News of the World

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara
News of the World
Newsoftheworld.jpg
Tür Haftalık gazete
Format Tabloid
Sahibi News Group Newspapers
Editör Colin Myler
Kuruluş tarihi 1843
Siyasi görüşü Sağcı
Dil İngilizce
Son yayım tarihi 10 Temmuz 2011
Genel merkez Wapping, Londra
Tiraj 3.445.459
Resmî site newsoftheworld.co.uk

News of the World Britanya'da, her pazar, 1843 yılından 10 Temmuz 2011 yılına kadar yayımlanan tabloid gazeteydi. News International tarafından yayımlanan gazete, Rupert Murdoch'un sahibi olduğu News Corporation'a bağlıydı. Bu yüzden The Sun ile kardeş gazete sayılırdı. Daha çok magazin haberleri ve skandallar yer alırdı. News of the World, 3.445.459'luk tirajıyla, Birleşik Krallık'ta en çok satılan gazete konumundaydı.[1]

İngiltere'nin en eski gazetelerinden biri olan News of the World gazetesini, 1969 yılında Rupert Murdoch satın almıştı ve gazetenin yönetim kurulu başkanlığını ise Rupert Murdoch'ın oğlu, James Murdoch yürütüyordu.

Editör Andy Coulson, 26 Ocak 2007'de, kraliyet ailesinin telefonlarının dinlenmesi skandalını ortaya çıkarmasının üzerine istifa etti.[2] Yerine ise, daha önce Sunday Mirror ve New York Post gazetelerinde çalışan Colin Myler getirildi. Gazetenin önceki editörleri arasında Piers Morgan ve Rebekah Wade gibi isimler yer almaktaydı.

Yasadışı dinleme skandalları nedeniyle büyük tepkilere neden olan News of the World gazetesinin, sahibi Rupert Murdoch, gazeteyi kapatma kararı almadan önce birçok firma skandal nedeniyle News of the World'e reklam vermeyi keseceğini açıklamıştı.[3]

Gazete, 10 Temmuz 2011'da son kez yayınlanarak kapatıldı. 168 yıl boyunca yayın hayatını sürdüren gazete, 8 bin 674'üncü ve son sayısında okurlarına teşekkür ederek veda etti.[4]

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]