The Washington Post

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara
The Washington Post
The logo of The Washington Post
Gazetenin Washington, D.C.'deki merkezi
Tür Günlük gazete
Format Broadsheet
Sahibi Nash Holdings [1][2]
Editör Martin Baron[2]
Kuruluş tarihi 1877
Dil İngilizce
Genel merkez Washington, D.C., Amerika Birleşik Devletleri
Tiraj 474,767 Günlük
838,014 Pazar günleri[3]
ISSN 0190-8286
Resmî site washingtonpost.com
21 Temmuz 1969 günlü The Washington Post gazetesinin birinci sayfasını okuyan bir kız. Gazetenin "Kartal Kondu" - İki Adam Ay'da Yürüdü şeklindeki manşeti, Apollo 11 mürettebatından Neil Alden Armstrong ve Edwin Eugene Aldrin Jr.'nin önceki gün Ay yüzeyinde yaptığı yürüyüşü anlatmaktadır. Mürettebatın diğer üyesi pilot Michael Collins ise Ay'a ayak basmamıştır.

The Washington Post, Amerika Birleşik Devletleri'nin başkenti Washington, D.C.'nin en büyük ve en eski gazetesidir. Yayın dili İngilizce olan gazete, broadsheet formatında yayımlanmaktadır.

Gazete Stilson Hutchins tarafından 1877 yılında kurulmuştur. Sahibi The Washington Post Company'dir. The Washington Post özellikle Watergate skandalı sırasında ünlenmiştir.

Politik konularda ağırlığı olan gazetenin başkentin yanı sıra Maryland ve Virjinya versiyonlarının da günlük basımları yapılmaktadır. Aynı zamanda internet üzerinden gazetenin dijital versiyonu yayınını sürdürmektedir.

Hafta içi baskılarda, ilk sayfa, ulusal ve uluslararası haberler, iş dünyası, siyaset ve makaleler ile görüşleri içermektedir. Devam eden sayfalar yerel haber, spor, stil, pop kültürü, politika, güzel sanatlar ve sahne sanatları, sinema, moda ve dedikodu üzerine bölümleri içerir. Son olarak gazetede ilanlar bölümüne de yer verilmektedir. Hafta sonu baskısında Style & Arts, Travel, Comics, TV Week, ve the Washington Post Magazine ekleri bulunur.

Washington Post'un ABD dışında büroları da bulunmaktadır. Bürolar Bağdat, Pekin, Berlin, Bogota, İslamabad, Jerusalem, Johannesburg, Kabil, Londra, Mexico, Moskova, Nairobi Yeni Delhi, Paris ve Tokyo'da bulunmaktadır.

2014'te, Amerika Birleşik Devletleri'nin elektronik casusluk faaliyetlerini konu alan haberlerinden dolayı The Guardian gazetesi ile gazetecilikte kamu hizmeti dalında Pulitzer Ödülü'nü paylaştı.[4]

Dış bağlantı[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ Fahri, Paul (October 01, 2013). "The Washington Post Closes Sale to Amazon Founder Jeff Bezos". The Washington Post (Washington, D.C.: The Washington Post). ISSN 0190-8286. http://www.washingtonpost.com/business/economy/washington-post-closes-sale-to-amazon-founder-jeff-bezos/2013/10/01/fca3b16a-2acf-11e3-97a3-ff2758228523_story.html. Erişim tarihi: October 01, 2013. "Bezos’s $250 million purchase was completed as expected with the signing of sale documents. The signing transfers the newspaper and other assets from The Washington Post Co. to Nash Holdings, Bezos’s private investment company." 
  2. ^ a b Clabaugh, Jeff (October 01, 2013). "Jeff Bezos Completes Washington Post Acquisition". Washington Business Journal (American City Business Journals). http://www.bizjournals.com/washington/news/2013/10/01/jeff-bezos-completes-washington-post.html. Erişim tarihi: October 01, 2013. "Amazon founder Jeff Bezos is now officially the head of a newspaper, completing his $250 million acquisition of the Washington Post’s publishing business Tuesday afternoon." 
  3. ^ "Total Circ for US Newspapers". Alliance for Audited Media. March 31, 2013. http://abcas3.auditedmedia.com/ecirc/newstitlesearchus.asp. Erişim tarihi: June 16, 2013. 
  4. ^ Washington Post and Guardian share Pulitzer Prize. BBC News. 14 Nisan 2014 tarihinde erişildi. (İngilizce)