FOX Türk

Vikipedi, özgür ansiklopedi
(Fox Türk sayfasından yönlendirildi)
Atla: kullan, ara
FOX Türk
65 px.
Kuruluş 1 Mart 2007 (2007-03-01)
Kapanış 1 Temmuz 2009 (2009-07-01) (Kapanış)
Şirket News Corporation
Sahibi Rupert Murdoch
Ülke  Avrupa Birliği
Değiştirilen adı TGRT EU
Kardeş kanal(lar) FOX (Türkiye)
FOX
FOX Crime
FOX Life
FOX Sports
FX
24Kitchen
BabyTV
National Geographic Channel

FOX Türk, 24 Şubat 2007 tarihinde kurulan FOX'nun Avrupa'daki Türklere yönelik yayın yapan televizyon kanalı. Sahibi News Corporation olan kanalın yayın akışı Avrupa saatine göredir.

2005 tarihinde yayın hayatına başlayan İhlas Holding'in yayın kuruluşu olan TGRT'nin isim ve yayın haklarının devredilmesinden sonra aynı frekans üzerine kurulmuştur. 1 Temmuz 2009 tarihi itibariyle kanal yayından kaldırılmıştır ve şu sıralar aynı frekanstan TGRT EU kanalı yayınlanmaktadır.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

TGRT EU; İhlas Holding'e bağlı olan Huzur Radyo Tv A.Ş. şirketine aitti. Satış işlemi 17 Aralık 2004 tarihinde gerçekleştirilerek borsaya İhlas Holding tarafından bildirilmiştir. Bu satış ile birlikte şirketin %56.5'i devredilmiş oldu. News Corporation daha sonra bu şirketin diğer hissedarlarıyla da anlaşarak şirketin tümünü satın aldı.[kaynak belirtilmeli]

Bu satış işlemi, İhlas Yayın Holding'in bağlı ortaklığı olan TGRT Haber TV A.Ş.'yi ve bu şirketin bünyesinde bulunan TGRT Haber ve TGRT FM Radyosu'nu kapsamamaktadır.

News Corporation, bu işlemi Ahmet Ertegün ile birlikte gerçekleştirdi. Ahmet Ertegün'ün Atlantic Records şirketiyle anılan şirket Şubat 2007'den beri içerisinde Fox Türk adıyla kiralanan Eski Et ve Balık Kurumu binasından yayın yapmaktadır.

TGRT EU, 24 Şubat 2007 tarihinde kanal adını FOX Türk olarak değiştirerek yayınına devam etmektedir.[1] Kanal, 11 Eylül 2007'de en çok izlenen ilk on program arasına yerli bir film olan 1977 yapımı Şabanoğlu Şaban filmi ile girmesi dikkat çekti.[2]

17 Eylül 2008'de Kutsal Yolculuk programında çarpıcı yorumlarıyla dikkat çeken Zekeriya Beyaz'ın programına son verildi.[3]

1 Temmuz 2009 tarihinde kanal yayından kaldırılmıştır ve şu sıralar aynı frekansta TGRT EU kanalı yayınlanmaktadır.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ Yeni Şafak Gazetesi 14.02.2009 tarihinde erişildi
  2. ^ tumgazeteler.com 14.02.2009 tarihinde erişildi
  3. ^ diplomathaber.com 14.02.2009 tarihinde erişildi