ANS TV

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara
ANS TV
Logo Ans.jpg
Tam adı Azerbaijan News Service
Kuruluş 26 Kasım 1991 (1991-11-26)
12 Aralık 2006 (2006-12-12) (yeniden)
Kapanış 18 Temmuz 2016 (2016-07-18)
Şirket ANS Şirketler Grubu
Sahibi Vahid Mustafayev
Seyfulla Mustafayev
Mirşahin Ağayev
Haber editörü Mirşahin Ağayev
Resim formatı 4:3
Slogan Döyüş alnınıza yazılıb

Dəqiq, qərəzsiz, vicdanlı

Ülke  Azerbaycan
Dili Azerice
Yayın alanı Azerspace-1 ve Türksat uydularının kapsama alanları
Genel merkez Bakü
Websitesi ANS TV[ölü/kırık bağlantı]
ANS Press[ölü/kırık bağlantı]
İzlenebilirlik
Uydu yayını
Türksat 3A 11001 H 4200
Azerspace-1 11135 H 27500 5/6

ANS TV (Azerbaijan News Service), 1991 yılında 3 Azeri gazeteci: Vahid ve Seyfulla Mustafayev kardeşleri ile Mirşahin Ağayev tarafından kurulmuş, Azerbaycan'da faaliyet gösteren ilk özel televizyon kanalıdır. ANS Şirketler Grubu'na (ANS Şirketler Grubu) ANS televiziya, ANS-PRESS Nəşriyyat Evi, ANS Kommers ve ANS ÇM dahildir. Grup başkanı Vahid Mustafayev'dir.

Azerbaycan'ın bağımsızlığını elde ettiği ilk zamanlarda Azerbaycan iç siyaseti hakkında bilgi veren ilk özel kanaldır. Karabağ Savaşı ve Hocalı Katliamı'nı da kayda almıştır. Hocalı Katliamı'nı tüm dünyaya gösteren Azeri kameraman Cengiz Mustafayev savaş sırasında ölmüştür ve Azerbaycan'da milli kahraman unvanına sahiptir

Vahid Mustafayev televizyon kanalında 2007-2008 yılları arasında yayınlanan ^Türkün Meseli^ adlı eğlence programında ilk Türkiye türkçesi'nin yorumunu kullanmıştır. İlhan Özbay adlı Türk gencine sunum yaptırarak Azerbaycan medyasında sarsıcı bir gündem oluşturmuştur, sonrasında 14 Mart 2007 tarihinde Azerbaycan Milli Meclisi tarafından alınan bir kararla Azerbaycan' da Türkiye Türkçesi ile yayın yapmak yasaklanmıştır.[1]

ANS Group, Dubai ve Bakü'de çeşitli distrübütörlükler almış olup, televizyonu 2007 yılı son çeyreğinde bir süre kapatılmıştır. Grup başkanı Vahid Mustafayev, agresif ve çalışkan kişiliği ile tanınmaktadır. ANS TV kapatılmasından 17 gün sonra devlet başkanının kararı ile tekrar yayına başlamıştır.

18 Temmuz 2016 tarihinde FETÖ'ye verdiği destekten dolayı yayınları Azerbaycan İletişim Bakanlığı tarafından durduruldu[2].

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]