Rûdaw

Vikipedi, özgür ansiklopedi
22.35, 24 Şubat 2020 tarihinde 𐰇𐱅𐰚𐰤 (mesaj | katkılar) tarafından oluşturulmuş 21572404 numaralı sürüm (Buraya koyalım bunu)
Rûdaw
Rudaw.jpg
Resim formatı 1080i (HDTV)
Dili İngilizce, Arapça, Türkçe, Kürtçe
Genel merkez Erbil, Irak
Websitesi rudaw.net/turkish

Rûdaw (Kürtçeتۆڕی), Irak'ın Kürdistan Bölgesel Yönetimi'nin Erbil merkezli bir Kürt medya grubudur. Kürtçe, İngilizce, Arapça ve Türkçe dilinde yayın yapar.

Tarihçe

Rûdaw, Irak merkezli bulunan bir haber kanalı. Kanal ilk olarak yalnızca Kürtler ve Kürt dünyasına ilişkin güncel haberlerle yayına başlamış olsa da, o zamandan günümüze gelene dek başka dilleri de örneğin: Arapça, Türkçe ve İngilizce dillerini de bünyesinde bulunduran bir ağ hâline gelmiştir.

26 Eylül 2017'de Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), kanalın Türkiye'nin Doğu ve Güneydoğu bölgelerini Kuzey Kürdistan olarak nitelendirdiği, terör örgütü PKK/YPG lehine yayınlar yaptığı ve Türkiye sınırları içinde başka isimlendirmelerle yıkıcı ve bölücü mahiyette yayın ve nitelendirmeler yaptığı gerekçesiyle Türksat uydusundan çıkardı.[1]

28 Ekim 2017'de Irak Basın ve Enformasyon Komisyonu Rûdaw Medya Grubunun "lisansının bulunmaması" ve "kanalın şiddet ve nefreti teşvik eden, toplumsal barış ve güvenliği hedef alan yayınlar yaptığı" gerekçesi ile yayınlarını yasakladı. Kurumdan yapılan açıklamada karar siyasi olarak nitelendirildi ve Rûdaw çalışanlarının korunması talep edildi.[2]

Kaynakça

  1. ^ "RTÜK, Rudaw'ı Türksat'tan çıkardı". NTV.com.tr. 25 Eylül 2017. Erişim tarihi: 29 Eylül 2017. 
  2. ^ "Rudaw Irak'ta yasaklandı". Sputnik. 28 Ekim 2017. Erişim tarihi: 30 Ekim 2017. 

Dış bağlantılar