The Atlanta Journal-Constitution

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara
The Atlanta Journal-Constitution
Tür Günlük gazete
Format Broadsheet
Sahibi Cox Enterprises
Editör Kevin Riley
Kuruluş tarihi Constitution: 1868
Journal: 1883
Journal-Constitution: 2001
Genel merkez Dunwoody, Georgia
ABD
Tiraj 195.592 Günlük
397.925 Pazar[1]
ISSN 1539-7459
Resmî web sayfası ajc.com

The Atlanta Journal-Constitution veya kısaca AJC, Atlanta, Georgia'da ve onun banliyölerinde yayımlanan günlük bir gazete. Cox Enterprises'un yayınlarından biridir. Atlanta Journal-Constitution, The Atlanta Journal ve The Atlanta Constitution gazetelerinin birleşmesiyle oluştu. Çalışanların birleştirilmesi 1982'de yapıldı. Sabah Constitution ve öğlen Journal şeklindeki ayrı ayrı teslimatları 2001'de sona erdi.[2] AJC'nin genel merkezi Dunwoody, Georgia'da bulunmaktadır.

The Atlanta Journal[değiştir | kaynağı değiştir]

The Atlanta Journal, 1883'te kuruldu. Kurucusu E.F. Hoge gazeteyi, 1887 yılında avukat Hoke Smith'e sattı. Pulitzer Ödülü sahibi romancı Margaret Mitchell, 1922 ile 1926 yılları arasında Journal'da çalıştı. 1922'de Journal Güney Amerika Birleşik Devletleri'nin ilk radyo istasyonu WSB'ı kurdu. Radyo istasyonu ve gazete 1939 yılında, ileride Cox Enterprises'ın kurucusu olacak olan, James Middleton Cox'a satıldı.

The Atlanta Constitution[değiştir | kaynağı değiştir]

AJC'nin eski genel merkezi Atlanta Anayasa Binası'nın 1890 tarihli bir kitaptan resmi.

The Atlanta Constitution, ilk kez 16 Haziran 1868'de yayımlandı. Constitution Mart 1922 tarihinde, WSB'nin kuruluşundan 2-4 gün sonra, ikinci radyo istasyonu WGM AM 710'yi başlattı. İstasyon, yaklaşık bir yıl sonra kapatıldı ve Georgia School of Technology'e bağışlandı.

1946'da, muhabir David Snell, Hiroshima ve Nagasaki'nin öncesinde Japonya'nın kendi atom bombasını geliştirdiğini ortaya çıkardı.[3] The Constitution, yıllar içinde çeşitli Pulitzer Ödülleri kazandı.

Cox Enterprises, Haziran 1950 tarihinde Constitution gazetesini satın aldı.

Birleşme[değiştir | kaynağı değiştir]

1950 tarihinde Constitution'un da Cox Enterprises tarafından satın alınmasıyla her iki gazetenin de sahibi aynı şirket oldu; her iki gazetenin satış ve idari birimlerinin birleştirildi. 1982'ye kadar haber merkezleri ayrıydı, iki gazete bu şekilde yayımlanmaya devam etti. 1970'lere kadar Journal öğlen gazetesi, Constitution ise sabah gazetesi olarak çıktı. Kasım 2001 tarihinde, iki gazete, günlük sabah gazetesi halinde birleştirildi ve The Atlanta Journal-Constitution adını aldı.

Kaynaklar[değiştir | kaynağı değiştir]

Bibliyografya

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]