FOX (Türkiye)

Vikipedi, özgür ansiklopedi
(Fox (Türkiye) sayfasından yönlendirildi)
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
FOX (Türkiye)
FOX wordmark-red.svg
2013'ten beri kullanılan logosu.
Kuruluş 24 Şubat 2007 (2007-02-24) (Normal yayını)
1 Temmuz 2012 (2012-07-01) (HD yayını)
Şirket News Corporation (2007-2013)
21st Century Fox (2013-2017)
The Walt Disney Company (2017-günümüz)
Sahibi Rupert Murdoch
Resim formatı 576i (16:9 SDTV)
1080i (HDTV)
Slogan "Hayata Foxlanın Fox!" (24 Şubat 2007-15 Mayıs 2009)
"Sen de Katıl." (19 Mayıs 2009-Eylül 2011)
"Hepimiz Fox İzliyoruz." (Eylül 2011-2012)
"5 Yıldır Fox İzliyoruz." (24 Şubat-10 Mart 2012)
"Ailemizin Ekranı!" (Eylül 2013-Haziran 2015)
"Yaz Her Haliyle FOX'ta güzel." (Haziran-Eylül 2015)
"Şimdi FOX Zamanı!" (Eylül 2015-Haziran 2016)
"Bu Sezonda Yaz, FOX'ta Bir Başka Güzel." (Haziran-Eylül 2016)
"Sen de Gel FOX'a!"; (Eylül 2016-günümüz)
Ülke  Türkiye
Dili Türkçe
Yayın alanı Türkiye
Genel merkez İhlas Holding, Yenibosna, İstanbul (2007-2008)
Zeytinburnu, İstanbul (2008-günümüz)
Eski adı TGRT (22 Nisan 1993-24 Şubat 2007)
Kardeş kanal(lar) FOX CrimeHD
FOX LifeHD
FOX SportsHD
FXHD
24KitchenHD
BabyTV
Duck TV
National Geographic ChannelHD
Nat Geo WildHD
Nat Geo PeopleHD
Disney Channel
Disney Junior
Disney XD
Websitesi FOX Türkiye
İzlenebilirlik
Karasal yayın
Normal anten Tüm Türkiye'de
Uydu yayını
Eutelsat W3A 11575 V 30000 3/4 (SD)
10887 V 30000 3/4 (HD)
Türksat 4A 12336 H 5520 3/4 (SD)
12329 H 6666 2/3 (HD)
D-Smart 29. kanal (SD/HD)
Digiturk 26. kanal (HD)
Filbox 12336 H 5520 3/4 (SD)
12329 H 6666 2/3 (HD)
Türksat TKGS 9. kanal (HD)
609. kanal (SD)
Kablo yayını
Analog Kablo TV S 11
Kablo TV 28. kanal (HD)
909. kanal (SD)
ADSL ile IPTV
Tivibu 30. kanal (SD)
315. kanal (HD)
İnternet televizyonu
Turkcell TV+ 26. kanal (HD)
FOX Türkiye FOX HD

FOX, News Corporation'ın Türkiye'de yayın yapan televizyon kanalı. 22 Nisan 1993'te yayın hayatına başlayan İhlas Holding'in yayın kuruluşu olan TGRT'nin yayın haklarının devredilmesinden sonra aynı frekans üzerine 24 Şubat 2007 tarihinde kurulmuştur.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

İlk olarak TGRT, İhlas Holding'e bağlı olan Huzur Radyo TV AŞ'ye aitti. Satış işlemi 15 Kasım 2006 tarihinde gerçekleştirilerek borsaya İhlas Holding tarafından bildirildi. Bu satış ile birlikte şirketin %56,5'i devredilmiş oldu. TGRT'yi satın alan ABD'li medya grubu News Corporation'ın sahibi Rupert Keith Murdoch'dır. News Corporation daha sonra bu şirketin diğer hissedarlarıyla da anlaşarak şirketin tümünü satın aldı.[1] Smackdown ile Raw bu kanalda yayımlanmış, daha sonra Smart Spor HD kanalına geçmiştir. İki şovun da spikerleri Bülent Ülgen ve Ali Aydın yapmıştır. Bu satış işlemi, İhlas Yayın Holding AŞ'nin bağlı ortaklığı olan TGRT Haber TV AŞ ve bu şirketin bünyesinde bulunan TGRT Haber ve TGRT FM radyosunu kapsamamaktadır.

News Corporation, bu işlemi Ahmet Ertegün ile birlikte gerçekleştirdi. Ahmet Ertegün'ün Atlantic Records şirketiyle anılan şirket Şubat 2007'den beri içerisinde FOX adıyla kiralanan eskiden Et ve Balık Kurumu'na ait olan binadan yayın yapmaktadır. 18 Kasım 2008'de ise FOX, yıllardan beri TRT'nin yayınını gerçekleştirdiği, 2016 Yaz Olimpiyatları ve 2020 Yaz Olimpiyatları'nın yayın haklarını, Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nden (IOC) satın aldı ve iptal etti.

19 Mayıs 2009'da FOX, yeni grafikler ve jeneriklere geçmiştir. Ayrıca 2010'da İtalya Ligi Serie-A yayın haklarını almışır.Ancak ayda sadece 1 veya 2 maç yayınlanmaktadır. FOX'da yayınlanan Beşiktaş-Fenerbahçe karşılaşmasında, 70 markanın 201 reklamı, 35 dakika boyunca ekranda yer bulmuştur. Medya Takip Merkezi’nin (MTM) reklam ölçüm raporuna göre, yayınlanan 35 dakikalık reklamın, 14 dakikası bant ve çerçeve reklamlardan, geriye kalanı ise kuşak reklamlardan oluşmuştur. Maçın çok önemli anlarını, o anda yayınlanan reklamlar nedeniyle izlemekte zorlanan taraftarların rahatsızlığına köşe yazarları da tercüman oldu. FOX’un uyguladığı reklam stratejisi, ulusal gazetelerde yazan yedi köşe yazarı tarafından sert eleştirilere hedef olmuştur. Fox Ana Haber'i Hafta İçi Nazlı Tolga sunmuştur. 2 Eylül 2013'ten beri FOX Ana Haber'i hafta içi Fatih Portakal, hafta sonu ise Gülbin Tosun sunmaktadır.

11 Ağustos 2010'da logosunu saydam beyazdan üç boyutlu beyaz logoya çevirmiş; fakat daha sonra 1 Temmuz 2012'de yeniden yarı saydam logoya dönüş yapmıştır. Bununla birlikte jeneriklerini de yenileyerek, 16:9 görüntü formatına geçmiştir. 2017 yılında diğer 21st Century Fox kanalları ile birlikte The Walt Disney Company tarafından 52,4 milyar dolar karşılığında satın alınmıştır.[2]

FOX HD[değiştir | kaynağı değiştir]

FOX HD, 1 Temmuz 2012'de kurulan, FOX ile eş zamanlı yayın yapan FOX'un yüksek çözünürlüklü kanalıdır.

Türksat 4A 12329 H 6666 2/3 frekansından, D-Smart 29. kanaldan, KabloTV 28. kanaldan, Digiturk 326. kanaldan, Filbox 12329 H 666 2/3 frekansından ve Türksat TKGS 9. kanaldan izlenebilmektedir.

FOX Türk
65 px.
2007-2009 arasındaki kullanmış logosu.
Kuruluş 15 Nisan 2007 (2007-04-15)
Kapanış 1 Temmuz 2009 (2009-07-01)
Şirket News Corporation (2007-2008)
İhlas Holding (2008-2009)
Sahibi Rupert Murdoch
Slogan Hayata Foxlanın Fox (2007-2009)
Sen de Katıl (Mayıs-Temmuz 2009)
Ülke  Avrupa Birliği
 Türkiye
Değiştirilen adı TGRT EU
Kardeş kanal(lar) FOX CrimeHD
FOX LifeHD
FOX SportsHD
FXHD
24KitchenHD
BabyTV
National Geographic ChannelHD
Nat Geo WildHD
Nat Geo PeopleHD
Disney Channel
Disney Junior
Disney XD

FOX Türk[değiştir | kaynağı değiştir]

FOX Türk, 15 Nisan 2007 tarihinde kurulan FOX'nun Avrupa'daki Türklere yönelik yayın yapan televizyon kanalı. Sahibi News Corporation olan kanalın yayın akışı Avrupa saatine göredir.

22 Nisan 1993 tarihinde yayın hayatına başlayan İhlas Holding'in yayın kuruluşu olan TGRT'nin yayın haklarının devredilmesinden sonra aynı frekans üzerine kurulmuştur.

TGRT EU; İhlas Holding'e bağlı olan Huzur Radyo Tv A.Ş. şirketine aitti. Satış işlemi 15 Kasım 2006 tarihinde gerçekleştirilerek borsaya İhlas Holding tarafından bildirilmiştir. Bu satış ile birlikte şirketin %56.5'i devredilmiş oldu. News Corporation daha sonra bu şirketin diğer hissedarlarıyla da anlaşarak şirketin tümünü satın aldı.[kaynak belirtilmeli]

Bu satış işlemi, İhlas Yayın Holding'in bağlı ortaklığı olan TGRT Haber TV A.Ş.'yi ve bu şirketin bünyesinde bulunan TGRT Haber ve TGRT FM Radyosu'nu kapsamamaktadır.

News Corporation, bu işlemi Ahmet Ertegün ile birlikte gerçekleştirdi. Ahmet Ertegün'ün Atlantic Records şirketiyle anılan şirket Şubat 2007'den beri içerisinde Fox Türk adıyla kiralanan Eski Et ve Balık Kurumu binasından yayın yapmaktaydı.

TGRT EU, 15 Nisan 2007 tarihinde kanal adını FOX Türk olarak değiştirerek yayınına devam etmiştir. Kanal, 11 Eylül 2007'de en çok izlenen ilk on program arasına yerli bir film olan 1977 yapımı Şabanoğlu Şaban filmi ile girmesi dikkat çekti.

17 Eylül 2008'de Kutsal Yolculuk programında çarpıcı yorumlarıyla dikkat çeken Zekeriya Beyaz'ın programına son verildi.[3]

FOX TV ve FOX Türk'ü kapsayan Huzur Radyo TV'nin Sahibi Rupert Murdoch o dönem istedigi başarıyı yakalayamayınca FOX Türk'ü İhlas Holding'e geri verdi. 1 Temmuz 2009 tarihinde kapanmıştır ve FOX Türk aynı frekansını TGRT EU'ya devretmiştir.

HD Yayınlanan programlar[değiştir | kaynağı değiştir]

Diziler[değiştir | kaynağı değiştir]

Yaşam-Aktüel[değiştir | kaynağı değiştir]

Yarışma[değiştir | kaynağı değiştir]

Haber[değiştir | kaynağı değiştir]

Ana madde: FOX Haber

‎Logoları[değiştir | kaynağı değiştir]

24 Şubat 2007-19 Mayıs 2009 arasında kullandığı logosu.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]