Der Spiegel

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara

Der Spiegel (Türkçe: Ayna), Almanca haftalık haber dergisi. Hamburg'da yayımlanan dergi, Almanya ve Avrupa'nın önde gelen haftalık dergilerindendir.

1946'da Diese Woche (Bu Hafta) adıyla II. Dünya Savaşı'ndan sonra Almanya'nın kuzeybatısında kurulan İngiliz işgal yönetiminin desteğiyle kuruldu ve ilk kez 4 Ocak 1947'de Hanover'de yayımlandı. İngilizlerle yaşanan anlaşmazlıklardan sonra gazete Rudolph Augstein'in yönetimine geçti ve ismi Der Spiegel olarak değişti.

Dergi dinamik haber politikası sayesinde Avrupa'nın en çok satan ve reklam alan dergilerinden biri durumuna geldi. Günümüzde yalnızca haber yazıları ile değil, kısa değerlendirme yazılarıyla da geniş ilgi uyandırır ve genellikle Avrupa'nın en iyi haftalık haber dergilerinden biri olarak kabul edilir. Dergi, Time ve Newsweek gibi diğer dünyaca ünlü haber dergileriyle aynı mizanpaja sahiptir.

Skandallar[değiştir | kaynağı değiştir]

Hükümetteki yolsuzluk ve skandalları ortaya seren atak ve canlı haberleriyle tanınır. Dergide 1962'de silahlı kuvvetlerdeki mali sorunları ortaya çıkaran bir yazı dizisi yayımlandı. Savunma bakanı Franz Josef Strauss'u hedef alan bu yazı dizisinde, savunma harcamalarının büyük tutarlara ulaşmasına karşın silahlı kuvvetlerin olası bir dış saldırıya karşı koyacak güçte olmadığını ima ediyordu. Yazının yayımlanmasından sonra yayın yönetmeni Rudolph Augstein ile yayın kurulundan dört kişi gizli bilgileri yayımladıkları gerekçesiyle tutuklandılar ve 104 gün süreyle gözaltında tutuldular.

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]