Rupert Murdoch

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara
Rupert Murdoch
Rupert Murdoch - Flickr - Eva Rinaldi Celebrity and Live Music Photographer.jpg
Doğum Keith Rupert Murdoch
11 Mart Mart 1931 (1931-03-11) (83 yaşında)
Melbourne, Victoria, Avustralya
Meslek İş adamı, Medya Patronu

Keith Rupert Murdoch (d. 11 Mart 1931); New York City, ABD merkezli News Corporation şirketinin Avustralyalı medya yöneticisi ve hissedarı. Ülkesi Avustralya'da gazeteler, dergiler ve televizyonlarla çalışma hayatına başlayan Murdoch, şirketini İngiliz ve Amerikan medyasına doğru genişletmiş ve dünyanın en önemli ve zengin medya patronlarından biri olmuştur. Dünyanın en zenginleri (2007) listesinde 9 milyar dolarlık servetiyle 73. sırada bulunmaktadır.2011 yılında sahibi olduğu News of the World'un yol açtğı "telekulak skandalı" yüzünden soruşturma geçiren Murdoch,[1] 2012 yılında News International'ın yöneticiliği görevinden istifa etmiştir.[2]

Eleştiri ve tartışmalar[değiştir | kaynağı değiştir]

Rupert Murdoch'a ait Fox News Channel, politik açıdan muhafazakâr olmasıyla, muhafazakâr politikacıları ve görüşleri savunmasıyla eleştirilir. Haber kanalı 2004 tarihli, yapımı ve yönetimi Robert Greenwald'a ait olan Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism adlı belgeselde de ağır eleştirilere uğrar. Profesör Roy Greenslade'in Guardian Unlimited için yazdığı bir makalede Murdoch'ın medya imparatorluğuna ait 175 gazetenin tamamının, Irak savaşını savunan haberler yaptığına işaret edilir.

[1]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]