Sedat Ergin

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Şuraya atla: kullan, ara

Sedat Ergin, (d. 1957, İstanbul) Türk gazeteci, yazar.

Eğitim Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir]

Liseyi Robert Kolej'de okudu. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü'nü bitirdi.

Gazetecilik Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir]

Gazeteciliğe 1975 yılında Türk Haberler Ajansı Dış Haberler Servisinde başladı. 1976-78 yılları arasında THA'nın Ankara Bürosunda diplomasi, Başbakanlık ve Meclis muhabirliği yaptı.

1979-1987 yılları arasında Cumhuriyet Gazetesi Ankara bürosunda diplomasi muhabiri olarak çalıştı.

1987 yılında Hürriyet'e geçerek, gazetenin Washington muhabirliğini üstlendi. Altı yıla yakın bir süre bu görevi yürüttükten sonra 1 Mart 1993'te Hürriyet Gazetesi Ankara Temsilciliği görevine getirildi. Bu görevi tam 12 yıl sürdürdü ve Ankara’dan köşesini yazdı, ayrıca düzenli olarak CNN-Türk’te Ankara Kulisi programına katıldı.

17 Mart 2005 tarihinde Milliyet Genel Yayın Yönetmenliğini üstlendi. Ergin, Milliyet’teki görevinin ardından 2009 Ekim ayında Hürriyet’e köşe yazarı olarak döndü. Yaklaşık beş yıl süreyle köşe yazarlığı yapan Ergin, 25 Ağustos 2014 tarihinde bu gazetenin genel yayın yönetmenliğine getirildi. Ergin, 1 Mart 2017 tarihinde bu görevinden ayrılarak yeniden aynı gazetede köşe yazarlığına döndü.

Ödülleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Refah-Yol hükümetinin çöküşünü anlatan "Fırtına Dosyası" başlıklı yazı dizisiyle 1997’de, 1 Mart tezkere krizine giden süreci anlattığı “Bizden Saklananlar” dizisiyle de 2003 yılında olmak üzere Sedat Simavi basın ödülünü iki kez kazandı.

Ayrıca, 1992, 2003 ve 2010 yıllarında olmak üzere Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) gazetecilik ödülünü üç kez kazandı.

TGC 1992 haber ödülü dönemin Kıbrıs Rum Yönetimi lideri Yorgo Vasiliu ile New York’ta yaptığı ve 1 Ağustos 1992 tarihinde yayımlanan mülakatı, 2003 haber ödülü “Süleymaniye Baskını” haberini[1], 2011 araştırma ödülü ise Balyoz iddianamesiyle ilgili yazı dizisini konu alıyordu.

Ayrıca, 2010 yılında Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin basın özgürlüğü ödülünü, 2016 yılında da Almanya’nın 30 ayrı dilde yayın yapan kamu yayıncısı Deutsche Welle’nin basın özgürlüğü ödülünü aldı.

Özel Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir]

Evli. Bildiği yabancı dil İngilizce.

  1. ^ "Özel Tim'e ABD Baskını". Hürriyet. 7 Mayıs 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. http://web.archive.org/web/20160507060929/http://www.hurriyet.com.tr/ozel-tim-e-abd-baskini-157377. Erişim tarihi: 1 Mayıs 2016.