Türksolu

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Atla: kullan, ara
Türksolu
Logo400.gif
Tür Haftalık Gazete
Format A-3 (30x42 cm)
Sahibi Fehmi Özgür Erdem
Editör Ali Özsoy
Kuruluş tarihi 2002
Siyasi görüşü Milliyetçilik[1]
Türkçülük[2]
Atatürkçülük[3]
Dil Türkçe
Genel merkez Kazancı Yokuşu No: 21 D: 2
Beyoğlu, İstanbul
Tiraj 11.000
Resmî site turksolu.org

Türksolu, Fehmi Özgür Erdem'in sahibi, Ali Özsoy'un Genel Yayın Yönetmeni, Ulusal Parti genel başkanı Gökçe Fırat Çulhaoğlu'nun ise başyazarı olduğu haftalık yayınlanan siyasi bir gazetedir. Gazete, kendi çizgisini "Milliyetçi, Atatürkçü ve solcu" olarak belirlemektedir ve 2002 yılından beri çıkmaktadır. Yayın hayatına 15 günlük yayınlanma ile başlanan Türksolu, 2007 yılından itibaren haftalık yayınlanmaya başlamıştır. Kendilerini 1969-71 yılları arasında çıkan TÜRKSOLU dergisinin devamı olarak görmektedirler.

Ordu Göreve Pankartı[değiştir | kaynağı değiştir]

2002 yılında Türk Solu adlı dergiyi çıkarmaya başlayan grup Türkiye gündemine ilk olarak 25 Ekim 2003'teki rektörler yürüyüşü sırasında açtığı 'Ordu Göreve' pankartıyla geldi. 2007-2008 yıllarında başlatılan 'Ergenekon Terör Örgütü' operasyonlarında 'darbecilik' suçlamasına karşı en önemli deliller arasında gösterilen bu pankarttan dolayı birçok kişi suçlandı ancak pankartı açan ve dergisinde yayımlayan Türk Solu üyelerinin bu dava çerçevesinde ifadesine bile başvurulmadı. Türksolu Dergisi yazarı Ali Özsoy ve 10 arkadaşının 'Askeri, kanunlara karşı itaatsizliğe teşvik'ten yargılandıkları dava ise beraatla sonuçlandı.[4]

Yazarlar[değiştir | kaynağı değiştir]

Gazetenin yazarları arasında Anayasa Mahkemesi eski Başkanı Yekta Güngör Özden, Prof. Dr. Türkkaya Ataöv, Prof. Dr. Şener Üşümezsoy, Prof. Dr. Anıl Çeçen, Ahsen Batur ve eski milli kaleci Eser Özaltındere de bulunmaktadır.

Dağıtım engeli[değiştir | kaynağı değiştir]

Gazete, 12 Ocak 2014 tarihinde bayilerde satılacağını duyuran geniş bir reklam kampanyası düzenledi. Ancak gazetenin iddiasına göre, iki dağıtım şirketi de (Hürriyet ve Sabah grupları) yapılan sözleşmelere rağmen iktidarın baskısı nedeniyle dağıtım yapmaktan vazgeçti. Sabah grubunun matbaasında basılmış gazetelere el konuldu.[5] Gazetenin abonelerine posta kanalıyla ulaşması da PTT Genel Müdürlüğü tarafından engellendi.[6] 1 Eylül 2014'te yürürlüğe giren yeni Posta Hizmetleri Kanunu uyarınca gazetenin abonelerine kurye şirketleri tarafından ulaştırılması da engellendi.[7]

Siyasi Görüş[değiştir | kaynağı değiştir]

Türksolu, Sultan Galiyev ve Mustafa Kemal Atatürk'ün başlattığını iddia ettikleri "ulusal sol" geleneğin takipçisi olduğunu belirtmekte, Türk milliyetçiliğinin sosyalizm ile bir bütün olması gerektiğini savunmaktadır. 1960'lı ve 1970'li yıllardaki sol hareketi, özellikle Doğan Avcıoğlu'nun Yön dergisinde öne sürdüklerini sahiplenmekle beraber Kürt bölücülüğü hareketinin karşısında konumlanmışlardır. PKK'nın sol değil dış güdümlü ve Kürt ırkçısı bir oluşum olduğu, Kürtlerin homojen bir etnisite değil, emperyalizmin ortaya çıkardığı toplama bir etnisite olduğu gibi iddiaları vardır.

Batı ülkelerindeki sol oluşumları samimi bulmamakta, Attila İlhan benzeri bir üçüncü dünyacı anlayış içinde bulunmaktadırlar. Klasik soldan ve hatta günümüzdeki diğer ulusalcı akımlardan ayrılan bir başka özelliği ise Türk tarihini bir bütün olarak gören Türkçü bir çizgiye sahip olup, Osmanlı mirasına sahip çıkmalarıdır.

Parti[değiştir | kaynağı değiştir]

Grubun Atatürkçü bir parti kurma çalışmaları, Ulusal Parti'nin kuruluşuyla sonuçlandı.[8]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]