili İngilizce, Arapça, İspanyolca, Rusça
Yayın alanı  Rusya, Newworldmap.svg Uluslararası
Genel merkez  Rusya, Moskova
Eski adı Russia Today
Websitesi rt.com
İnternet televizyonu
rt.com İzle

RT (eski adı: Russia TodayTürkçe: Rusya bugün), başlangıçta Russia Today olarak kurulan, Rusya Federasyonu dışındaki kitlelere yönelik hem kablo ve uydu televizyon kanallarını, hem de İnternet içeriğini ileten bir Rus devlet destekli televizyon ağıdır. Moskova'da kuruludur, RT Uluslararası, yaklaşık dört saat haber bültenleri, belgeseller, talk show ve tartışma programları yanı sıra spor haberleri ve Rusya hakkında kültürel programlar sunmaktadır.[1] RT üç dilde kanalları ile çok dilli bir hizmet olarak çalışır: Asli 2005 yılında İngilizce dilli kanalı, 2007 yılında Arapça dilli kanalı ve 2009 yılında İspanyolca dilli kanalı yayına başladı. RT Amerika (2010 yılından beri),[2] ve RT İngiltere (2014 yılından beri) bu ülkeler için bazı yerel tabanlı içerikler sunmaktadır.

RT 6 Nisan 2005 tarihinde Rus haber ajansı RIA Novosti tarafından kurulan "TV-Novosti" olarak, bir "özerk kar amacı gütmeyen kuruluş" markasıdır.[3][4] 2008 yılı Aralık ayında ekonomik kriz sırasında, Vladimir Putin başkanlığında Rusya Hükümeti Rusya'nın stratejik öneme haiz çekirdek örgütleri listesine ANO "TV Novosti"'yi dahil etti.[5][6][7]

RT Rus hükümetinde[8][9][10] ve dış politikasında[8][9][11][12] eski Rus yetkililer[13] tarafından ve eski RT gazetecilere de dahil olmak üzere haber muhabirleri tarafından,[14] bir propagandanın çıkış adı olmuştur.[15][16][17] Aynı zamanda kasten yanlış bilgi yayma ile suçlanmıştır.[18][19]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ RT "About us" (formerly corporate profile) page at rt.com, Erişim 20 Eylül 2012.
  2. ^ Nikolaus von Twickel, Russia Today courts viewers with controversy, The Moscow Times, 23 Mart 2010.
  3. ^ Dosya:ANO TV-Novosti (Federal Tax Service of Russia, Unified State Register of Legal Entities).pdf
  4. ^ "Interview with Alexei Nikolov, Director General of autonomous nonprofit organization "TV-Novosti"". Comnews.ru. http://www.comnews.ru/node/67949. 
  5. ^ "Archive of the official site of the 2008-2012 Prime Minister of the Russian Federation Vladimir Putin". Government of the Russian Federation. http://archive.premier.gov.ru/eng/events/messages/2883/. 
  6. ^ "List of systemically important institutions approved by the Government Commission on Sustainable Development of the Russian Economy" (Rusça) (DOC). government.ru. 27 Aralık 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. https://web.archive.org/web/20081227071316/http://www.government.ru/content/governmentactivity/mainnews/33281de212bf49fdbf39d611cadbae95.doc. Erişim tarihi: 18 Mart 2015. 
  7. ^ "Правительство РФ приняло перечень системообразующих организаций". РБК. http://top.rbc.ru/economics/25/12/2008/271243.shtml. 
  8. ^ a b Julia Ioffe,What Is Russia Today?, Columbia Journalism Review, Eylül/Ekim 2010.
  9. ^ a b Benjamin Bidder (13 Ağustos 2013). "Putin Fights War of Images and Propaganda with Russia Today Channel". Spiegel Online. http://www.spiegel.de/international/business/putin-fights-war-of-images-and-propaganda-with-russia-today-channel-a-916162.html. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2013. 
  10. ^ Beth Knobel "Russian News, English Accent: New Kremlin Show Spins Russia Westward", CBS News, 12 Aralık 2005
  11. ^ Luke Harding (18 Aralık 2009). "Russia Today launches first UK ad blitz". The Guardian (Londra). http://www.theguardian.com/world/2009/dec/18/russia-today-propaganda-ad-blitz. 
  12. ^ Kramer, Andrew E (22 Ağustos 2010). "Russian Cable Station Plays to U.S.". The New York Times. http://www.nytimes.com/2010/08/23/business/media/23russiatoday.html?_r=3&pagewanted=all&. 
  13. ^ R.C. Campausen (10 Ocak 2011), KGB TV to Air Show Hosted by Anti-war Marine Vet, Accuracy in Media, http://www.aim.org/aim-column/kgb-tv-to-air-show-hosted-by-anti-war-marine-vet/, erişim tarihi: 5 Nisan 2011 
  14. ^ "Ukraine hits back at Russian TV onslaught". BBC. 2014. http://www.bbc.com/news/world-europe-26546083. 
  15. ^ "Russia Today reporter resigns in protest at MH17 coverage". The Guardian. 18 Temmuz 2014. http://www.theguardian.com/media/2014/jul/18/mh17-russia-today-reporter-resigns-sara-firth-kremlin-malaysia. Erişim tarihi: 18 Temmuz 2014. 
  16. ^ Brian Stelter (24 Mart 2014). "Putin TV in Chaos". CNN. http://edition.cnn.com/videos/bestoftv/2014/03/23/rs-putin-tv-in-chaos.cnn. 
  17. ^ Gray, Rosie (13 Mart 2014). "How the Truth is Made at Russia Today". BuzzFeed. http://www.buzzfeed.com/rosiegray/how-the-truth-is-made-at-russia-today. 
  18. ^ Logiurato (29 Nisan 2014), Russia's Propaganda Channel Just Got A Journalism Lesson From The US State Department, Business Insider, http://www.businessinsider.com/state-department-responds-rt-russia-today-john-kerry-2014-4#!HDahV 
  19. ^ Crowley, Michael (1 Mayıs 2014). "Putin's Russian Propaganda". TIME. http://time.com/84843/vladimir-putin-russia-propaganda/. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]